Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wedstrijd: laat je vakantiefoto zien en win!

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Wedstrijd: laat je vakantiefoto zien en win!

Wie heeft er tegenwoordig geen camera mee op vakantie? Als het geen spiegelreflex is, is het de bekende compactcamera en anders de mobiele telefoon. En al dat gesleep met elektronica levert soms zeer mooie kiekjes op. Nucia heeft al een tijdje een fototopic waarin enthousiast gepost wordt.

Nucia stelt je nu in staat een prijs te winnen met je vakantiefoto! De prijzen zijn als volgt:
    • Western Digital Green Desktop 3 TB t.w.v. €115,-
    • 1x Spotify cadeaukaart t.w.v. €20,-
    • 1x Mediamarkt cadeaukaart t.w.v. €20,-

* Prijzen onder voorbehoud*

Wat moet je hiervoor doen?
    • Maak tijdens je vakantie een foto die binnen één van de categorieën valt.
    • Plaats de foto in een bericht in dit topic.
    • Vermeld bij je foto waar en waarom je deze genomen hebt en in welke categorie je de foto mee wilt laten doen.
    • Doe dit alles vóór 1 september 2013.

Er zijn 3 categorieën waar de jury een prijs voor zal uitreiken:
    • Vogels
      Het beeldmerk van Nucia is de adelaar. Een echte adelaar spotten op vakantie zal voor velen lastig zijn. Om die reden mag je elke vogelfoto insturen die je mooi vindt!
    • Technologie
      Naast de camera en smartphone gaat er tegenwoordig een rijke verzameling elektronica mee. Tablets, e-readers, GPS-watches, noem het op! Maak een grappige of opvallende foto waarop de “elektronica op vakantie” duidelijk te zien is.
    • Klassieke kiek
      Met z’n allen voor het pittoreske kerkje. Het tegenhouden van de vallende toren van Pisa. Gezellig met de BBQ op de camping. We hebben het allemaal wel eens gezien. Maak een zo klassiek mogelijke vakantiekiek en maak kans om te winnen!

Spelregels:
    • De foto moet origineel zijn. Kleine correcties m.b.v. Photoshop zijn toegestaan maar we zoeken geen artistieke verbouwingen.
    • Per persoon wordt één prijs vergeven.
    • Je mag maximaal drie foto’s insturen. Dit mag in verschillende categorieën zijn maar maximaal twee foto’s per categorie.
    • Nuciacrew is uitgesloten van deelname.

Veel succes!
    Last edited by Eagle Creek; 01-08-13, 10:48.

Het rapaille dat per Przewalskipaard arriveerde bij het feeëriek gesitueerde etablissement - komma -

"Verwar de waarheid niet met de mening van de meerderheid"

Categorie : Vogels/Adelaar

Reden van posten, ik was "ondersteboven" van deze gave Nucia actie !!

Click image for larger version

Name:	funny-eagle-flying-upside-down.jpg
Views:	1
Size:	23,1 KB
ID:	1067165

Comment

Cascais scenic beach

Name:	DSC01051 small.jpg
Size:	501,1 KB
ID:	1067166

Categorie: Klassieke kiek

Een pittoresk stukje strand van Cascais te Portugal.

Om eerlijk te zijn is deze foto zonder enige doorgedachte reden genomen.
      Maar eenmaal thuisgekomen van de vakantie merkten we hoe ''schilderachtig'' deze foto er eigenlijk uit ziet.
      Vandaar de reden en eveneens de categorie in 'Klassieke kiek'.
      Licht bewerkt mbv photoshop.
      Last edited by amore; 02-08-13, 10:49.

Comment

Gewoon in Nederland.

Categorie: Vogels.

Reden waarom ik deze foto's genomen heb is omdat ik natuurfotografie als hobby uitoefen.

Foto 1: Blauwe Reiger met snoek als buit.

Name:	IMGP0382.jpg
Size:	207,3 KB
ID:	1067167

Foto 2: Buizerd, bezig met het wegwerken van een buit.

Name:	IMGP0595.jpg
Size:	230,1 KB
ID:	1067168
        Last edited by Henk57; 03-08-13, 18:16. Reden: Reden.

Comment

Zonsondergang in Frankrijk ( chouzé sur Loire)

Ik zal vast niet de eerste zijn met een zonsondergang. Niet origineel dus. Maar ik vond deze toch wel erg mooi. Dus ik zet m toch hier neer. En ik heb een geweldige kwal met mijn voet ernaast zodat je kan zien hoe groot hij was. Een. .. nog 1 mooie foto van mijn vakantie. Ik kon niet kiezen namelijk. Vond ze alle 3 erg mooi.
          Ik ben benieuwd. Groeten Donja.

Name:	IMG_20130717_230828.jpg
Size:	1,05 MB
ID:	1067169Click image for larger version

Name:	IMG_20130711_214524.jpg
Size:	845,8 KB
ID:	1067170Click image for larger version

Name:	IMG_20130624_190958.jpg
Size:	801,2 KB
ID:	1067171

Comment

Beide foto's in de categorie Vogels.
            Vakantietijd in eigen woonplaats vorig jaar. Vond het zelf gewoon wel leuk om te zien! Niet zozeer de fototechniek is bewonderingswaardig, maar de moeite die ik mij heb moeten getroosten om die (rot)ganzen in positie te brengen en enige tijd zo te houden.

Name:	27-05-2012-006 - kopie.jpg
Size:	269,7 KB
ID:	1067172Click image for larger version

Name:	27-05-2012-003 - kopie.jpg
Size:	269,8 KB
ID:	1067173
            Last edited by atwee; 04-08-13, 21:13.
            Men moet de moed hebben, te doen als ieder ander.............verschillend van de rest te zijn!

Comment

Foto 1
              Categorie: Technologie

Elke keer als we op vakantie gaan, neem ik mijn klokje mee. Dit klokje heeft verbinding met de satelliet, dus hij loopt nooit een seconde te vroeg of te laat! Je kan er ook de datum mee aflezen, maar wat nou zo leuk is voor op vakantie, is dat je er ook de temperatuur mee af kunt lezen. En dat had dit in Italië als resultaat.
              Zoals je op de foto kunt zien, is het erg warm! Dit was de enige dag dat het zo warm in de zon was.
              Foto genomen in Italië in het plaatsje Moniga del Garda.

Name:	IMG_1091.jpg
Size:	455,5 KB
ID:	1067174

Foto 2:
              Categorie: Klassieke kiek

Ik ben niet de eerste met een zonsondergang, maar ach, het blijft mooi!
              Deze foto is gemaakt in Italië in het plaatsje Sirmione. Op de foto is het Gardameer te zien.

Name:	IMG_0754.jpg
Size:	482,4 KB
ID:	1067175
              Last edited by RobbertNL; 03-08-13, 20:19.
              Als je vraag is opgelost, zet dan de status van je bericht op: Vraag opgelost.
              Zo weten anderen dat de vraag is opgelost!

Weinig moeite. Zo gebeurd.

Comment

Categorie : vogels.

Wat hebben we genoten van het nestje jonge zwaluwen aan de rand van het terras in Camposol aan de Costa Calida, Spanje !! Ze waren gekomen toen de woning leeg stond, maar waren er snel aan gewend dat er mensen in de buurt waren en de niet-zo-heel-kleintjes-meer piepten met opengesperde bekjes tot de ouders wat eten kwamen brengen. De hele vakantie door vlogen de beestjes rondom het terras waar wij zaten, en hebben voor menig mooi moment gezorgd. We vonden het prachtig om te zien en horen. Voordat we weer naar huis vlogen heb ik daarom een tijdje met de camera in aanslag gewacht tot dit moment : dat de ouder met zijn snavel in het bekje van junior gaat om er een lekkere sprinkhaan in te stoppen. Zo kunnen we terug van vakantie nog even na-genieten. Wat we dan weer niét op de foto hebben (maar wat ook een prachtige herinnering is) is het moment dat junior een sprinkhaan uit de vingers van mijn man hapte !

Name:	zwaluwen.jpg
Size:	422,7 KB
ID:	1067187

Comment

1. Categorie Vogels
                  Afgelopen vakantie in Frankrijk viel het mij erg op dat er in onze omgeving viel gieren zaten. Ik ben geen professionele fotograaf, dus kon ik ze helaas niet goed op de foto vastleggen. Op een gegeven moment zagen we tijdens een rondrit door de omgeving wat gieren een heel stuk lager vliegen. Gelukkig had ik mijn toestel bij me en kon ik ze (vanuit de auto) fotograferen terwijl ze op ongeveer 10-15 meter hoogte vlogen.

Name:	Afbeelding 132.jpg
Size:	29,6 KB
ID:	1067208

2. Categorie Klassieke Kiek
                  Deze vakantie in de Franse Alpen werd ik bedolven onder de schoonheid van de natuur. Ik heb dus ook bijna alleen maar foto's van de omgeving. Zo ook deze zonsondergang. Genomen vanaf het balkon van ons huisje. Elke dag bleef ik maar foto's maken van dit uitzicht, omdat er elke dag wel de gelegenheid was om mooie foto's te nemen.

Name:	IMG_1502.JPG
Size:	44,9 KB
ID:	1067209

3. Categorie Klassieke Kiek
                  Hoe vaak kom je dit nou tegen: sneeuw in juli/ augustus terwijl het 25-30 graden is. Ondanks deze temperaturen kon je zelfs nog skiën in de omgeving. Daarom ook deze foto van de sneeuw.

Name:	IMG_1150.JPG
Size:	66,7 KB
ID:	1067210

Comment

Er zitten al mooie foto's bij
                    Deze van mij is buiten mededinging!
                    In 1939, dus 74 jaar geleden gemaakt. Vakantie op een boerderij in Bergen (NH). Ik kan het me heel goed herinneren: ik werd ermee geplaagd, dat ik het zo onhandig deed, dat de koe omkeek om te zien wie daar nou aan het melken was. Op een volgende foto blijft ze rustig voor zich uitkijken, ik ook. Maar deze is natuurlijk veel leuker.

Ellen

"We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing." George Bernard Shaw.

Comment

Ik ben eigenlijk op vakantie in eigen land, ik logeer voor het eerst sinds jaren weer eens in de zomer bij mijn moeder in West-Friesland
                      en per gelegenheid, doorkruisen we per auto de boerenweggetjes en dan zie je dat er leuke plekjes zijn, dat heeft al een map vol foto's opgeleverd.

Neergestreken dicht bij het IJsselmeer, de Koopmanspolder om uit te rusten en zo over het water te kijken leverde dat wel leuke plaatjes op van watervogels daarom kies ik voor de catogierie vogels de volgende

Name:	2013-08-13 16.05.17.jpg
Size:	891,0 KB
ID:	1067212

Die ganzen waren uit het water gekomen met een hele troep om te eten op het droge en die met zijn nek omhoog dat was de wachter, die bleef
                      alleen maar rondkijken en waken.

Voor de categorie Technologie

Hier zaten we dan bij een picknick tafel en ik had al mijn technozootje daar klaar liggen haha, een digitale picknick zou je het kunnen noemen

Name:	2013-08-13 16.09.21.jpg
Size:	837,7 KB
ID:	1067213

En voor de klassieke kiek is dit natuurlijk DE klassieker in het Hollandse landschap

Name:	IMG_3569.jpg
Size:	362,4 KB
ID:	1067214

De molen, kerkje op de achtergrond
                      in een hele ander hoek van West-Friesland nl Hoogwoud

niks gephotoshopt en zelf gefotografeerd
                      Liefs Typetje

Als ik er nog niet ben, dan ben ik in ieder geval onderweg.

read my blog

Comment

Vette actie!

Italië - Rimini - Categorie: Klassieke kiek

Name:	DSC00318.jpg
Size:	631,1 KB
ID:	1067218

Name:	DSC00399.jpg
Size:	500,6 KB
ID:	1067219

Ik heb nog enkele foto's van duiven gekregen maar die heb ik verwijderd! Dat waren mooie foto's, ik zal m'n maat even mailen of hij de foto's opnieuw wil verzenden. Dit bericht word over enkele uren/dagen gewijzigd .
                        Last edited by Roxy90; 21-08-13, 21:03.
                        Interesse in antivirus producten en malware? Check dan deze link eens.

Comment

Technologie
                          Er gaat niet alleen een rijke verzameling elektronica mee, ook in het vakantiehuisje staat al een rijke verzameling elektronica op ons te wachten, bijvoorbeeld een televisie met Ambilight. Bij dit model was het Ambilight uitgevoerd als zes boven elkaar geplaatste lampjes. Door deze zes lampjes ontstaat er een redelijk interessant schaduwspel als je iets achter de televisie houdt.
                          KLIK HIER voor een vergroting!
                          (Klik bovenstaande afbeelding aan voor een vergroting!)

Comment

Leuke wedstrijd!

Technologie
                            Dit jaar op rondreis geweest in de Verenigde Staten en tijdens een hike door Zion National Park waren we allemaal foto's aan het maken van de pracht en praal van dit fantastisch park.
                            Op één van deze foto's zie je de "foto-modus" van mijn telefoon terwijl er een foto gemaakt word:

Name:	Nucia-fotocompetitie (Technologie).jpg
Size:	77,3 KB
ID:	1067223

Vogels
                            In en rondom Yellowstone National Park hebben we heel erg veel dieren gezien, waaronder een Black Bear. Helaas konden we in het wild geen adelaars spotten, maar dichtbij in West Yellowstone zat het Grizzly & Wolf Discovery Center waar we wel Bald Eagles (plus Grizzly bears (indrukwekkend!) en Gold Eagles) in kooien zagen, erg mooie vogels:

Name:	Bald Eagles in aviary.jpg
Size:	1,11 MB
ID:	1067224

Klassiek
                            Ook de zonsondergang bij Grand Canyon mag niet ontbreken, dit was werkelijk fenomenaal mooi en hopelijk is dat op de gevoelige plaat een beetje te zien:

Name:	Grand Canyon met zonsondergang.jpg
Size:	832,5 KB
ID:	1067225
                            Last edited by BobBrand1983; 29-09-13, 17:59. Reden: typo's

Comment

Categorie: vogels

Reden: de symbiose tussen de puffins (papegaaienduikers) en de mens. Doordat wij de eilanden bezoeken zijn er nauwelijks roofvogels die op de puffins jagen en omdat wij nooit op ze gejaagd hebben zijn ze niet bang van ons. Je kunt ze tot op 10 cm naderen.

Helaas lukt het niet de foto's als bijlage toe te voegen of als afbeelding in te voegen. Bij het uploaden blijft het rondje maar draaien.

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
                              Working...
                              X