Mededeling

Collapse
No announcement yet.

De Quizzz

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• De Quizzz

Dit is een kopie van de laatste 20 berichten van het "De Quizzz"-topic op Adelaarsnestforum.nl. Vanaf heden kan op Nucia verder worden gegaan met dit topic (op Adelaarsnestforum.nl zal dit topic worden gesloten).

Veel plezier met het deelnemen aan dit gezellige topic!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Oorspronkelijk geplaatst door Typetje
    Omdat het een lang weekend is en misschien toch een lastige

een extra bonus foto

KLIK HIER voor een vergroting!
    (Klik bovenstaande afbeelding aan voor een vergroting!)
    ~

wil het lukken
    ~

Oorspronkelijk geplaatst door tom poes
    Nee, nog niet. Lijkt me een zanger, maar daarmee kom ik niet veel verder... ops:
    ~

Nee, nog niet. Lijkt me een zanger, maar daarmee kom ik niet veel verder... ops:
    is het dan deze

of deze

:wink:
    ~

Zo een:

Hij lijkt me uit Noord Afrika te komen, maar heb hem nog niet gevonden. Algerije, Marokko, Tunis, Egypte...heel wat zangers...
    ~

een van de twee vogels verbergt een hint

maar het is maar hoe je er naar kijkt of luistert klink als

de roots liggen zeker in een van de landen die je hebt genoemd

maar hij woont elders op de wereldbol

dussss
    ~

Het vogeltje zingt zoals het gebekt is

kom je er een beetje uit of geef je het al op
    ~

Nou een andere foto

~

Ik hoop voor hem, dat hij mooier zingt dan een kraai of een raaf.. :wink: Met die namen heb ik, in allerlei vormen, gezocht, maar nog niets gevonden. Het is kennelijk ook niet de favoriete muziek van Coupe, hij zit ook vast al heel lang ijverig te zoeken....

Misschien helpt die gitaar... :huh:
    ~

Het is een tricky, voor de puzzelaar, maar verander dan 1 letter maar en zoek opnieuw.

je weet misschien niet welke maar probeer het maar

ik ben benieuwd

Ik ga nog eens wat hints op zoeken
    ~

Oorspronkelijk geplaatst door pederoco
    Het is Raef

Een tijdje niet hier geweest en ik vond dat deze toch maar eens opgelost moest worden. :wink:
    ~

Het is Raef

Een tijdje niet hier geweest en ik vond dat deze toch maar eens opgelost moest worden. :wink:
    Waww, je komt binnen, ziet en overwint, zoals je wel vaker doet

maar inderdaad je hebt gelijk dat is de Zanger die ik zoek :clap: :clap: :clap: :clap:

Ik was even bang dat iedereen het op zou geven
    ~

Nou gelijk maar een nieuwe dan.
    Hoe heet dit, waar en door wie gemaakt?

~

het is meteen weer een pittige

nou we gaan op zoek
    ~

Oorspronkelijk geplaatst door coupe900s
    http://www.buitenbeeldinbeeld.nl/Amsterdam_C/VasteKlant.htm
    ~

waww goed hoor,ik had echt geen idee waar ik moest zoeken

zoveel beelden bekeken
    ~

Knap gevonden Mooi beeld. Ik heb ook heel wat beelden voorbij zien komen, maar dit gemist.
    Doe ook maar een moeilijke, coupe! :wink:
    ~

Gezocht op 'brons oude man' en de eerste hit was raak. Eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat ik gisteren in het Engels zocht maar niets vond. Vandaag de eerste foto eens goed bekeken en ik dacht gewoon witgeschilderd Nederlands metselwerk naast een plasticregenpijp te herkennen. Dus mijn zoektaal aangepast. Leuk verhaal wat bij het beeld hoort, ik raad aan om het uit te lezen.
    Even wachten of Pederoco mijn antwoord als het juiste accepteert, zo is het spel, zo zijn de regels, zo wordt het gespeeld...
    ~

Ja dat is natuurlijk goed! :clap:
    ~

Ok, ik vind het een prachtig beeld, leuk verhaal ook erbij!
    Welk merk en type zien we hier?
    ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Hieronder kan ieder lid van Nucia dus verder gaan met dit topic! Doe gezellig mee!

Bovenstaande berichten zijn afgesplitst van dit topic op Adelaarsnestforum.nl. Daar is het topic echter gesloten. Ik ben niet aansprakelijk voor de inhoud van bovenstaande, geciteerde berichten.
    Met vriendelijke groet,
    Blackbird

Ergens had ik steeds in gedachte om te vragen of dit niet op een of ander manier hier toegevoegd kon worden, aangezien we ook allemaal op Nucia een account hebben.

Ik ben ergens wel blij dat dit zo verder gaat hier.
    Liefs Typetje

Als ik er nog niet ben, dan ben ik in ieder geval onderweg.

read my blog

Comment

@Blackbird Ik mis wel nog de regels van de quizz die aan het begin stonden dat zou ook wel fijn zijn als die ook in het eerste bericht worden toegevoegd
      Liefs Typetje

read my blog

Comment

Jammer, dat een forumonderdeel, dat al zoveel jaren bestaat en nog altijd enthousiaste leden trekt, gesloten moet worden. Maar achterstand in updates brengt de veiligheid in gevaar, zoals Blackbird al opmerkt. En gelukkig hebben we een uitwijkmogelijkheid naar NUCIA, waar we allemaal lid van zijn.

Grappig: ik heb in het adelaarsnest van Nucia een paar keer, hier bijvoorbeeld: Nog-eens-over-de-Quiz-in-het-andere-Adelaarsnest een oproep geplaatst om leden te verleiden hier eens te gaan kijken. Voor zover ik me herinner is alleen Typetje daar op af gekomen. Het inloggen gaf problemen, ook al door de afwezigheid van bLACKADDER, maar met hulp van Blackbird (tip van pamo) was alles snel geregeld.

Nu we ons in het adelaarsnest van Nucia gaan vestigen ben ik benieuwd of er nieuwe quizzers bijkomen!
        Ellen

"We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing." George Bernard Shaw.

Comment

Wel of geen nieuwe quizzers wij blijven toch wel door quizzen toch
          Liefs Typetje

read my blog

Comment

Nou, ff proberen dan maar of ik al mijn statistieken ook meekrijg uit het adelaarsnest. Zoooo m'n best op gedaan! Morgen of overmorgen eens een ander plaatje als hint proberen te plaatsen. Misschien kan dat wel zonder die Photobucket-app want dat is echt een pita. We zullen zien!
            Ach nee.... Mijn status als fanatiek lid ben ik kwijt, da's nou jammer!
            Met vriendelijke groet....Coupé900S
            Bij mijn berichtenteller mag je er 1784 bijtellen uit het Adelaarsnest!
            250Gb extHDD-42 inch Samsung - Apple MacMini 16Gb 500 Gb SSD/500Gb HDD- Logitech diNovoEdge - Apple Classic iPod 160Gb - iPad2Air 128Gb- iPhone 5S 32 Gb

Comment

nee je kan ook direct uploaden dan wordt het wel een bijlage maar dat maakt niet uit
              Liefs Typetje

read my blog

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Coupe900S Bekijk Berichten
                Ach nee.... Mijn status als fanatiek lid ben ik kwijt, da's nou jammer!
                check je instellingen, je welkomst puntje van de aardige dame is binnen
                Liefs Typetje

read my blog

Comment

@ coupe 900, Van mij ook! Voor wat het waard is.

En je kan altijd het probeerforum gebruiken om iets te testen.
                  Last edited by pederoco; 26-05-15, 20:26.
                  mvg, Peter

The future ain’t what it used to be.

Comment

De regels kan ik uiteraard toevoegen, maar kan ik zelf zo snel niet terugvinden op Adelaarsnestforum.nl. Mocht iemand een linkje hebben naar de betreffende post, dan kan ik de regels alsnog toevoegen.

Overigens lijkt het me niet de bedoeling nog verder te reageren op de sluiting van het forum op Adelaarsnestforum.nl, hier op Nucia. Laten we hier "De Quizzz" gewoon voortzetten. Inhoudelijke reacties op de sluiting kunnen worden doorgegeven via PB aan mij of Tom Poes via het forum aldaar.
                    Met vriendelijke groet,
                    Blackbird

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Blackbird Bekijk Berichten
                      De regels kan ik uiteraard toevoegen, maar kan ik zelf zo snel niet terugvinden op Adelaarsnestforum.nl. Mocht iemand een linkje hebben naar de betreffende post, dan kan ik de regels alsnog toevoegen.

Overigens lijkt het me niet de bedoeling nog verder te reageren op de sluiting van het forum op Adelaarsnestforum.nl, hier op Nucia. Laten we hier "De Quizzz" gewoon voortzetten. Inhoudelijke reacties op de sluiting kunnen worden doorgegeven via PB aan mij of Tom Poes via het forum aldaar.
                      Anders maken we ze wel opnieuw.

Tom Poes kan jij dat een beetje weer opstellen
                      Liefs Typetje

read my blog

Comment

Regels waren eigenlijk eenvoudig:
                        Plaats een vraag in de vorm van een plaatje en verduidelijk je vraag eventueel.
                        Je kan naderhand hints geven om nader te duiden waar het antwoord gevonden kan worden.
                        Als een juist antwoord gegeven wordt heeft de juiste reageerder 24 uur om een nieuwe vraag te plaatsen.
                        Doet de reageerder dat niet binnen 24 uur dan mag de eerdere vrager een nieuwe vraag plaatsen.

Maar we waren in de Quizzz wel wat soepel met elkaar, kwestie van respect, denk ik. Enneuh... Het zoeken van het antwoord met een plaatjesvinder progje is natuurlijk niet alleen verboden maar ook ontzettend flauw. Dat heb ik in andere quizzen op andere fora gezien, dat is écht de doodsteek voor een leuke quizzz. Dus weet je het niet zoek dan gewoon op zoekwoorden, of wacht op een nieuwe hint, soms verraadt een fout antwoord ook een deel van het juiste antwoord. Veel plezier, ik denk dat dat de regels waren.
                        250Gb extHDD-42 inch Samsung - Apple MacMini 16Gb 500 Gb SSD/500Gb HDD- Logitech diNovoEdge - Apple Classic iPod 160Gb - iPad2Air 128Gb- iPhone 5S 32 Gb

Comment

Ff proberen: dit was mijn vraag: welk merk en type?Click image for larger version

Name:	image.jpg
Views:	1
Size:	109,7 KB
ID:	1068305

Comment

Coupe je hebt vast weer een plaatje ergens opgedoken weet ik veel en die is alleen met oude Chinees dialect in de zoekopdracht naar boven te halen zeker

en dat top secret

dat is gewoon zeker het wegpoetsen van het logo ahumm
                            Liefs Typetje

read my blog

Comment

IK HEB M YES

Gezocht op Special red motorcycle in het Engels dussss

en toen kwam ik m tegen van de zijkant ik zag dat het m was alleen de blog gaf geen plaatjes mee

ook niet toen ik op meer afbeeldingen van dat soort klikte zag ik zelf het juiste plaatje vanaf een blogsite en die plaatjes waren leeg

dus kon daar geen info uithalen alleen een zin "motorcycle car design italian design motorrad 1000" had ik dan maar uit de google beschrijving gekopieerd en daar een nieuwe zoekopdracht mee uitgevoerd

en daar kwam hij zo in mijn schoot geworpen

Oh het is wel een beauty he

Aermacchi 1957 Chimera 175cc 1 cyl ohv
                              Liefs Typetje

read my blog

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
                              Working...
                              X