Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hack- cursus op de basisschool voor groep 8

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Hack- cursus op de basisschool voor groep 8

DEN HAAG - Het is de droom van alle jongens en meiden in 2015. Een Google glass, een 3D-printer en een zaal vol computers met uitdagingen. Een groep enthousiaste leerlingen van de Haagse Paschalisschool werd vanmorgen ondergedompeld in een cursus hacken.
    Read more at http://www.omroepwest.nl/nieuws/13-0...voor-techniek?

Liefs Typetje

Als ik er nog niet ben, dan ben ik in ieder geval onderweg.

read my blog

"Hacken" wordt hier wel geduid in de oorspronkelijke betekenis en dus in de goede zin .
    Het is pas veel later dat het werdt geassocieerd in de "slechte" betekenis.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Hacken
    Malware Research [email protected] (MBAM) ..... ASAP & Unite Member
    E Dev * McAfee verwijderen. * Ccleaner * E-Peek

Comment

Interessant die link, vooral het ontstaan ervan.

En ja het artikel maakt ook we duidelijk dat het hier vooral ook ging om de positieve toepassingen van de techniek, maar ik vond het een leuk bericht om te delen
      Liefs Typetje

read my blog

Comment

De ene camera is de andere niet

Volgens de Haagse wethouder (...) is deze top niet alleen goed voor het imago van Den Haag als stad waar grote conferenties kunnen worden gehouden. Hij zorgt er ook voor dat Den Haag zich nog beter kan presenteren als de ‘veiligheidshoofdstad van de wereld'. Want hier zijn veel instellingen, bedrijven en organisaties gevestigd die zich bezighouden met veiligheid.

Bron: "Hack-cursus op de basisschool moet ook interesse kweken voor techniek".
        In Den Haag zijn niet alleen veel bedrijven en organisaties, maar ook veel locaties met een camera. Op een andere plaats was er ook een camera.

En ... wat is dan het verschil tussen de ene camera en de andere camera?
        Met vriendelijke groet.
        Microsoft Pro W10 Win 10 Win10 Windows 7 Windows 8.1
        Surf bewust en voorkom misbruik. Ken het web. Onbetrouwbare sites immuniseren. Installeer geen malware. Scan (verdachte) bestanden en analyseer de overeenkomst(en). Let op de privacy. Monitor providers. Klaag over spam. Lees de huisregels. Internet veilig.

sigpic

Comment

@ Indicum: Ik zie het verband niet met het gestart onderwerp ?

Comment

Ik begrijp niet zo goed wat het filmpje te maken heeft met camera's voor beveiliging, soms is dat helaas gewoon nodig, in het filmpje is
            iemand die opvallend mensen lastig valt met de een camera
            Liefs Typetje

read my blog

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door typetje Bekijk Berichten
              Ik begrijp niet zo goed wat het filmpje te maken heeft met camera's voor beveiliging,
              Ik snap niet wat zijn posting met het onderwerp van dit topic te maken heeft?
              Hack- cursus op de basisschool voor groep 8
              Last edited by Emphyrio; 13-04-15, 23:32. Reden: typo

Comment

ja ik ook eigenlijk niet, maar ik dacht dat hij linkte naar de uitspraken van de veiligheid in een stad als Den Haag, dus snapte het filmpje niet en ook de locaties niet die het kaartje weergeeft
                Liefs Typetje

read my blog

Comment

Veiligste hoofdstad van de wereld?

Oorspronkelijk geplaatst door Emphyrio Bekijk Berichten
                  @ Indicum: Ik zie het verband niet met het gestart onderwerp ?
                  Het 'HackLab' vormde de opening van de "Cyber Security Week". Die wordt deze week gehouden, omdat in Den Haag de Global Conference on Cyberspace (GCCS 2015) plaatsvindt. Deze top is weliswaar kleiner dan de NSS uit maart 2014, maar toen leverde zelfs het filmen van een hek problemen op.

Ik begrijp niet zo goed wat het filmpje te maken heeft met camera's voor beveiliging, soms is dat helaas gewoon nodig, in het filmpje is iemand die opvallend mensen lastig valt met de een camera
                  Dat schreef je goed. Als iemand of iets beweegt, dan valt het meestal op. Of het als prettig of als lastig wordt ervaren, hangt (onder andere) van de persoon af.

Onderstaande video laat zien hoe chimpansees op een onbemand luchtvaartuig reageren.

Interessant is het, dat de dieren zich bewapenden tegen de elektronische indringer. Een chimpansee sloeg met een lange stok de drone naar beneden.

(...) en ook de locaties niet die het kaartje weergeeft
                  Als je een adres opgeeft, dan kun je zien waar volgens hen in Nederland camera's hangen.
                  Met vriendelijke groet.
                  Surf bewust en voorkom misbruik. Ken het web. Onbetrouwbare sites immuniseren. Installeer geen malware. Scan (verdachte) bestanden en analyseer de overeenkomst(en). Let op de privacy. Monitor providers. Klaag over spam. Lees de huisregels. Internet veilig.

sigpic

Comment

@Indicum: een "hack cursus" is geen "HackLab" bijeenkomst.
                    Ik zie geen overeenkomst met het gestartte onderwerp, het is zelfs verwarrend.

Comment

misschien kan het onderwerp gesplitst worden?

van af het bericht De ene camera is de andere niet
                      Liefs Typetje

read my blog

Comment

misschien kan het onderwerp gesplitst worden?

van af het bericht De ene camera is de andere niet
                        Dat was reeds gevraagd en gerapporteerd

Comment

Dat was reeds gevraagd en gerapporteerd
                          fijn dan zal dat een dezer dagen wel gebeuren, door een van de mods
                          Liefs Typetje

read my blog

Comment

Van hekken naar hacken

@Indicum: een "hack cursus" is geen "HackLab" bijeenkomst.
                            In het persbericht van de gemeente Den Haag schrijft deze stad over een 'HackLab'.

het is zelfs verwarrend.
                            Het is ook verwarrend, als er voor een top in een stad twee verschillende uitkomsten zijn. Aan de ene kant sprak een pragmatische en goedlachse Minister-president bij de vorige vele miljoenen kostende top voor de camera over "een heel groot succes". Aan de andere kant was er, zoals ook in bovenstaande video is te zien, voor de omwonenden geen compensatie.

Is er een schadevergoedingsregeling voor bedrijven die omzet derven of kosten moeten maken?

Nee, er is geen algemene schadevergoedingsregeling. Iedereen draagt in principe zijn of haar eigen kosten. De NSS is zeer tijdig van tevoren aangekondigd, o.a. via de media, via gemeenten en brancheorganisaties en met speciale bijeenkomsten. Hierdoor kan iedereen zich goed voorbereiden. Bij grote evenementen (grote kermissen, sportwedstrijden, marathons) is er ook geen schadevergoeding als bedrijven tijdelijk niet of minder goed bereikbaar zijn.

Wie na afloop van de NSS toch een poging wil doen een schadeclaim in te dienen omdat er zeer uitzonderlijke omstandigheden aan de orde zijn geweest, moet zich wenden tot de overheid (‘het gezag’) die de beslissing nam die de schade heeft veroorzaakt.

Lees meer op "Veelgestelde vragen"
                            Was het dan geen 'vondst', dat na het afbreken van de hekken van de vorige top een week met een nieuwe top begon met een "masterclass hacken"?
                            Met vriendelijke groet.

sigpic

Comment

Working...
                            X