Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ddos

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• ddos

je leest vaak in het nieuws dat er weer eens ee ebsite plat ligt omdat er dan een ddos aanval op is
    vaak lees je dan ook dat ze de daders niet kunnnen vinden omdat ze een vpn gebruiken. bijvoorbeeld vorige week nog toen de xbox servers er uit lagen. maar wat ik dan niet snap is hoe die vpn servers al dat verkeer aankunnen.
    al het verkeer gaat via de vpn service door naar hun doel. maar dan vallen ze toch eigenlijk ook de vpn server aan?
    en als een aanval groot genoeg is om het hele xbox netwerk plat te leggen snap ik niet hoe zo'n vpn server gewoon kan blijven draaien.
    en is het niet heel makkelijk voor een vpn service om ddos aanvallen te herkennen? als een vpn ziet dat 1 gebruiker een paar duizend kaar naar dezelfde website gaat in 1 seconde lijkt het mij toch vrij duidelijk dat het een ddos is?

Een DDOS aanval is geen virus

Ik ga dit topic even verplaatsen naar de juiste sectie.
    Malware Research [email protected] (MBAM) ..... ASAP & Unite Member
    E Dev * McAfee verwijderen. * Ccleaner * E-Peek

Comment

Emphyrio, ik denk dat de TS heel duidelijk weet wat een DDOS is, en dus ook weet dat het geen virus is. Want dat wat hij beschrijft klinkt als een DDOS.

Anyway, een DDOS is nooit zomaar 1 gebruiker, het is vaak een botnet. Een botnet is een grote familie van computers die bijvoorbeeld geïnfecteerd zijn met een virus en allemaal tegelijk de opdracht krijgen om een cyberaanval uit te voeren op een website. Het persoon die daar achter zit, de zogenoemde "Operator" hoeft ook niet altijd 1 persoon te zijn, dit kan een bende zijn. Zoals ze in Rusland bijvoorbeeld worden opgepakt door de autoriteiten.

En het punt dat je duidelijk probeert te maken van een VPN die een DDOS niet kan herkennen... Tja ik heb alleen ervaring met VPN in Windows Server 2008, en tot zover ik weet pakt dan de firewall het er als eerste uit... vaak heb je ook wel security suites die het herkennen en ik ken een bedrijf dat zelfs een Watchguard Firewall heeft draaien. Die pikt het er direct uit, prachtig apparaat.

Ik hoop dat ik je in ieder geval iets verder heb geholpen.

Groeten,

Scorpi Caruso

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Scorpi Caruso Bekijk Berichten
        Emphyrio, ik denk dat de TS heel duidelijk weet wat een DDOS is, en dus ook weet dat het geen virus is. Want dat wat hij beschrijft klinkt als een DDOS.
        TS had deze in de Virus sectie gepost, ik heb het topic naar hier verplaatst.
        Daarom dus...
        Malware Research [email protected] (MBAM) ..... ASAP & Unite Member
        E Dev * McAfee verwijderen. * Ccleaner * E-Peek

Comment

Working...
        X