Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Werkende links in HJT topics

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Werkende links in HJT topics

Hallo allemaal,

Na een tijdje kijken in de HJT sectie (dat doe ik niet zo vaak, omdat ik daar vrij weinig te zoeken heb), zag ik dat alle internetsnelkoppelingen die in een HJT Log worden geplaatst gewoon werken. Nu zijn dit voornamelijk dingen als de Flash Player en Microsoft Update, maar soms staat er ook een site tussen waarvan ik het idee krijg dat je er beslist niet op moet klikken.
    Natuurlijk zullen veel mensen dat ook niet zomaar doen, maar er zitten er altijd bij die het wel doen. Toch minder prettig als je een malware-infectie oploopt door op een beveiligingsforum te kijken.

Daarom dacht ik: is het niet handiger om links enkel en alleen te laten werken als er [url] tags omheen worden gezet. Dat maakt de HJT logs ook een stuk veiliger, omdat er niet meer zomaar ergens op geklikt kan worden, met alle gevolgen van dien.

Groetjes,

Kevin.

Ik zal het eens bespreken..

Het rapaille dat per Przewalskipaard arriveerde bij het feeëriek gesitueerde etablissement - komma -

"Verwar de waarheid niet met de mening van de meerderheid"

Comment

Dit is al wel vaker aan de kaak gesteld op allerlei fora en niet ten onrechte, maar de links onklikbaar maken is in de praktijk niet te doen en voor de helpers alleen maar onhandig. Mensen moeten gewoon niet zo dom zijn op de links te gaan klikken.

Comment

Nee, inderdaad, dat is ook niet handig, maar als je nagaat hoe mensen vaak in eerste instantie aan die malware komen. 9 van de 10 keer klikken ze ook ergens waar dat niet zou moeten.
        Zou er geen mogelijkheid zijn om de links alleen klikbaar te maken voor de Admins/mods/QH's etc.?

Comment

of een gewoon knopje in het profiel, maar ik denk net zoals amiek dat mensen er gewoon niet op moetwn klikken.
          of moeten we er op gaan rekenen dat mensen hun verstand verloren zijn?

Comment

Zoals gezegd wordt het besproken .

Het rapaille dat per Przewalskipaard arriveerde bij het feeëriek gesitueerde etablissement - komma -

"Verwar de waarheid niet met de mening van de meerderheid"

Comment

Working...
            X