Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Privacy goed geregeld op deze site ?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Privacy goed geregeld op deze site ?

Hoi, ben een newbie hier, zie mijn introductiebericht elders.
    Deze site zou toch wel netjes schoon moeten zijn, maar wat zegt mijn browser:
    http://www.n00bies.com/statz/icon/stats.php?id=4, onvoldoende privacy gegarandeerd voor mijn settings.
    Admin wat hebt u hierop te zeggen ? ;-)

Gr. Ronald

Statz is een statistieken systeem wat wij intern gebruiken om onze bezoekers bij te houden.
    Ik zal contact opnemen met de beheerder van Statz voor verdere informatie maar wat Statz doet is enkele gegevens over de bezoekers opslaan. Denk hierbij aan welke besturingsysteem zij gebruiken, welke versie browser etc.. Daar kunnen wij onze site dan beter op afstemmen. Dit zou als "privacy-gevoellig" bestempeld kunnen worden maar is alleen bedoelt om onze service te optimaliseren.

Het rapaille dat per Przewalskipaard arriveerde bij het feeëriek gesitueerde etablissement - komma -

"Verwar de waarheid niet met de mening van de meerderheid"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Admin
      Statz is een statistieken systeem wat wij intern gebruiken om onze bezoekers bij te houden.
      Ik zal contact opnemen met de beheerder van Statz voor verdere informatie maar wat Statz doet is enkele gegevens over de bezoekers opslaan. Denk hierbij aan welke besturingsysteem zij gebruiken, welke versie browser etc.. Daar kunnen wij onze site dan beter op afstemmen. Dit zou als "privacy-gevoellig" bestempeld kunnen worden maar is alleen bedoelt om onze service te optimaliseren.
      Dank voor je snelle antwoord, mijn bericht was slechts bedoeld als speldeprikje en ik wil geenzins suggeren dat hier illegaal geoogst wordt.
      Maar de essentie van het verhaal blijft. Software leveranciers doen hun best om gebruikers van hun browsers te beschermen tegen 'spying'. Ik denk te weten dat ik voor het rode verbodsboordtje op deze site de boel wat verder kan openzetten zonder al te veel risico, maar dat ik dat beter bij een adult-site niet kan doen.
      Hoeveel lezers zijn al zover ?
      Misschien sta ik ook wel ie**** geknepen hoor.

Groetjes, Ronald

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ronald
        Hoi, ben een newbie hier, zie mijn introductiebericht elders.
        Deze site zou toch wel netjes schoon moeten zijn, maar wat zegt mijn browser:
        http://www.n00bies.com/statz/icon/stats.php?id=4, onvoldoende privacy gegarandeerd voor mijn settings.
        Als maker van Statz kan ik je garanderen dat Statz niets speciaals doet, waarom IE dit registreert als inbreuk op privacy is mij een wonder. Een wonder ? Hoe bedoel ik dat ? Nou, Statz gebruikt alleen gegevens die worden meegestuurd in de HTTP headers van je browser, er wordt niets extra's opgevraagd. Deze gegevens worden verwerkt en opgeslagen (d.m.v. het Statz icoontje).

Dus nogmaals: Het enige wat dat Statz icoontje doet is het verwerken & opslaan van deze gegevens, iets waar jouw browser gegarandeerd niets van merkt. De gegevens die verwerkt worden stuur jij mee naar elke website die je bezoekt, dus daar is ook niks vreemds aan.
        Het enige wat ik kan bedenken waardoor IE zo'n domme melding kan geven is dat de extensie van het Statz icoontje 'php' is, in plaats van het gebruikelijke 'png'.

Met vriendelijke groet,
        JPeetje

Comment

het kan zijn dat het privacy systeem van IE problemen ondervind omdat de privacy op hoger staat dan standaard. Het is mogelijk dat de browser dan moeite heeft met externe url's (een externe server die gegevens opvraagt van de client terwijl de opgevraagde pagina een ander domein heeft).
          Wieger Bontekoe
          Information Trends
          Budget Trends webhosting

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JPeetje
            Als maker van Statz kan ik je garanderen dat Statz niets speciaals doet, waarom IE dit registreert als inbreuk op privacy is mij een wonder. Een wonder ? Hoe bedoel ik dat ? Nou, Statz gebruikt alleen gegevens die worden meegestuurd in de HTTP headers van je browser, er wordt niets extra's opgevraagd. Deze gegevens worden verwerkt en opgeslagen (d.m.v. het Statz icoontje).

Dus nogmaals: Het enige wat dat Statz icoontje doet is het verwerken & opslaan van deze gegevens, iets waar jouw browser gegarandeerd niets van merkt. De gegevens die verwerkt worden stuur jij mee naar elke website die je bezoekt, dus daar is ook niks vreemds aan.
            Het enige wat ik kan bedenken waardoor IE zo'n domme melding kan geven is dat de extensie van het Statz icoontje 'php' is, in plaats van het gebruikelijke 'png'.

Met vriendelijke groet,
            JPeetje
            Dank voor de reactie. Nogmaals, ik wil niet de suggestie wekken dat deze website en/of forum niet kosher zouden zijn, maar juist hier mag een scherpe blik niet ontbreken.
            Ik heb zelf ook nog wat puzzelwerk gedaan en het lijkt dat de instellingen van NIS 2004 ook invloed hebben, dus niet alleen de IE6 instellingen.
            Met name de optie 'Browser Privacy' heeft invloed.
            Symantec zegt het volgende in de help:

"Browser Privacy prevents Web sites from learning the type of computer and browser that you are using, the Web site that you last visited, and other information about your browsing habits. Some Web sites that depend on JavaScript may not work correctly if they cannot identify the type of browser that you are using. "

Hetgeen overigens helemaal niet waar is, want scan.sygate.com rapporteert keurig mijn OS, Browser en public IP-adres terwijl deze optie aan staat.

Met deze optie aan heb ik problemen met schermopbouw op meerdere phpbb based forums.

Wat mij betreft laten we het draadje hierbij met de opmerking dat privacy bescherming op Internet heel lastig is te beheren.

Dank voor jullie reacties, want daar gaat het toch om bij een forum!

Gr. Ronald

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kurt
              het kan zijn dat het privacy systeem van IE problemen ondervind omdat de privacy op hoger staat dan standaard. Het is mogelijk dat de browser dan moeite heeft met externe url's (een externe server die gegevens opvraagt van de client terwijl de opgevraagde pagina een ander domein heeft).
              Idd, mogelijk
              Ik weet de exacte werking van IE niet, dus ik zou 't niet kunnen zeggen.
              Oorspronkelijk geplaatst door Ronald
              Dank voor de reactie. Nogmaals, ik wil niet de suggestie wekken dat deze website en/of forum niet kosher zouden zijn, maar juist hier mag een scherpe blik niet ontbreken.
              Ben ik helemaal met je eens
              Ik heb zelf ook nog wat puzzelwerk gedaan en het lijkt dat de instellingen van NIS 2004 ook invloed hebben, dus niet alleen de IE6 instellingen.
              Met name de optie 'Browser Privacy' heeft invloed.
              Symantec zegt het volgende in de help:

"Browser Privacy prevents Web sites from learning the type of computer and browser that you are using, the Web site that you last visited, and other information about your browsing habits. Some Web sites that depend on JavaScript may not work correctly if they cannot identify the type of browser that you are using. "

Hetgeen overigens helemaal niet waar is, want scan.sygate.com rapporteert keurig mijn OS, Browser en public IP-adres terwijl deze optie aan staat.
              Lekker dan ...
              Een tip ? Gebruik de browser 'Firefox' (www.getfirefox.com), bij deze browser zijn véle extensies downloadbaar, waaronder een extensie om de HTTP headers te beheersen. In de HTTP headers worden standaard door de browser o.a. dingen meegegeven als de browser (+versies), het besturingssysteem en soms ook het IP. Met een extensie kun je dit aanpassen naar je eigen wil
              Wat mij betreft laten we het draadje hierbij met de opmerking dat privacy bescherming op Internet heel lastig is te beheren.
              Niet alleen beheren, de wetgeving heeft er ook enigzins problemen mee.

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
              Working...
              X