Mededeling

Collapse
No announcement yet.

PC is erg langzaam

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• PC is erg langzaam

Hallo,

Sinds enige tijd is mijn PC erg langzaam. Als hij opstart hoor ik ook een piep. Weet iemand wat er aan de hand is. Het duurt ook erg lang voodat hij is opgestart.

Die piep is van je moederbord, dat hoort zo. En zonder verdere info kunnen wij toch moeilijk zeggen waarom je pc langzaam is.
    Wat start er allemaal mee op, heb je gescant op virussen/spyware, wat zijn je systemspecs, wanneer is ie langzaam geworden ( heb je iets geinstalleerd wat de oorzaak zou kunnen zijn), krijg je foutmeldingen etc, etc.
    amiek

Comment

Ik heb problemen met het opstarten van de PC hij is erg traag je ziet wel 5 minuten het opstart balkje van Windows. Ook als ik bijvoorbeeld een rar bestand wil uitpakken was mijn pc eerst snel en doet hij er erg lang over.
      Ik heb geen spyware of malware of een virus. Ik heb dit al uitvoerig laten testen. Ook heb ik al een Hijack-this log geplaatst. Hij verwees me door naar jullie omdat alles er goed uitzag. Hier wat PC gegevens
      Intel Celeron, Desktop, CPU Speed 2260 MHz, Memory Size 512 MB, Windows XP Pro SP2, MSIE 7.0
      80 GB + 200 GB harddisk.

Ik heb in de bijlage eeen plaatje toegevoegd van de programmas die mee opstarten
      Bijgevoegde Bestanden

Comment

je laat zo'n beetje alles mee opstarten wat maar kan, dus geen wonder dat het opstarten traag is.
        Wat je in elk geval uit kunt vinken is:
        nero Check
        apdproxy
        jusched
        ctfmon
        NMBGmonitor
        Adobe reader
        Adobe Gamma

De 2e, 3e en 4e zijn van je videokaart. Hiervan kun je nwiz en NvMctray in elk geval uitschakelen.
        De rest kan ik dus niet zien, maar er staat kennelijk nog meer aangevinkt.
        amiek

Comment

Ik heb alle vinkjes die je hebt vermeld uitgevinkt. Het opstarten gaat nog steeds langzaam. Ik hoor de pc ook ratellen alsof of hij heel hard aan het werk is. Als ik bijvoorbeeld "deze computer" aanklick als de pc is opgestart dan krijg ik zo'n zaklantaarn die aan het zoeken is.

Comment

Dat zaklantaarntje zou je kunnen versnellen door automatisch naar netwerkmappen zoeken uit te schakelen bij mapopties

Comment

Pc is nog steeds erg traag. Kan het met mijn intern geheugen te maken hebben?

Comment

Met je geheugen is niets aan de hand, als je gewoon winXP hebt, moet dat daar prima op kunnen draaien. Tenzij je natuurlijk zware games wilt spelen.
                Geen idee waarom je pc traag is, dus.
                Probeer eens op te schonen met Ccleaner(de onderste nemen, slim version).
                Defragmenteer je harde schijven en doe een schijfcontrole.
                amiek

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DiegoM Bekijk Berichten
                  Pc is nog steeds erg traag. Kan het met mijn intern geheugen te maken hebben?
                  Heb je The7thStranger's advies uitgevoerd?
                  Kijk ook eens hier: http://support.bluemedicine.be/mybb/...7&pid=75#pid75

Het rapaille dat per Przewalskipaard arriveerde bij het feeëriek gesitueerde etablissement - komma -

"Verwar de waarheid niet met de mening van de meerderheid"

Comment

Ik heb alles uitgevoerd wat is gevraagd.

Hier zijn nog wat eigenschappen van mijn vertraagde PC

-als ik een film afspeel met mijn media player dan hapert hij.
                    -Als ik een nieuw programma open dan hapert mijn muis cursur(pijltje) en het duurt een tijd voordat het programma zich opent.

Comment

Indien je een IDE schijf gebruikt zou die wel eens in PIO mode werken, kijk eens in onderstaande link.

Neem aan dat windows update niet constant bezig is?

Comment

Ik heb gekenen op http://winhlp.com/node/10 maar begrijp er niks van.
                        Ik weet niet wat een IDE schijf is en wat PIO mode is.

Windows is niet constant met een update bezig

Comment

Wat langer kijken en misschien lezen?, staat er toch echt allemaal in.

Comment

Doe dit maar:
                            The following text will refer to the secondary IDE port because that is more often affected, but essentially the same also holds for the primary IDE port, to which the main hard disk is connected in most computers.

Before you begin to work on the problem, log on as Administrator or as a user with administrator rights.
                            Check Your IDE Port Mode

First check what mode your secondary IDE port is currently working in. Go to Device Manager: right-click on My Computer, select Properties, click on the Hardware tag, click on the Device Manager button, click on the plus sign to the left of IDE ATA/ATAPI Controller, double-click on the secondary IDE channel, click on Extended Settings and check whether it is set to DMA when available. Directly underneath that setting is a grey field that shows the actual working mode of your IDE channel. You want the highest possible DMA or Ultra DMA mode there, and you definitely don't want PIO mode.
                            Dus even kijken of je IDE controller wel in DMA modus werkt. Properties = eigenschappen, Device Manager = aparaatbeheer. Extended settings = geavanceerd.
                            amiek

Comment

heb je je tijdelijke bestanden als eens opgeruimt met ATF-cleaner?
                              (zeker je prefetch cleaner met ATF-cleaner.)
                              misschien kan je bootvis eens gebruiken bij mijn traagste pc was het resultaat wel indrukwekkend.

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
                              Working...
                              X