sinds 2 dagen zit er een nieuwe harde schijf in me laptop.
bij de pc-winkel laten inzetten en installeren.
nu sluit me laptop al een aantal keer zichzelf af en verschijnt er bij de herstart kort een blauw scherm in beeld waarna de herstart stopt en ik een ms.dos-menu te zien krijg, waarin ik kan kiezen of ik de pc in veilige modus wil opstarten of via de normal windows etc....
Ik heb de HDD getest met 'HD Tune' en die uitslag was gewoon goed.
Daarna getest met 'Hard drive inspector' en die geeft het volgende aan:
---uw HDD werkt in ultra dma mode 2, terwijl zijn optimale modus dma 5 is.
dit komt waarschijnlijk door afgenomen HDD performance---
CONTROLLEER DE HDD INSTELLINGEN IN DE BIOS EN INSTALLLEER DE LAATSTE DRIVER VAN UW IDE-CONTROLLER.
Is het lastig om zo'n ide-controller te vinden/aansluiten?
ik neem aan dat het ook in verbinding staat met de HDD?
Ook maakt me laptop nu regelmatig piepgeluiden als de processor bezig is en wanneer de processor niet bezig is dan hoor je een soort knettergeluid in de verte.
kan ik dit zelf oplossen of moet ik wachten tot na kerst, wanneer de winkels weer open zijn
dell latitude c600
20 gig HD
512 ram
xp
bij de pc-winkel laten inzetten en installeren.
nu sluit me laptop al een aantal keer zichzelf af en verschijnt er bij de herstart kort een blauw scherm in beeld waarna de herstart stopt en ik een ms.dos-menu te zien krijg, waarin ik kan kiezen of ik de pc in veilige modus wil opstarten of via de normal windows etc....
Ik heb de HDD getest met 'HD Tune' en die uitslag was gewoon goed.
Daarna getest met 'Hard drive inspector' en die geeft het volgende aan:
---uw HDD werkt in ultra dma mode 2, terwijl zijn optimale modus dma 5 is.
dit komt waarschijnlijk door afgenomen HDD performance---
CONTROLLEER DE HDD INSTELLINGEN IN DE BIOS EN INSTALLLEER DE LAATSTE DRIVER VAN UW IDE-CONTROLLER.
Is het lastig om zo'n ide-controller te vinden/aansluiten?
ik neem aan dat het ook in verbinding staat met de HDD?
Ook maakt me laptop nu regelmatig piepgeluiden als de processor bezig is en wanneer de processor niet bezig is dan hoor je een soort knettergeluid in de verte.
kan ik dit zelf oplossen of moet ik wachten tot na kerst, wanneer de winkels weer open zijn

dell latitude c600
20 gig HD
512 ram
xp
Comment