Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Normaal of iets raars

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Normaal of iets raars

Hoi,

Ik probeer het volgende zo goed mogelijk uit te leggen.

Me pc staat al heel de dag aan,geen problemen,als die aan staat hoor je dat,want dan hoor je hem zachtjes 'blazen'.Maar daarnet (zeg maar rond 21:45u) stopte dat 'blazen' ineens,nu hoor je helemaal niets meer,dat vond ik een beetje vreemd.Schakeld Vista dan soms iets uit ofzo,waardoor dit gebeurd?
    Me pc werkt trouwens wel goed.

Het is misschien een beetje vaag,maar ik dacht ik vraag het toch maar even.

Alvast bedankt

Misschien dat hij zich tijdelijk in een lagere snelheid schakeld ( om minder lawaai te maken) ?

Comment

Dat zou best kunnen,dat weet ik niet.
      Maar dit is pas de 1e keer zolang ik deze pc heb (ongeveer 4 weken nu)

Comment

Op aanraden Van ZegjeWaard ga ik morgen ( als dit nog steeds is) de kast openmaken,en kijken of de ventilators nog draaien.Daar kan het schijnbaar ook aanliggen.

Comment

metriod, met een programma als Everest kun je ook het toerental van de CPU fan zien.

Op de meeste moderne borden schakelt de ventilator naar een lager toerental als de temperatuur dat toelaat (soms moet dat even ingesteld in de bios).

Everest Home Edition is o.a. hier nog te vinden; http://www.oldversion.com/program.php?n=everesthome

Pak de laatste versie die daar staat, Everest Home Edition 2.20.405

Wanneer je dat hebt geïnstalleerd zie je o.a. het toerental bij: Computer > sensors.
          Het is trouwens helemaal een super programma om alles over je hardware te vinden!!

--edit--

Ik zie ook de directe link, is wat makkelijker; http://download.oldversion.com/everesthome220.exe

Comment

Hij blaast weer net zo als gister.maar wat de reden nu was ?

ctrlaltdelete: Dat zie ik nergens kijk maar:

Everest Home Edition 2.20.405 had ik gister eral op gezet.
            Last edited by metriod; 25-12-07, 09:17.

Comment

Hmmm.... ik gebruik nu een andere versie van Everest maar weet 99,9% zeker dat ik met Everest 2.20 ook het toerental van de fans kon zien....

Click image for larger version

Name:	everest.png
Views:	1
Size:	37,3 KB
ID:	1059315

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ctrlaltdelete Bekijk Berichten
                weet 99,9% zeker dat ik met Everest 2.20 ook het toerental van de fans kon zien.
                Dat kan ook - als er een sensor voor aanwezig is natuurlijk. De fan op mijn CPU heeft zo'n sensor, maar de fan van de voeding niet. In dit geval wordt het toerental van de CPU-fan dus alleen gemeten:

Last edited by Guus abc; 25-12-07, 11:08.
                Als ik niet een beetje gek was zou ik stapelgek worden.

Comment

Dat 'blazen' is nu weer gestopt
                  Denk dat ik maar eens die ventilators ga nakijken.

Comment

Het schijnt trouwens normaal te zijn dat het blazen ineens ophoudt,ik kan (volgens The7thStranger ) dingen aanpassen in het Bios. Maar gaf ook aan,dat als ik geen problemen met me pc heb,er niks aan de hand is.

Comment

Je ventilatoren hebben gewoon variabele snelheid. (Dit zie je heel veel bij laptops, die gaan ook vaak 'ineens' blazen.) Je computer bepaalt zelf wanneer hij te heet wordt en begint te blazen voor verkoeling, is hij weer koel genoeg gaat hij weer uit. Als je geen rookontwikkeling ziet is er niets aan de hand.

Fijne dagen.
                      Kevin

Comment

Ok bedankt.

Comment

Sorry voor de kick.

Maar even terug komen op de vraag van ctrlaltdelete ( toerental van de fans )
                          die zie ik nu wel.(heb de trial versie van Everest Ultimate):

Teperaturen niet te hoog trouwens?

Comment

Alleen je videokaart is wat hoog.. weet niet of je een onboard hebt?

Comment

NVIDIA GeForce 8600 GT dacht dat deze onboard was.

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
                              Working...
                              X