Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerst verschillende bluescreens en nu start hij niet meer op

Collapse
X
  •  
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Eerst verschillende bluescreens en nu start hij niet meer op

Ik heb de laatste tijd verschillende foutmeldingen op mijn pc:
    een bluescreen van "page_fault_in_non_paged_area",
    een bluescreen van IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

Als ik de pc opnieuw opstart krijg ik na de bluescreens een hoop windowsrapporten voorgeschoteld.

Tijdens het opstarten krijg ik de helft van de keren volgende foutmelding: Windows kan niet worden opgestart omdat volgend bestand niet gevonden kan worden of beschadigd is: <windows-hoofdmap>\system32\ntoskrnl. Installeer het bovengenoemde bestand opnieuw.

Dit is een nieuwe pc die ik zelf ineen heb gestoken en waar de problemen zich pas na een tijdje voordeden. Ik heb er perfect op kunnen gamen enzo... Ik ben er niet zeker van of dit probleem aan de software of aan de hardware ligt maar na wat googlen lijkt het mij aan het geheugen te liggen.

Ik heb hier zelf achter een oplossing proberen te zoeken met als gevolg dat mijn pc nu helemaal niet meer opstart.
    Nu krijg ik telkens de melding: NTLDR ontbreekt. Druk CTRL-ALT-DEL om opnieuw op te starten.

Bedankt
    there is no spoon #the matrix#

Om NTLDR en NTOSKRNL te repareren kun je het volgende doen. Je hebt er de originele XP cd-rom voor nodig (geen recovery-exemplaar) en je cd-romstation moet als first boot device ingesteld zijn. Is dat niet het geval, dan moet je dat in het BIOS even wijzigen - zie daarvoor eventueel dit bericht.

* Doe de cd-rom in de drive en start de pc opnieuw op.

* Er verschijnt een melding waarin je gevraagd wordt een willekeurige toets in te drukken om van de cd-rom op te starten. Druk dus een toets in. Het Setupvenster zal nu verschijnen:

* Kies de optie R (Recovery Console).

* Typ het nummer van het besturingssysteem dat gerepareerd moet worden (meestal is dat 1), druk op Enter en voer het administrator-wachtwoord in. Is er geen wachtwoord, druk dan gewoon op Enter:

* Typ nu de volgende drie opdrachten exact zo in als ze hier staan, elk gevolgd door Enter.

copy d:\i386\ntldr c:

copy d:\i386\ntdetect.com c:

expand d:\i386\ntoskrnl.ex_ c:\windows\system32
    (Let op: spatie achter ntoskrnl.ex_)

Als je cd-rom station een andere schijfletter dan d: heeft moet je die uiteraard gebruiken.
    Krijg je de vraag of het originele bestand overschreven moet worden kies dan Ja.
    Verwijder tenslotte de cd-rom uit de drive, typ exit en druk op Enter, waarna de pc opnieuw zal opstarten.
    Last edited by Guus abc; 25-12-07, 20:02.
    Als ik niet een beetje gek was zou ik stapelgek worden.

Comment

Ik kan de reparatie functie niet gebruiken. Hij zegt dat er geen vaste schijven gevonden zijn en dat ik opnieuw moet opstarten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wvl
        Hij zegt dat er geen vaste schijven gevonden zijn en dat ik opnieuw moet opstarten.
        Aangezien het zoals je zegt om een nieuwe pc gaat zal de schijf het waarschijnlijk nog niet begeven hebben. Maak de kast dus even open, loop alle aansluitingen na en zorg dat alle kabelstekkers goed aangedrukt zijn.
        Als ik niet een beetje gek was zou ik stapelgek worden.

Comment

Ja heb ik gedaan en alles hangt nog goed vast. Ik heb de pc maar ineens binnen gedaan. Problemen opgelost .
          Ik laat weten wat er mis was.

Comment

Het probleem was heel simpel het programma SMARTDOCTOR dat mijn drivers naar de klote hielp. Het was bij de hardware bijgelevert lol. Groetjes

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎