Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kopen? ACER ASM5100

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Kopen? ACER ASM5100

We zijn van plan een nieuwe computer te kopen, maar ik zou echt niet weten wat voor een PC ik zou moeten halen. Het moet in ieder geval een PC zijn waar ik op moet kunnen gamen (Die minstens Call of Duty 4 draait). Ik heb dit zien staan, maar weet niet of het iets is:

Of is het een idee om zelf iets in elkaar te zetten?

Alvast bedankt.

EDIT:

Ik heb eens zitten zoeken op Alternate en heb het volgende gevonden:

Is dit beter, of ben ik dieper gezonken?

Bedankt!
    Last edited by MAXXO; 27-12-07, 22:28. Reden: Eigen systeem
    MAXXO

Is dit beter, of ben ik dieper gezonken?
    Dieper dan wat?
    Ik snapte je vorige opmerking ook niet, "hij gaat terug". Je huidige PC net nieuw sinds de kerst?

Die ACER is opzich een krachtige PC voor games .
    In die Alternate config zie ik geen geheugen en processor, of kijk ik daar nu overheen?
    Last edited by Eagle Creek; 27-12-07, 16:26.

Het rapaille dat per Przewalskipaard arriveerde bij het feeëriek gesitueerde etablissement - komma -

"Verwar de waarheid niet met de mening van de meerderheid"

Comment

Huidige PC 'gaat terug' naar de winkel. Het is niet wat ik ervan verwachtte (Of ik had de specs te snel doorgelezen)

'Dieper': De configuratie van Alternate-> Is hij beter of slechter dan de ACER? (Enige probleem is dat Alternate aangeeft dat de kast te heet zal worden.)
      MAXXO

Comment

Processor staat onder het kopje Moederbord: Int Q6600 755 2400 (4x2400MHz, 8192kB) Gegeugen ben ik inderdaad vergeten.

Of zou iemand anders een PC kunnen samenstellen? (Als het kan niet teveel boven de €700,-, tenzij het aanzienlijk veel beter is dan de ACER.)
        MAXXO

Comment

Sterk systeem.
          Je kunt besparen op zaken als de videokaart (dit is een héle sterke) en de processor (dit is een quad, je kunt ook dual nemen).

Het rapaille dat per Przewalskipaard arriveerde bij het feeëriek gesitueerde etablissement - komma -

Comment

Bij welke site heb je dit samengesteld? Dan kan ik even verder kijken (Voor sowieso een goedkopere videokaart.)
            MAXXO

Comment

Deze is samengesteld bij http://www.azerty.nl.

Maar dit kan evengoed bij Alternate. Ze leveren en bouwen allebij alleen komen er dan nog wel assemblage en verzendskosten overheen.

Comment

Wat is het verschil tussen een AGP en een PCI-E videokaart? Gevonden!
                Wat voor een stekkers moeten er minimaal op de voeding zitten? De voeding die jij hebt geselecteerd bevat geen ATX, of zit deze er standaard op?
                Last edited by MAXXO; 27-12-07, 18:24.
                MAXXO

Comment

Een voeding "bevat" geen ATX, het ís een ATX (of niet).
                  Het is de standaard.

Wat voor een stekkers moeten er minimaal op de voeding zitten?
                  Is geen officieel minimum aan. De hedendaagse voeding heeft meestal genoeg aansluitingen. Anders zijn er ook nog verloopstekkertjes te krijgen.

Comment

Is de harde schijf die je hebt uitgekozen een S-ATA? Hier zou een speciale stekker bij moeten zitten. Zo ja, wordt deze dan standaard bij de harde schijf geleverd?

BouweenPC
                    Oorspronkelijk geplaatst door BouweenPC.nl
                    Indien je S-ATA kabels plaatst is het iets ingewikkelder, S-ATA stekkers zien er iets anders uit, maar dat is niet het ingewikkeldste. Kijk gewoon hoe de kabels eruitzien en dan zie je vanzelf waar je ze moet aansluiten. S-ATA kabels zijn lang en dun. Het grote probleem is dat je S-ATA drivers moet installeren om ze werkend te krijgen, dit doe je net voordat je windows gaat instaleren. Bij je moederbord krijg je een diskette met RAID drivers erop. Doe die diskette in je diskettedrive en stop een windows cd in je cddrive. Wanneer je windows gaat installeren krijg je onderaan je scherm eerst nog eens opties te zien. Wanneer je de optie ziet staan "Press F6 to install RAID or Non-Raid drivers" druk je op F6 en zorg je dat de diskette erin zit, windows installeert automatisch de goede drivers en nu werkt je S-ATA schijf. Als je gelukt hebt zit intern in je moederbord al speciale software ingebouwd zodat je S-ATA schijf werkt zonder dit te hoeven doen. Dit kan je gewoon simpelweg proberen.

Onze hardeschijf is uitgerust met een S-ATA aansluiting. Op de onderstaande foto is te zien hoe je die schijf moet aansluiten. Ook moet de schijf natuurlijk spanning krijgen, en dat gaat ook via een speciale S-ATA aansluiting afkomstig van de voeding.
                    Last edited by MAXXO; 27-12-07, 21:10.
                    MAXXO

Comment

Soms worden deze los geleverd bij de schijf, soms bij de voeding, soms niet.
                      Ik kan ze bij de lokale PC boer gratis ophalen.
                      De schijf is zoals je kunt zien een SATA (II).

Comment

Ik heb dit bij elkaar gesprokkeld. Kast ga ik nog even voor kijken. Werkt deze configuratie?

PS: Als je dit zou kopen, krijg je dan alles standaard erbij? (Schroefjes, IDE kabels enz.)

Deze er nog even aan toegevoegd (Vaak nodig bij updaten BIOS / Drivers)
                        Last edited by MAXXO; 27-12-07, 22:34.
                        MAXXO

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MAXXO Bekijk Berichten
                          (Vaak nodig bij updaten BIOS / Drivers)
                          Drivers staan tegenwoordig op cd-rom of je download ze via de site van de fabrikant. Bios update (Bios flashen), doe je alleen bij problemen of de update zorgt voor ondersteuning van meerder(snellere) cpu's. Tegenwoordig kan het ook vaak via "liver update". Verkeerd flashen van het Bios resulteerd in een niet werkende moederbord. Evengoed kan het handig zijn in geval van een niet startende pc, maar dan moet je wel bekend zijn met "Dos" omgeving.
                          Last edited by Crash; 28-12-07, 06:55.
                          Grtz Lex.

Kijk ook even naar ==> de huisregels <==, dit kan zeer verhelderend werken.
                          Moederbord / Processor; Gigabyte GA-X58 Extreme / Core i7 920 2,66GHz @3,67GHz.
                          Koeler; Thermal right 120 Ultra Extreme met Sharkoon 120x120x25mm fan.
                          Geheugen / Harddisks; Dominator GT 6GB 1600MHz in Triple-channel / OCZ Agility 2 60GB (SSD), OCZ Agility 2 120GB (SSD).
                          Videokaarten / Monitoren; 2x Club3d GTX460 Overclocked Edition in SLI / 2x Samsung 2253BW (22 inch).
                          Branders; Plextor 820SA.
                          Speakers; Logitech z5500.
                          Toetsenbord / Muis; Logitech G15 / G5.

Comment

Dus als ik dit (met kast natuurlijk) zou kopen, zou ik het zo in elkaar kunnen zetten en werkend krijgen?
                            MAXXO

Comment

Als je weet hoe je het in elkaar kunt zetten en een besturingssysteem installeerd, moet het wel lukken.
                              Grtz Lex.

Kijk ook even naar ==> de huisregels <==, dit kan zeer verhelderend werken.
                              Moederbord / Processor; Gigabyte GA-X58 Extreme / Core i7 920 2,66GHz @3,67GHz.
                              Koeler; Thermal right 120 Ultra Extreme met Sharkoon 120x120x25mm fan.
                              Geheugen / Harddisks; Dominator GT 6GB 1600MHz in Triple-channel / OCZ Agility 2 60GB (SSD), OCZ Agility 2 120GB (SSD).
                              Videokaarten / Monitoren; 2x Club3d GTX460 Overclocked Edition in SLI / 2x Samsung 2253BW (22 inch).
                              Branders; Plextor 820SA.
                              Speakers; Logitech z5500.
                              Toetsenbord / Muis; Logitech G15 / G5.

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
                              Working...
                              X