Mededeling

Collapse
No announcement yet.

wazige letters op beeldscherm

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• wazige letters op beeldscherm

Ik hoop dat iemand mij kan helpen bij het volgende probleem: mijn tekst op het beeldscherm is een beetje wazig.
    Ik heb een nieuwe toren (zelfbouw). De oude harddisk naast een nieuwe ingebouwd. Windows XP (legale versie!) ingestalleerd.
    Alle drivers van de bijgeleverde (moederbord-) cd en van mijn beeldscherm geinstalleerd.
    De monitor heeft het altijd goed gedaan. Het is een LG Flatron L1811S monitor en ik krijg nu de beeldschermresolutie niet hoger dan 1024x768 pixels (wat volgens mij met mijn oude pc wel kon), als ik het hoger zet krijg ik allemaal strepen.
    De frequentie staat op 60 Hertz (kan kiezen tussen 60 en 75) als ik het op 75 zet blijft hetzelfde probleem. Kleurkwaliteit kan niet hoger dan: hoogst (32 Bits).

Adaptertype is: VIA/S3G DeltaChrome IGP.

Heeft iemand een idee?
    Last edited by hapsetoet; 27-12-07, 14:39.

Melk merk en type is het moederbord?
    De juiste chipsetdrivers met de grafische drivers geïnstalleerd?

En heb je de info file voor de monitor ook geïnstalleerd?
    Overigens is 60hz voor een tft prima, daar wordt geen gebruik van gemaakt door een TFT.

Ook de ClearType tuner van Microsoft zou kunnen helpen.

Comment

Moederbord: Asus K8V-VM (VGA, Sound, LAN, SATA-RAID)
      Videokaart: Integrated Graphics

Alle drivers zijn geinstalleerd vanaf de cd.
      cleartype heb ik al aan en uit gezet maar ook dat helpt niet.

Ik hoop dat er iets aan gedaan kan worden, ik krijg hier echt hoofdpijn van

Comment

Installeer nogmaals deze.

Na een reboot deze.

En reboot nogmaals.

Overigens zul je het allemaal zelf moeten doen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pearl Bekijk Berichten
          Overigens zul je het allemaal zelf moeten doen.
          dat weet ik wel maar alle hulp in deze is welkom

Het probleem bestaat jammer genoeg nog steeds, hoewel het iets beter lijkt. En ik heb echt koeieletters
          Mijn beelschermresolutie kan ik echter nog steeds niet veranderen: bij 1280x960 gaat het onderste gedeelte van het scherm rare strepen/vlakken vertonen en bij 1280x1024 (waar volgens mij het scherm altijd op stond) geeft alleen maar strepen.

Het gekke is dat bij het opstarten een prachtig helder scherm te zien is dus ik denk dat het niet aan mijn monitor ligt!?!
          Last edited by hapsetoet; 28-12-07, 00:14.

Comment

Probeer om te beginnen eens een lage resolutie (1024x768 bijvoorbeeld) met een vernieuwingsfrequentie van 75 Hertz. Zet daarbij ClearType aan zodat de letters wat duidelijker zijn. Als je nu redelijk beeld hebt moet je misschien eerst alle drivers verwijderen, opnieuw opstarten en dan opnieuw installeren, weer opnieuw opstaren en de resolutie zo hoog mogelijk zetten (tot je weer problemen krijgt met je monitor).

Succes

Comment

Hij staat al op deze lage resolutie, het probleem is juist dat ik het niet hoger krijg zonder strepen op het scherm. Wanneer ik hem op 75 Hertz zet krijg ik af en toe springende schermen. Ik heb alle drivers al opnieuw geinstalleerd, de BIOS geupdate en vermoed nu dat het aan de videokaart ligt, er zijn meer (dezelfde) problemen met deze kaart, ik ga nog proberen een andere videokaart erin te zetten maar dat moet wachten tot volgende week.

Comment

Dank jullie wel

Ik heb een beetje mee gelezen en mijn pc doet het nu ook weer bedankt!

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
                Working...
                X