Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Muis doet het niet.

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Muis doet het niet.

Goedemorgen,

ja ik ben er weer

Ik heb het probleem dat mijn muis het helemaal niet meer doet.
    Op onze andere pc doet deze het wel dus het ligt niet aan de muis.
    Ook heb ik al een andere muis op me laptop aangesloten, ook deze werkt niet.

Bijde instellingen van de muis heb ik probleemoplosser gedaan, daar geeft hij geen problemen aan.

Weet iemand een oplossing? Is het mischien mogelijk dat ik via een toetscombi me muis heb uitgezet ?

Het gaat om een Dell Latitude c600.

Groetjes,

Mariët

Er is meestal wel een toetscombinatie om je touchpad aan en uit te zetten, maar de muis blijft daarbij over het algemeen gewoon werken. Ik neem aan dat het om een muis gaat die op een van je USB-poorten is aangesloten. Klik eens rechts op Deze Computer en ga naar Hardware > Apparaatbeheer. Kijk daar of je onder Universal Serial Bus Controllers gele uitroeptekens of vraagtekens ziet. Is dat niet het geval, sluit dan eens iets anders op de USB-poort aan (een memorystick o.i.d.) en kijk of dat wél wordt herkend.
    Als ik niet een beetje gek was zou ik stapelgek worden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Guus abc Bekijk Berichten
      Er is meestal wel een toetscombinatie om je touchpad aan en uit te zetten, maar de muis blijft daarbij over het algemeen gewoon werken. Ik neem aan dat het om een muis gaat die op een van je USB-poorten is aangesloten. Klik eens rechts op Deze Computer en ga naar Hardware > Apparaatbeheer. Kijk daar of je onder Universal Serial Bus Controllers gele uitroeptekens of vraagtekens ziet. Is dat niet het geval, sluit dan eens iets anders op de USB-poort aan (een memorystick o.i.d.) en kijk of dat wél wordt herkend.
      De muis is niet op de USB-poort aangesloten ( deze is kappot )
      We hebben de muis aangesloten doormiddel van zo een groen verlengstukje ( geen idee hoe dat heet ) op een gewone muispoort

Heb voor de zekerheid wel ff gedaan wat je zei, maar staan geen gele uitroeptekens.

Is het mischien beter dat we een muis aanschaffen die je doormiddel van software moet installeren ?
      Last edited by Mariet; 28-12-07, 10:14.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mariet
        De muis is niet op de USB-poort aangesloten ( deze is kappot )
        We hebben de muis aangesloten doormiddel van zo een groen verlengstukje ( geen idee hoe dat heet ) op een gewone muispoort
        Heb je dat verloopstekkertje ook gebruikt op de andere pc waarop de muis het wél doet?

Comment

Heb je dat verloopstekkertje ook gebruikt op de andere pc waarop de muis het wél doet?

ja ook al uitgeprobeerd en doet het gewoon.

Comment

Ga (via je touchpad) eens naar Configuratiescherm > Muis > tabblad Hardware en klik op Eigenschappen. Op het tabblad Stuurprogramma klik je op de knop Stuurprogramma bijwerken. Volg daarna de aanwijzingen van de wizard: klik steeds op Volgende totdat je de melding krijgt dat het stuurprogramma opnieuw geïnstalleerd is.

Comment

Ga (via je touchpad) eens naar Configuratiescherm > Muis > tabblad Hardware en klik op Eigenschappen. Op het tabblad Stuurprogramma klik je op de knop Stuurprogramma bijwerken. Volg daarna de aanwijzingen van de wizard: klik steeds op Volgende totdat je de melding krijgt dat het stuurprogramma opnieuw geïnstalleerd is.
              moet je dit met de cd-rom van windows doen ?

Comment

Nee, die heb je niet nodig. Het stuurprogramma staat gewoon op je harde schijf. Als het om een of andere reden corrupt is geraakt zal het door de wizard opnieuw geïnstalleerd worden.

Comment

Nee, die heb je niet nodig. Het stuurprogramma staat gewoon op je harde schijf. Als het om een of andere reden corrupt is geraakt zal het door de wizard opnieuw geïnstalleerd worden.

Gedaan !

krijg de melding :

er is geen beter stuurprogramma dan wat er al geinstalleerd is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mariet Bekijk Berichten
                    krijg de melding :

er is geen beter stuurprogramma dan wat er al geinstalleerd is.
                    Gewoon doorgaan. Het stuurprogramma wordt dan opnieuw geïnstalleerd.

Comment

bovenstaane allemaal gedaan, maar als ik nu kijk in het tabblad muis/stuurprogramma's/stuurprogrammagegevens dan staan daar 2 stuurprogramma's. zie screen!

de bovenste is nu in gebruik, maar zoals verteld kan de muis na een herstart weer vastzitten. (tis een simpele ps2 muis voor notebooks)(zijn iets kleinere muizen).

type 'saitek' model no.:M-166

misschien moet ik 1 van deze 2 verwijderen?
                      Bijgevoegde Bestanden

Comment

Waarom denk je dat alleen de bovenste in gebruik is? Je moet niets verwijderen daar. Bij de drivers van mn touchpad staan er geloof ik wel 20. Bij mn gewone muis ook 2. Dus rustig laten staan.
                        amiek

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mariet Bekijk Berichten
                          misschien moet ik 1 van deze 2 verwijderen?
                          Nee, dat hoort zo:

Edit: Zoals Amiek ook al zegt.

Comment

Als dit het niet heeft opgelost weet ik niets anders meer te verzinnen dan een systeemherstel - als je tenminste een herstelpunt hebt van een tijdstip voordat het probleem optrad.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door amiek Bekijk Berichten
                              Waarom denk je dat alleen de bovenste in gebruik is? Je moet niets verwijderen daar. Bij de drivers van mn touchpad staan er geloof ik wel 20. Bij mn gewone muis ook 2. Dus rustig laten staan.
                              ok, maar is het een oplossing om een nieuwe muis inclusief software aan te schaffen?

Comment

Working...
                              X