Mededeling

Collapse
No announcement yet.

probleem met videokaart

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• probleem met videokaart

hallo,

mijn videokaart werkt niet goed meer:ik kan geen enkel spelletje meer spelen wat ik vroeger wel kon+ vensters openen "slecht" als het venster gemaximaliseerd zijn dan openend het teveel zodat het kruisje er maar half op staad. ook zie ik niets tijdens het scrollen.

bij apperaatbeheer krijg ik de fout "dit apparaat start niet code 10" en op google vind ik altijd dat ik de drivers moet vernieuwen dit heb ik nu zo al ongeveer 10x gedaan maar het is niets beter.ik heb zelfs al de oudste en de nieuwste driver geïnstalleerd.maar ik denk dat ik iets fout doe met die drivers(een voorgevoel)
    ook krijg ik de fout-als hij de " nieuwe" hardware vind na het installeren- dat hij niet weet met welk stuurprogramma dat moet.

ik hoop dat jullie mij kunnen helpen,want ik ben teneinde raad...

De videokaart al eens in een andere pc uitgprobeerd?
    Grtz Lex.

Kijk ook even naar ==> de huisregels <==, dit kan zeer verhelderend werken.
    Moederbord / Processor; Gigabyte GA-X58 Extreme / Core i7 920 2,66GHz @3,67GHz.
    Koeler; Thermal right 120 Ultra Extreme met Sharkoon 120x120x25mm fan.
    Geheugen / Harddisks; Dominator GT 6GB 1600MHz in Triple-channel / OCZ Agility 2 60GB (SSD), OCZ Agility 2 120GB (SSD).
    Videokaarten / Monitoren; 2x Club3d GTX460 Overclocked Edition in SLI / 2x Samsung 2253BW (22 inch).
    Branders; Plextor 820SA.
    Speakers; Logitech z5500.
    Toetsenbord / Muis; Logitech G15 / G5.

Comment

Al eens de kaart uit het slot gehaald en de contacten met een droge dek schoongemaakt. Eventueel kun je ook stofaanslag van de kaart afblazen en het slot zelf uitblazen of de kaart in een ander slot zetten. Het is het proberen waard.
      Last edited by captain kirk; 12-01-08, 19:37.
      Greetings, Captain Kirk

Follow me on Twitter

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Crash Bekijk Berichten
        De videokaart al eens in een andere pc uitgprobeerd?
        neen, maar ik heb maar 1 pc en 2 laptops dus kan ik dat niet echt testen.

Al eens de kaart uit het slot gehaald en de contacten met een droge dek schoongemaakt. Eventueel kun je ook stofaanslag van de kaart afblazen en het slot zelf uitblazen of de kaart in een ander slot zetten. Het is het proberen waard.

Greetings, kirk
        heb het wel al eens schoongemaakt en unplugged maar dat heeft nog niet geholpen ,maar ik zal eens proberen het in een ander slot te steken

aja,de fouten kreeg ik pas toen ik perongelijk de verkeerde partitie formatteerde, toen heb ik vlug mijn pc uitgeschakeld en sindsdien heb ik dat probleem, niets anders...

even ter informatie: mijn videokaart is een ATI radeon 9200 128mb
        Last edited by maser00; 29-12-07, 21:14.

Comment

Waarschijnlijk is het een AGP videokaart, dus heb je geen ander slot om deze in uit te proberen.
          Grtz Lex.

Kijk ook even naar ==> de huisregels <==, dit kan zeer verhelderend werken.
          Moederbord / Processor; Gigabyte GA-X58 Extreme / Core i7 920 2,66GHz @3,67GHz.
          Koeler; Thermal right 120 Ultra Extreme met Sharkoon 120x120x25mm fan.
          Geheugen / Harddisks; Dominator GT 6GB 1600MHz in Triple-channel / OCZ Agility 2 60GB (SSD), OCZ Agility 2 120GB (SSD).
          Videokaarten / Monitoren; 2x Club3d GTX460 Overclocked Edition in SLI / 2x Samsung 2253BW (22 inch).
          Branders; Plextor 820SA.
          Speakers; Logitech z5500.
          Toetsenbord / Muis; Logitech G15 / G5.

Comment

ah, dat kan ook van hardware ken ik niet zo heel veel...
            is er iets anders dat ik dan misschien kan doen?

Comment

kan ik anders misschien Windows opnieuw installeren met een cd'tje van een ander merk of levert dit problemen op met drivers en van die dingen?

Comment

Windows er opnieuw opzetten zou ik nog even mee wachten. Kun je de videokaart niet eens laten controleren in een klein computerzaakje? Vaak zijn mensen daar bereidt om even te kijken of de kaart goed werkt. Dan weet je ook of het probleem je kaart is of dat er iets anders aan de hand is.
                Greetings, Captain Kirk

Follow me on Twitter

Comment

heb ik nog niet laten doen, maar zijn er nog andere dingen?

Comment

Installeer eerst de chipsetdrivers van het moederbord, kijk bij de fabrikant van het moederbord of chipsetbakker voor de drivers of bij een merk PC daar.

THIS SOFTWARE IS NO LONGER MAINTAINED.PC-Wizard is an utility designed to analyze and benchmark your computer system. CPU and memory subsystem (caches, RAM ...). Graphics and video. Hard disks, CD/DVD, Removable/FLASH medias.

Voor het ontdekken ervan.

Comment

Hoe oud is die videokaart. En weet je misschien wat de (precieze) naam is van je videokaart?

Over die drivers. Ik weet niet of je het al weet maar je moet eerst je oude drivers verwijderen voordat je je nieuwe drivers installeert.

Heb je verder recent iets aan je PC toegevoegd. Een geheugenreepje bijvoorbeeld. Op wat voor beeldscherm gebruik je de videokaart? Is het beeld tijdens gewoon computeren slechter dan eerst? Zie je bijvoorbeeld horizontale lijnen of iets dergelijks?

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
                      Working...
                      X