Gisteren:
Hoi,
bij het afdrukken van foto's, heb ik het volgende probleem. Er is steeds een groene schijn of zweem zal ik het noemen over de foto's. Echt zeer opvallend. Vooral bij zwart/wit foto's.
vb. ik neem een zwart/wit foto met mijn casio exilim fototoestel. Breng ze over op mijn pc en gebruik fotoshop 3.0 elements. Dan druk ik ze af via mijn
printer Brother dcp 315 cn. Werkt met verschillende cartridges. Zwart/magenta/cyaan/geel
En of ik nu op fotopapier druk, of op gewoon. Identiek hetzelfde slechte resultaat. Printer werkt ook perfekt. testpagina is prima.
Telkens met hetzelfde slechte resultaat. Groene zweem.
Heeft het te maken met de instellingen in fotoshop? Of met die van de printer?
Ik zou hulp zeer waarderen.
=)
vandaag:
Ik heb zonet mijn printerdrivers verwijderd en opnieuw geinstalleerd.
Geen verbetering
Ik heb nog zitten experimenteren.
De foto's op memory stick gezet en op een andere pc en printer afgedrukt. Foto's zijn perfect.Geen groen.
Een foto van internet gedownload (jpg) en uitgeprint op mijn systeem.
Geen groene zweem. Perfecte foto. Exact zoals op mijn scherm.
Dus hieruit maak ik op dat de inktpatronen het probleem niet zijn.
De foto is ook het probleem niet, want bij een andere printer worden ze perfekt geprint.
De meeste foto's bewerk ik via photoshop 7.0 of elements 3.0. Nu vermoed ik dat er een probleem is met het colour management. Kan het dat photoshop een profiel stuurt naar de printer en het profiel van de printer zelf hiermee in conflict komt.
Ik heb een aantal instellingen aangepast
Enerzijds het colour management van photoshop via edit/color settings
(gezet op "full color management")
en anderzijds dat van de printer.Via file/print op "printer color management" gezet. Beide instellingen in photoshop elements 3.0
Kan iemand mij zeggen hoe ik best beide instellingen zet?
Profiel van mijn monitor, via adobe gamma is: sRGB ieC61966-2.1
En ik praat hier over zweem, maar eigenlijk is de hele foto overwegend groen. =) lichte achtergrond gaat nog, maar het gezicht is groen. =)
Iemand enig idee?
Ik word er gek van.
Alvast bedankt
Hoi,
bij het afdrukken van foto's, heb ik het volgende probleem. Er is steeds een groene schijn of zweem zal ik het noemen over de foto's. Echt zeer opvallend. Vooral bij zwart/wit foto's.
vb. ik neem een zwart/wit foto met mijn casio exilim fototoestel. Breng ze over op mijn pc en gebruik fotoshop 3.0 elements. Dan druk ik ze af via mijn
printer Brother dcp 315 cn. Werkt met verschillende cartridges. Zwart/magenta/cyaan/geel
En of ik nu op fotopapier druk, of op gewoon. Identiek hetzelfde slechte resultaat. Printer werkt ook perfekt. testpagina is prima.
Telkens met hetzelfde slechte resultaat. Groene zweem.
Heeft het te maken met de instellingen in fotoshop? Of met die van de printer?
Ik zou hulp zeer waarderen.
=)
vandaag:
Ik heb zonet mijn printerdrivers verwijderd en opnieuw geinstalleerd.
Geen verbetering
Ik heb nog zitten experimenteren.
De foto's op memory stick gezet en op een andere pc en printer afgedrukt. Foto's zijn perfect.Geen groen.
Een foto van internet gedownload (jpg) en uitgeprint op mijn systeem.
Geen groene zweem. Perfecte foto. Exact zoals op mijn scherm.
Dus hieruit maak ik op dat de inktpatronen het probleem niet zijn.
De foto is ook het probleem niet, want bij een andere printer worden ze perfekt geprint.
De meeste foto's bewerk ik via photoshop 7.0 of elements 3.0. Nu vermoed ik dat er een probleem is met het colour management. Kan het dat photoshop een profiel stuurt naar de printer en het profiel van de printer zelf hiermee in conflict komt.
Ik heb een aantal instellingen aangepast
Enerzijds het colour management van photoshop via edit/color settings
(gezet op "full color management")
en anderzijds dat van de printer.Via file/print op "printer color management" gezet. Beide instellingen in photoshop elements 3.0
Kan iemand mij zeggen hoe ik best beide instellingen zet?
Profiel van mijn monitor, via adobe gamma is: sRGB ieC61966-2.1
En ik praat hier over zweem, maar eigenlijk is de hele foto overwegend groen. =) lichte achtergrond gaat nog, maar het gezicht is groen. =)
Iemand enig idee?
Ik word er gek van.
Alvast bedankt

Comment