Mededeling

Collapse
No announcement yet.

lukt niet om digitaal fototoestel aan te sluiten

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• lukt niet om digitaal fototoestel aan te sluiten

Hallo allemaal

Zopas een prob opgelost dankzij Smeenk en ik post al een nieuw (van een ander kaliber deze keer).

Ik bezit geruime tijd een digitaal fototoestel Fujifilm Digital Camera EX-20 en kon dit enkel maar op mijn pc aansluiten en niet op die van mijn pa.

Mijn HD wil/kan ik er niet meer voor gebruiken want is er bijna helemaal aan, is op controle en er zijn te veel kosten aan om te herstellen (moederbord is er erg aan toe, pc opstartproblemen enz.).

Dus wil ik mijn digitaal toestel laten werken op mijn pa's pc of als ik een nieuwe HD zal kopen (met de hoop dat het daar zal lukken tenminste).

Vroeger bij het proberen en daarpas eens als ik het toestel aansloot zag ik "nieuwe hardware gevonden of aangesloten" nu hoor ik enkel geluid dat het aangesloten is en als ik het loskoppel en het is vandaag ook gebeurd of gisteren dat er helemaal nx gebeurde bij het aansluiten.

Het heeft geen zin dat ik de software installeer want het moet lukken zonder want normaal moet er direct na het aansluiten vh toestel een schermpje verschijnen met verschillende mogelijkheden (zoals de foto's openen, geen actie ondernemen enz.)

en ook, het werkt niet, tijdens het installeren: Hardware - installatie (met een zwart ! in een gele driehoek): De software die u voor deze hardware istalleert: Beeldapparaten (camera's en scanners) voldoet niet aan de eisen van de Windows Logo-test, die op compatibiliteit met Windows XP controleert.

In het vet: Doorgaan met het installeren van deze software enz.

Ik heb ook reeds een driver voor het digitaal toestel geïnstalleerd maar het heeft ook geen zin.

Wie kan me raad geven?? Ik denk toch dat het toestel aangesloten kan worden en trouwens, op de cd staat er dat het digitaal toestel o.a. op Windows XP kan draaien (ik heb dus XP).

Groeten en alvast dank!

Probleem opgelost:

Ik had hier nog een usb-verdeler (hama usb 2.0 high speed), camera aansluiten op de bovenste 2 poorten lukt, op de onderste 2 niet.

Digitaal toestel rechtstreeks aansluiten op pc lukt dus niet en met een andere usb-verdeler ook niet (ednet usb 2.0 hi-speed), geen enkel van de 4 poorten noch als ik de groene led gebruik noch de rode.

Maar het belangrijkste is dat ik mijn digitaal toestel terug kan aansluiten (op een pc die goed werkt weliswaar ).

Toch bedankt allen.

Vriendelijke groeten

Thierry

Comment

Maar uuhm.. Hoe werkt het nu wél dan?

aansluiten op de bovenste 2 poorten lukt
      op de onderste 2 niet.
      rechtstreeks aansluiten op pc lukt
      met een andere usb-verdeler ook niet

Het rapaille dat per Przewalskipaard arriveerde bij het feeëriek gesitueerde etablissement - komma -

"Verwar de waarheid niet met de mening van de meerderheid"

Comment

Hey Eagle Creek

Ja, 't is wat ingewikkeld uitgelegd.

Maar ik bedoelde dus als ik mijn oud digitaal fototoestel rechtstreeks aansluit op mijn pa's pc dat hij de foto's niet kan ophalen (maar vind het toestel wel).

Met een ene usb-verdeler lukt het ook niet (bij geen enkele vd 4 poorten) maar met een andere usb-verdeler lukt het wel om foto's van m'n oud digitaal op te halen.

Bij die ene usb-verdeler waarvan het dus wel gaat lukte het gisteren nog met de 2bovenste poorten (van de 4) om foto's op te halen maar nadat ik de printer aangesloten heb op de rechts onderste poort en die usb-verdeler op andere plaats heb gestoken (want ik heb gisteren mijn pa's pc en mijn "oldtimerpc" verplaatst) lukt nu nog maar 1 van die 2 bovenste poorten.

Bij het aansluiten van m'n nieuw digitaal toestel kan ik wel overal foto's ophalen.

Nu begrijp je het wssn beter?

Ik spreek nu telkens van m'n vaders computer want ik leg(de) nog weinig/zelden mijn pc aan (tenzij vroeger vooral nog om met mijn oud digitaal er foto's op te halen want op mijn HD lukte het wel rechtstreeks, en nu nog wssn).

Mijn pc is op controle geweest (omdat hij veel te traag opstart, werkt enz., duidelijk merk- en hoorbaar dat er iets aan scheelt) maar er zijn te hoge herstellingskosten => moederbord defect, opgeblazen componenten, er moet RAM bijgestoken worden enz.

Er zullen mssn nog wel virussen en co opzitten (want AVG en AD-aware zal ook wel niet alles vinden). Mijn scherm is ook niet meer wat het moet zijn (het beeld schuift soms naar beneden en beeft dan, met er eens op te kloppen of scherm te bewegen is het dan terug normaal...).

Maar als ik gisteren even mijn pa's HD aansloot op mijn scherm bleef het normaal, als ik om mijn kapotte HD ben geweest en ik sloot het terug aan was het al weer van dat...

'k Ben aan het uitkijken voor een (goedkope) nieuwe, worden op dit forum trouwens pc's/ prijzen vergeleken?

gegroet

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
        Working...
        X