Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Harde schijf -partitie

Collapse
X
  •  
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Harde schijf -partitie

Ik heb heb een PC met 2 Harde schijven ( 2x 100 GB)
    1schijf met het besturingssysteem draait perfect.
    De andere harde schijf 100Gb ingedeeld in 2 partities (90Gb en 10Gb) heb ik moeten FORMATTEREN.
    De grootste Partitie is helemaal leeg, de andere staat nu nog 72,7 MB op.
    Wat staat daar op, en moet dat er op staan. Kan ik één partitie maken van deze schijf en hoe.
    Last edited by donbosco; 10-01-08, 17:59.

Dat kan met een partitie manager, maar die zijn (de goede althans) niet goedkoop. Kun je die bestanden niet tijdelijk op de andere schijf zetten en dan de schijf volledig leegmaken op opnieuw partitioneren? Brand het op een cd'tje? USB-stick? MP3 speler die ook andere bestanden kan opslaan?
    .

Comment

Mijn schijf heeft nu maar 1 partitie meer(100Gb)
      Als ik eigenschappen neem, dan staat daar nu nog 72,2Mb gebruikt op.
      Ik kan op deze schijf geen enkel bestand en geen enkel verborgen bestand vinden en met formatteren krijg ik deze 72,2Mb er niet af.
      Wat is deze 72,2Mb, en hoe kan ik deze verwijderen, of moet deze er op staan voor ik weet niet wat.....

Comment

Ah. Dat is de Systemfolder. Die wil je ook niet verwijderen. Je kunt deze wel kleiner maken door herstelpunten van windows weg te gooien. Zie de help van Windows voor het verwijderen van herstelpunten.
        .

Comment

Mijn heel besturingssytem staat op C schijf en ik heb het over mijn D schijf welke ik helemaal leeg wil maken.

Comment

Ik wil alles verwijderen van deze schijf ook de Systemfolder. Kan dat en mag dat en hoe krijg ik die helemaal leeg. Met formatteren gaat het niet, dan blijf ik altijd met 72,2Mb die er niet af gaat.

Comment

Snap het even niet, je hebt 2 harde schijven van 100 gig.

Op de eerste staat het besturingssysteem, moet die ook leeg?

Dan heb je een tweede schijf van 100 gig. verdeeld in 2 partities, de ene is 10 gig., de andere 90 gig., da laatste is geformateerd, en op de eerste staat nog 72,7 MB op, klopt dat?

En wat er op staat? niet te achterhalen met verkenner?
              Indien in de mapopties alles zo staat dat je alles ook kunt zien, zie je ook of het (een) systeemfile(s) is(zijn).

Ook als je in diskmanagement kijkt zie je er iets over bij die partitie, system o.i.d.

Dan dien je die eerst in windows de settings ervan aan te passen.

Of.
              Verwijder beide partities en maak 1 nieuwe over de hele schijf.

Comment

Mijn eerste harde schijf met het besturingssystem Vista moet blijven zoals ze is. Mijn tweede harde schijf heb ik geformatteerd en een partitie van gemaakt, maar er blijft iets opstaan met 'n grootte van 72,7 MB en ik kan niet weten wat er op staat, en ook in verkenner en in mapopties kan ik niets zien.

Comment

Begrijp er steeds minder van, geformateerd en een partitie aangemaakt.

Kijk eens bij systeemherstel of die alleen voor de C: aan staat, en zo ook de prullenbak.

Comment

Ik heb een C-schijf (100Gb) met besturingssystem VISTA, aan deze schijf mag niets veranderd worden.
                    Ik heb daarbij een D-schijf (100Gb)en daar moet alles van verwijderd worden, ik heb deze schijf geformatteerd en steeds blijft daar 72,7 MB op staan.
                    In Verkenner en in Mapopties kan ik hiervan geen gegevens vinden over deze 72,7 MB.

Vroeger bij mijn aankoop stond op de D-schijf een partitie op met naam RECOVERY..( Heeft dat er iets mee te maken ??)
                    Last edited by donbosco; 23-01-08, 15:51.

Comment

Had je nu al die partities eerst verwijderd en een nieuwe aangemaakt?

Comment

Ik heb al die partities eerst verwijderd en dan geformatteerd. Ik heb nu een D-schijf die niet is ingedeeld in partities omdat dit niet meer nodig heb.

Comment

Je kunt alleen een partitie formateren, zonder partitie kun je ook niet formateren.

Comment

Sorry, dan heb ik eerst die twee partities geformateerd en van deze schijf een partitie gemaakt en toen nogmaals geformateerd.

Comment

Had al eerder aangegeven op de partities te wissen.
                              Wis die ene partitie, maak een nieuwe en formateer, krijg je weer iets erop, lees dat een eerder reply van mij.

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎