Mededeling

Collapse
No announcement yet.

muis werkt niet

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• muis werkt niet

Mijn muis doet plotseling helemaal niets meer.
    Het is een Logitech premium optical wheel mouse, met een rood lichtje.
    De USBpoort waar hij in zit werkt wel, getest met camera en scanner.
    Controle bij de computerwinkel:muis werkt daar wél

Doe ik de muis in de USB poort dan bevriest de computer. Ik kan er dus ook geen test op loslaten.

Ik gebruik nu een andere muis, van een oude computer, in een andere (ronde) poort.
    Maar m'n echte muis werkt prettiger, als hij werkt.
    Ellen

"We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing." George Bernard Shaw.

Hoi Ellen,

Als het goed is heb je bij een muis met USB-aansluiting ook een verloopstekkertje meegeleverd gekregen, waarmee je de muis op de PS/2 ingang (die ronde ) kunt aansluiten. Mijn eigen muis gaf ook soms problemen als ie rechtstreeks op de USB-poort was aangesloten. Met het verloopstekkertje heb ik hem nu op de PS/2 poort aangesloten en sindsdien werkt ie goed.
    Lost dat het probleem niet op, probeer dan eens of een beetje contactspray in de USB-stekker van de muis en in de USB-poort van de pc het verhelpt.
    Als ik niet een beetje gek was zou ik stapelgek worden.

Comment

Kan ook aan een instelling in je bios liggen. Start je PC op en ga naar de bios (meestal de DEL of ESC toets herhaald indrukken). Even zoeken en er staat waarschijnlijk een optie voor USB muis ja/nee
      Groeten Pablo

Comment

Pablo, dat heeft alleen te maken of je met een USB muis/toetsenbord het Bios in kunt.(en deze in te stellen) Meestal staat het onder "USB legacy support". In Windows wordt het gewoon door drivers aangestuurd.
        Grtz Lex.

Kijk ook even naar ==> de huisregels <==, dit kan zeer verhelderend werken.
        Moederbord / Processor; Gigabyte GA-X58 Extreme / Core i7 920 2,66GHz @3,67GHz.
        Koeler; Thermal right 120 Ultra Extreme met Sharkoon 120x120x25mm fan.
        Geheugen / Harddisks; Dominator GT 6GB 1600MHz in Triple-channel / OCZ Agility 2 60GB (SSD), OCZ Agility 2 120GB (SSD).
        Videokaarten / Monitoren; 2x Club3d GTX460 Overclocked Edition in SLI / 2x Samsung 2253BW (22 inch).
        Branders; Plextor 820SA.
        Speakers; Logitech z5500.
        Toetsenbord / Muis; Logitech G15 / G5.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Guus abc Bekijk Berichten
          Hoi Ellen,

Als het goed is heb je bij een muis met USB-aansluiting ook een verloopstekkertje meegeleverd gekregen, waarmee je de muis op de PS/2 ingang (die ronde ) kunt aansluiten. Mijn eigen muis gaf ook soms problemen als ie rechtstreeks op de USB-poort was aangesloten. Met het verloopstekkertje heb ik hem nu op de PS/2 poort aangesloten en sindsdien werkt ie goed.
          Lost dat het probleem niet op, probeer dan eens of een beetje contactspray in de USB-stekker van de muis en in de USB-poort van de pc het verhelpt.
          Helaas, Guus, geen verloopstekkertje meegeleverd. De contactspray heeft niet geholpen. Muis lijkt goed, USB lijkt goed, maar samen doen ze de computer stilstaan. De muis heeft nooit problemen gegeven voor dit gebeurde.

Oorspronkelijk geplaatst door pablorindt Bekijk Berichten
          Kan ook aan een instelling in je bios liggen. Start je PC op en ga naar de bios (meestal de DEL of ESC toets herhaald indrukken). Even zoeken en er staat waarschijnlijk een optie voor USB muis ja/nee
          Maar die muis heeft het met USB altijd prima gedaan. Ik gebruikte een van de USB poortjes voor mijn camera en daarna deed ineens de muis het niet meer. Ik geloof niet, dat ik de muis er uit gehaald had, er zijn meer poortjes.
          Ellen

"We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing." George Bernard Shaw.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tom Poes Bekijk Berichten
            Ik gebruikte een van de USB poortjes voor mijn camera en daarna deed ineens de muis het niet meer.
            Dan zou ik toch zo'n verloopstekkertje aanschaffen. Bij mij leek het probleem ook veroorzaakt te worden door mijn camera die op de andere USB-poort is aangesloten. Aangesloten op de PS/2 poort werkte de muis daarna weer goed.
            Als ik niet een beetje gek was zou ik stapelgek worden.

Comment

Bedankt, Guus. Ik zal zo'n verloopstekkertje kopen. Toch vind ik het vreemd, dat hij het zo'n lange tijd, ook in combinatie met de camera op de andere USB poort, goed gedaan heeft. En ineens zet hij WHAM het hele systeem stil

Ik zal nog laten weten, hoe een en ander verloopt.
              Iedereen bedankt voor het meedenken!
              Ellen

Comment

Gekozen voor een snelle, maar uiterst gemakzuchtige oplossing: nieuwe muis, PS/2. Volgens de man in de winkel scheelde dat maar een paar Euro's met een verloopstekker. Hij zag er meer uit als een doosjes-doorgever dan als de PC-Dokter, die hij zou (willen) zijn, maar vooruit maar.
                Het is trouwens best een aardige muis

Ik leg me er, als zo vaak, bij neer, dat ik waarschijnlijk nooit zal weten, wat er nou eigenlijk aan de hand was met die USB-muis.
                Ellen

Comment

Working...
                X