Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Pinnacle Pctv USB2

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Pinnacle Pctv USB2

Hoi,

ik heb onlangs een Pinnacle PCTV USB2 tv kaart aangeschaft (via marktplaats) met alle software enz.

Nu heb ik het zaakje geïnstalleerd en na LANG zoeken heeft ie alle tv-zenders weten te vinden.
    Alleen (en dat is het probleem) loopt het geluid op elke zender een seconde achter op het beeld. Dat is ZEER irritant.

Ik heb een onboard geluidskaart, de uitgang hiervan zit aangesloten op mijn AUX-in op mijn stereo. (3,5 mm jack naar 2 x tulp).
    TV kaart loopt via USB 2.0, geluid dus ook.

Kan het zijn dat hier vertraging optreedt in het behandelen van het geluid?
    Of moet ik ergens anders aan denken?

(Ik heb al proberen te zoeken naar de nieuwste drivers van Pinnacle maar die site blinkt uit in onduidelijkheid!! Als iemand mij kan zeggen waar ik dat kan vinden zou ik erg geholpen zijn.)

Grtz, Error

Pinnacle.com is inderdaad niet de mooiste/duidelijkste site.

Heb je een beetje dikke PC? Om gelijktijdig beeld en geluid te verwerken heb je een redelijk snelle PC nodig. Als de specificaties van het apparaat hoger zijn dan jouw PC-specificaties ligt het wellicht daaraan.
    .

Comment

Ik heb een Pentium IV, dual core 2,666 GHz,
      1 Gb intern geheugen,
      250 GB harddisk (en 320 GB externe)
      Grafische kaart Nvidea Gforce EN8500 GT

Dat is volgens mij MEER dan voldoende, daar kan het niet aan liggen.

Je zou op een of andere manier het geluid moeten kunnen synchroniseren met het beeld, kan dit ergens??

Ik heb ook al in de FAQ op Pinnacle zitten kijken maar ben daar nog niet veel wijzer van geworden.
      eerdaags even de kaart proberen te testen op de laptop van de zaak (als ik hem daar mag installeren (ja, je moet beheerdersrechten hebben, maar dan nog... systeembeheer bij ons is redelijk strikt). Als ie daar wel werkt zit er dus in mijn pc iets niet helemaal lekker.

PS het is trouwens wel zo dat er iets van 15 a 16 m coax-kabel tussen tv krt en CAI zit. Maar de gewone TV staat ook op zolder, die doet het wel gewoon. Zou het ook hiermee te maken kunnen hebben?

Comment

Het ligt niet aan de PC, da's wel duidelijk. Ook de lengte van de coax doet er niet toe (hooguit wat signaalverlies). Toch eens nieuwe drivers zoeken? Heb je het exacte modelnummer voor ons?
        .

Comment

Hier staat een hele uitgebreide handleiding, heb je hier wat aan?

Choose Pinnacle Studio 25 for its powerful and precise video editing tools that inspire limitless creative opportunities for advanced moviemaking. Learn more!

Comment

Choose Pinnacle Studio 25 for its powerful and precise video editing tools that inspire limitless creative opportunities for advanced moviemaking. Learn more!

Daar vind je de nieuwste drivers, maar ik denk dat jij v1.10 al hebt. In de FAQ is niets te vinden over dit probleem.
            .

Comment

Helaassssss.... ik heb versie 1.00.057..
              Dus ik ga dit maar downloaden

Comment

Ik duim vast voor je....
                .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tiborv Bekijk Berichten
                  Ik duim vast voor je....
                  ik denk dat dat heeft geholpen: ik heb de nieuwe versie geïnstalleerd, en heel even getest: de synchronisatie beeld-geluid is BIJNA 1:1. Nog niet niet helemaal, maar niet meer zo heel erg storend.

Alleen stottert het geluid bij tijd en wijlen nog wel steeds en doet het dan weer normaal. Mijn zwager had het erover om drivers van het moederbord te updaten??
                  omdat het een onboard geluidskaart betreft. Klopt dit?

Het gaat om een Asus P5vd2-mx, ik zoek even in mijn administratie...

Comment

Nieuwe drivers installeren is sowieso niet verkeerd, die worden tenslotte niet voor niets gemaakt.
                    .

Comment

ZOals je in een ander topic kunt zien ging het vanochten fout met bios flashen. (nu zit ik dus op een laptop)... dus heb eerst even een ander probleempje te verhelpen (GRRR)

Het wordt de PLCC chip opsturen voor een opnieuw geflashde chip... zie www.flashbios.org
                      Last edited by Error; 15-01-08, 21:13.

Comment

Heb inmiddels mn pc weer werkend gekregen, dankzij flashbios.org!

Ik heb nu de meest recente versie van Pinnacle software, en de meest recente Bios-versie van Asus.

En nu is het probleem opgelost, het geluid loopt perfect synchroon met het beeld.
                        Dank voor je hulp!

Opgelost.

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
                        Working...
                        X