Mededeling

Collapse
No announcement yet.

USB poorten uitgeevallen

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• USB poorten uitgeevallen

Hallo,

Alle USB poorten en de card-reader op mijn machine zijn uitgevallen. Wat gegevens:
    - Fujtsu-Siemens Scaleo computer uit juli 2005, met Windows XP Home editie
    - Windows wordt geregeld bijgewerkt (gisteren nog)
    - McAfee virsuscanner, is up to date, handmatige scan leverde niks op.
    - 7 USB poorten, 4 controllers in apparaatbeheeer, waarvan 1 maal USB 2.0; de Card reader is oko een soort USB-poort neem ik aan?
    - geen enkele poort doet nog iets, behalve een beetje stroom kennelijk: het LED-je op een USB stick brandt.
    - geprobeerde apparaten: muis, printer, USB stick, game-besturing, 2 camera's
    - in verkenner zag ik meen ik altijd een rijtje verwisselbare media/ drives, nu geen enkele meer.

Al geprobeerd:
    - Alle USB devices in Apparaatbeheer gecontroleerd, melden geen problemen.
    - alle USB devices verwijderd in Apparaatbeheer, opnieuw opstarten, worden ze gevonden en geinstalleerd, maar geen contact.
    - idem in Veilige Modus van Windows.
    - BIOS setup op fabrieksinstellingen gezet, helpt niet.
    - in BIOS USB controller uitgezet, windows gestart, daarna weer aangezet in BIOS. Geen effect.

Via via hoorde ik dat er meer mensen zijn met dit probleem, en vermoedens over een virus o.i.d. Kan er niks over vinden verder, de helpdeks van Fujistu weet ook van niks en vermoedt een fout op het moederbord.

Ideeën?
    Last edited by hanssietsma; 10-01-08, 14:28. Reden: iets vergeten
    Dank voor je moeite.
    Hans

Begin eerst eens met een bios reset, met de voedingskabel van het moederbord en de clr_cmos jumper even verzetten o.i.d., of de batterij een aantal minuten eruit halen.

Dan zul je wel de biossettings weer in dienen te stellen.

Ook zou je een andere voeding kunnen proberen.

Daarnaast zou je de chipsetdrivers kunnen herinstalleren.

Comment

Dank voor je reactie Pearl,
      'De doos' openmaken laat ik liever aan echte sleutelaars over. Ik heb geen idee wat ik zou moeten doen, dus dat komt dan niet goed. chipsetdrivers ga ik eens proberen te vinden.

Is er geen andere manier dan trail and error om erachter te komen wat er aan de hand is? Ik vind het vreemd dat de poorten wel zichtbaar zijn in windows, dat windows ze ook zelf vind, maar dat communicatie niet mogeljk is. Lijkt me haast geen 'electrisch' probleem te zijn?
      Dank voor je moeite.
      Hans

Comment

Drivers opnieuw installeren helpt niet
        Windows opnieuw installeren ook niet.
        Dank voor je moeite.
        Hans

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
        Working...
        X