Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Probleem veroorzaakt door Device Driver.

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Probleem veroorzaakt door Device Driver.

Hallo,

ik heb nogal problemen met mijn pc. Het gebeurt regelmatig dat mijn pc uitvalt zonder enige reden, dan komt er een blauw scherm tevoorschijn.
    Als ik dan mijn pc heropstart komt er een foutmelding dat mij vertelt dat het systeem hersteld is van een ernstige fout, dan kan ik een rapport versturen. Daarbij open zich een link met deze informatie:

Probleem veroorzaakt door Device Driver.

U hebt dit bericht ontvangen omdat een apparaatstuurprogramma op uw computer heeft veroorzaakt dat het besturingssysteem van Windows ineens niet meer werkt. Dit fouttype wordt een "stopfout" genoemd. Als een stopfout zich voordoet, moet de computer opnieuw worden opgestart.

Meer informatie

--------------------------------------------------------------------------------

Samenvatting probleemrapport

Type probleem
    Windows-stopfout (er wordt een bericht weergegeven op een blauw scherm met informatie over de foutcode)

Is er een oplossing beschikbaar?
    Nee

Wat betekent dit probleem?
    Er heeft zich een fout voorgedaan in Windows die niet kan worden opgelost. U dient uw computer opnieuw op te starten.

Oorzaak
    Onbekend

Computersymptomen
    Er wordt een bericht weergegeven op een blauw scherm met informatie over de foutcode (bijvoorbeeld: 0x0000001E, KMODE_EXCEPTION_NOT_HANDLED)

Ik heb dit probleem al enkele maanden, dus weet écht niet door welke software of hardware dit komt.
    Veel dank,
    Brenda

Helaas heb je heel veel device drivers op je pc, dus is het moeilijk om zo even te zeggen welke driver het probleem veroorzaakt. Je kunt een memtest doen, om te kijken of het een geheugenprobleem is.
    Heb je voor de blauwe schermen kwamen nieuwe hardware geinstalleerd? Kijk eens of je de drivers van je videokaart kunt updaten. Kijk bij apparaatbeheer( rechtsklik Deze Computer > eigenschappen > tabblad hardware > apparaatbeheer) of er ergens gele driehoekjes staan.
    amiek

Comment

Heb bij apparaatbeheer geen gele driehoekjes zien staan. Bij de memtest, die ik ondertussen tweemaals geprobeerd heb, viel de pc ergens in het midden van de test uit. nogmaals proberen, of is de kans groot dat mijn pc toch terug zal uitvallen?

Bedankt
      Brenda

Comment

Krijg je nergens een foutmelding te zien? Als hij echt uitvalt, denk ik dat je problemen hebt met je geheugen. De bedoeling van Memtest is dus dat je hem zo lang mogelijk laat draaien, zodat hij de eventuele fouten kan loggen. Als er fouten gegenereerd worden, is je geheugen niet goed meer en wordt het tijd voor nieuwe geheugenreep(jes).
        amiek

Comment

Memtest86+ is an advanced, free, open-source, stand-alone memory tester for 32- and 64-bit computers (UEFI & BIOS supported)

Brand die als IMAGE en start met die cd op dan zit je niet in windows en krijg je geen vastlopers.

Doe het wel per reepje geheugen anders weet je nog niet welke het is, en bij de eerste errors kun je al stoppen, dan is het reepje niet goed.

Comment

Ik kan het bestand niet openen. Ik moet het bijhorende programma opzoeken?

Comment

Iso moet je op een cd schrijven met een programma als PowerIso of Nero.

Comment

Ik heb het bestand 'memtest86+-1.70.iso' via nero startsmart (- image branden naar schijf - data - opstartbare data ) gebrand op een gewoon cd'tje. Maar het is alsof die lege cd leeg is gebleven, want mijn pc leest de cd niet. Ook bij het heropstarten gebeurd er niets (ook al zit de cd in de pc)

Wat nu? Of wat doe ik fout?

Comment

Staat in je BIOS de cd-rom speler als eerste bootapparaat?

Comment

Geen idee, hoe kan ik dat doen?

Comment

Direct nadat je pc opstart de BIOS-toets indrukken. Dat verschilt per moederbord, maar is vaak F2, F5, F8, F10, F11, F12, INS of DEL. Je ziet net na het aanzetten van je pc vaak "Press...... to enter Setup".
                      Als je in je BIOS bent, zoeken naar Boot Sequence, en je cd-rom/dvd-rom speler bovenaan zetten. Dan Save & Exit Setup kiezen.

Comment

Cd-rom stond al als first boot device ingesteld, er stond wel nog een optie erboven. Moest ik die instellen als CD-rom?

Comment

Als ik mag weten wát die optie precies is.

Comment

Hard disk boot priority!

Comment

Kan je volgens mij niet op cd-rom zetten hoor, daar staan alleen je harddisks. Maar probeer het maar. Als je dan van je cd kan opstarten ga je verder, zo niet zet je hem weer terug.
                              Last edited by The7thStranger; 20-01-08, 14:45.

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
                              Working...
                              X