Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Externe harde schijf kapot

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Externe harde schijf kapot

Mijn externe harde schijf werkt niet echt goed meer. Gemiddelde schrijfsnelheid is nog maar 1,5MB/sec. Soms blijft hij ook 'hangen',als je aan het kopieren bent. Na een minuut ofzo doet hij ineens wel weer verder.
    Heb al eens enkele programmaatjes hem laten controleren, en soms zeggen deze dat HD beschadigd is.
    Is hier nog iets aan te doen? Ik veronderstel van niet, maar vraag het toch maar ( je kan nooit weten)
    Er staat niets meer op, dus heel erg is het niet, maar zou hem toch nog graag - als het enigsinds mogelijk is- nog willen gebruiken.

alvast bedankt!

Hoi EoTT,

Hoor je ook 'getik' en 'geratel'? (meer dan het normaal geruststellende geratel bedoel ik dan)

Het rapaille dat per Przewalskipaard arriveerde bij het feeëriek gesitueerde etablissement - komma -

"Verwar de waarheid niet met de mening van de meerderheid"

Comment

ja, heel de tijd als ik er iets mee doe.
      (ik veronderstel dat dat NIET goed is...)
      Last edited by EotT; 24-01-08, 16:04.

Comment

Nee dat is niet goed.. Klinkt als een hardware probleem en daar is weinig aan te doen.
        Beste advies is data backuppen (Backup4all, anyone ?) en er een nieuw schijfje in hangen.

Het rapaille dat per Przewalskipaard arriveerde bij het feeëriek gesitueerde etablissement - komma -

Comment

Had er niet veel hoop in...toch bedankt

Comment

Heb HD Tune eens gebruikt, en hier de resultaten:

Ben nu bezig aan een gewone scan(dus geen quick scan), eens zien wat het dan zegt.
            Maar het is wel raar dat dat zo traage gaat...als je naar het 1ste sceenshot kijkt...

Comment

Hoe is de schijf aangesloten?

Comment

USB

dit is al van de grondige test:

hij maakt tijdens het scannen geen geluid, behalve als hij bij zo'n rood blokje komt('geratel' en 'getik' )
                Last edited by EotT; 25-01-08, 15:43.

Comment

Zie aan een werkende versie van HDRegenerator te komen, issie weer als nieuw, hopelijk.

Je kunt ook misschien nog aanspraak maken op garantie, dien je wel een uitdraai van dit progje, een S.M.A.R.T. log of van de schijffabrikant erbij te doen bij een RMA.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pearl Bekijk Berichten
                    Zie aan een werkende versie van HDRegenerator te komen, issie weer als nieuw, hopelijk.
                    kan software dit maken?

Oorspronkelijk geplaatst door Pearl Bekijk Berichten
                    Je kunt ook misschien nog aanspraak maken op garantie, dien je wel een uitdraai van dit progje, een S.M.A.R.T. log of van de schijffabrikant erbij te doen bij een RMA.
                    weet niet of ik nog garrantie heb. Ik heb die schijf toch al wel een tijdje. Zal eens moeten zien.

edit : dit vond ik nog op ander forum over HDRegenerator : En voor het repareren van de oppervlaktemagnetisatie, wat vaak het grootste probleem is, kun je een werkende versie van HDRegenerator voor gebruiken, dan zijn ze weer als nieuw.
                    Dus kan misschien helpen.

edit2: gevonden, maar voor die prijs kan ik al beter een nieuwe harde schijf kopen, staat toch niets belangrijks meer op...
                    Is er ook zo'n gratis programma?
                    Last edited by EotT; 25-01-08, 16:26.

Comment

Heb wel een duurdere voor je, SpinRite, ook zoiets, voor de PRO.

Nee, er zijn geen andere progjes ervoor.

En gratis ook niet, althans niet legaal.

Comment

op wikipedia staat bij spinrite:
                        An alternative freeware disk diagnosis and repair utility that runs on DOS and Windows is called Victoria.
                        maar...
                        Although functions in the interface have English labels, documentation is only in Russian so far
                        misschien dat maar eens proberen

edit: Is nu ongeveer halverwege met testen van HD (met HDTune), daarna ga ik die Victria eens gebruiken.
                        Last edited by EotT; 25-01-08, 16:54.

Comment

Sommige zaken kun je repareren. In dat geval is er geen sprake van een echt fysieke beschadiging maar meer een magnetismeprobleem of 'storing'.
                          Als er echt een boutje los zit (om maar iets te noemen) is dit softwarematig (uiteraard) niet op te lossen.

Soms kunnen sectoren wel als 'damaged' gemarkeerd worden. Deze gedeeltes worden dan overgeslagen.

Comment

Proberen kan nooit kwaat, aangezien de schijf zo toch niets waard is.
                            HD Tune is juist klaar:

Comment

met dat programma kan ik wel naar fouten scannen , maa ze niet repareern, krijg dan deze error:
                              Code:
                              [Freeware] This version not support this function!
                              Raar...dacht dat het freeware was...niet dus. Alhoewel ik geen enkele plaats vind om je te registreren/betalen

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
                              Working...
                              X