Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hoog geluid bij adapter laptop.

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Hoog geluid bij adapter laptop.

Hallo,

bij mijn laptop HP compaq V6000, bemerk ik dat wanneer deze van de netstroom af is hij een hoog geluidje produceert. Ik kan het niet precies thuisbrengen maar het is echt irriterend!

In contact met de HP service krijg ik de volgende tip:

Moderne notebooks hebben een nieuwe functie ingebouwd om stroom te besparen en op deze manier de accu langer mee te laten gaan. Hiermee wordt de processor in een zuinige stand geschakeld. De electrische overgangen die hierbij plaatsenvinden gaan in een hoge frequentie en kunnen ervoor zorgen dat er een soort storing/hoog geluid ontstaat.

Om het probleem op te lossen dient u een aantal stappen uit te voeren:

Als eerste wil ik u verzoeken om een bios-update uit te voeren. De bios is het basis stukje software dat de hardware aanstuurt. U kunt de bios update downloaden op onderstaande link:

- ftp://ftp.hp.com/pub/softpaq/sp37501-38000/sp37634.exe

(Mogelijk is het zo dat de link bij het aanklikken niet helemaal over wordt genomen, probeer dan handmatig de link naar de adresbalk van uw browser te kopiëren)

Download de bios alleen als u de laptop RL836AV als produktnummer heeft. Het produktnummer kunt u vinden op de onderzijde van de laptop. Deze eindigt in de meeste gevallen op #abh.

Meer informatie kunt u vinden op de onderstaande link:

- http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/g...reg_R1002_USEN

Mogelijk is het zo dat een link bij het aanklikken niet helemaal over wordt genomen, probeer dan handmatig de link naar de adresbalk van uw browser te kopiëren.

Vervolgens dient u een wijziging te maken in de bios. Herstart de laptop en druk herhaaldelijk op de F10 toets als het HP/Compac logo verschijnt om naar de bios te gaan. Vervolgens gaat u met de pijltjestoetsen naar 'System Configuration' en drukt u op 'enter'. Selecteer met de pijtjestoetsen 'CPU C4 Function' en druk op 'enter'. Kies vervolgens voor 'DISABLE the CPU C4 Function' en druk op 'enter'. Druk op F10 om de instellingen op te slaan.

Dit betekent dat mijn batterij waarschijnlijk sneller leeg zal zijn omdat deze functie wordt uitgeschakeld. Is er een andere mogelijkheid om van dit probleem af te komen??

greetz Sjors

ik denk dat het idd van je processor is maar dit is normaal denk ik , tenzij het heel luid is, maar is het heel erg storend?

Comment

Als je de C4 functie uitzet, is het dan wél verholpen of niet?

Comment

Het geluid is niet constant alleen wel echt hoog en irritant als je geconcentreerd aan het werken bent. Ik heb nog niet geprobeerd om de c4 functie uit te zetten, dacht dat dat niet zo goed zou zijn...maar goed ik zal het eens proberen en ik kom er nog wel op terug!

greetz

Comment

Mja, je accu gaat wat sneller leeg. Dat gaat hij toch na verloop van tijd... En als het niet bevalt kan je het altijd weer terugzetten.

Comment

Relais in bepaalde Intercities hebben dit ook (Sorry voor de vergelijking ).
            Ik heb dit nog niet eerder gehoord bij laptops trouwens. Het enige waar ik aan kan denken is de koeling maar dit is niet logisch omdat de processor juist terug klokt (=langzamer werkt = minder hitte produceert).
            Als je de functie uitzet werkt de processor continu op 100% kracht en dat kost meer stroom.

Het rapaille dat per Przewalskipaard arriveerde bij het feeëriek gesitueerde etablissement - komma -

"Verwar de waarheid niet met de mening van de meerderheid"

Comment

Ik heb de tip van HP gebruikt, bios geupdate en de functie uitgeschakeld. Ik merk geen verschil, het lijkt alleen nog constanter geworden te zijn. Dit kan natuurlijk ook bedrog zijn, maar het geluid is alsof er een hele hoge frequentie op de radio aanstaat, echt irritant!

Maar er zijn geen andere zaken die ik zou kunnen proberen om dit te verhelpen??

greetz Sjors

Comment

Is het niet de trafo die het geluid maakt? Haal je de stekker ook uit het stopcontact als je je laptop van de voeding afhaalt?

Comment

ja die haal ik eruit. Wat me nu opvalt trouwens is sinds te update het geluid ook te horen is als de laptop aan de voeding hangt, dat is nieuw... Nu heeft die updat men oude bios als backup opgeslagen, is het raadzaam om het proces terug te draaien nu?

En hoe?

greetz

Comment

Daar zou ik nog even mee wachten. Een bios update is op zich altijd goed.

Je kan beter eerst gaan zoeken wát precies het geluid veroorzaakt.
                    De processor lijkt mij sterk, om dat de klokfrequentie veel hoger ligt dan de hoogste frequentie die de mens kan horen.

Als je je laptop aan de netvoeding hebt, heb je helemaal nergens last van?

Comment

Voordat ik de bios updat gedaan had, had ik nergens last van als de laptop aan de netspanning hing. Nu is het geluid constant te horen zowel van de netspanning af als aan de netspanning. Ik snap er niks meer, het geluid is midden in de laptop, aan de achterkant zie ik een vastgeschroefd klepje met rooster... daar hoor ik het geluid het beste.

Als ik de batterij verwijder is het geluid nog steeds daar te horen.

greetz

Comment

Dat klepje is van je geheugen denk ik. Staat er iets van een logo op? Bijvoorbeeld een blokje met allemaal streepjes eraan? Of kan je misschien een foto laten zien?

Comment

Geheugen bij een laptop wordt meestal niet extra gekoeld. Een 'roostertje' duidt op een fannetje, vaak om de processor warmte af te voeren.
                          Fan's kunnen bij bepaalde snelheden pieptonen produceren.

Het rapaille dat per Przewalskipaard arriveerde bij het feeëriek gesitueerde etablissement - komma -

"Verwar de waarheid niet met de mening van de meerderheid"

Comment

Dit is de plaats, zie de bijlage
                            Bijgevoegde Bestanden

Comment

Zet je laptop eens helemaal uit, de stroom eraf, accu eruit, en haal dan voorzichtig het klepje los.

Als je daar heel veel stof ziet zitten, haal dat dan weg met een droge kwast.

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
                              Working...
                              X