Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Haperend geluid(/beeld) bij afspelen van CD/DVD

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Haperend geluid(/beeld) bij afspelen van CD/DVD

Ik post hier voor mijn zus. Zij heeft namelijk een HP laptop waarop we niet meer normaal een cd/dvd op kunnen afspelen. Ik zal het probleem zo goed mogelijk proberen te omschrijven.

Drie weken hebben we de laptop niet gebruikt, hierna gebruikten we 'hm weer en deed het cd-station het niet meer. Als we een cd/dvd erin doen dan herkent hij hem wel maar het geluid/beeld hapert. Haperen is misschien niet precies het goede woord, maar het geluid valt 1 seconde weg en is er dan weer 1 seconde en valt dan weer weg. (Het ligt niet aan de boxen, het afspelen van mp3's met windows mediaplayer gaat gewoon goed.) In eerste instantie dachten we dat het lensje van de cd-speler kapot was. Eenmaal bij de Dixons vertelde ze ons dat het waarschijnlijk een virus is die wanneer er gebruik gemaakt wordt van het cd-station meeloopt. Hij raadde me aan om een virusscan te doen. Verschillende scans zijn daarna gedaan (ad-aware, windows one care, norton internet security/symantec, hitman pro) Er werd alleen niet echt wat schadelijks gevonden.

Dus nu zitten we nog steeds met een niet werkende cd/dvd speler.
    Weet iemand soms wat er mee aan de hand is? Alvas bedankt!

aan een virus zal het niet liggen
    kijk eens naar de laatste driver van je cd/dvd-speler.

Comment

Bij stuurprogramma's staat een lijstje met drivers...De meeste met een 'v'tje' (die zijn van microsoft) een ander, die bovenaan staat (de laatst geinsalleerde?) is van OAK technology Inc ( C:\WINDOWS\system32\drivers\AFS2K.sys )

Andere zijn van: GEAR software Inc en Sonic solutions

Comment

zeg anders welke videokaart je hebt dan zal ik je de driver geven

Comment

Dit staat er onder beeldschermadapters: ATI MOBILITY RADEON Xpress 200 series

(ik neem aan dat dat de videokaart is?)

Comment

ja dat zal hem zijn, ik zal eens kijken.
            edit: dat is je videokaart , dom van me negeer de onderste post van me...
            Last edited by maser00; 09-02-08, 20:30.

Comment

heb je een HP dan zal deze wel goed zijn : http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/g...tem=ob-38902-1----->videokaart !!!
              Last edited by maser00; 09-02-08, 20:30.

Comment

Okay,ik zag je edit en ik merkte zelf dat het 'Install' 'ding' van de link niet werkte.
                Kan je me dan een driver aanraden?
                Last edited by Louise1991; 09-02-08, 20:38.

Comment

heb je mijn vorige post gezien , ik heb ze aangepast klein foutje van me die was voor je videokaart maar ik moet weten welke dvd-driver je nodig hebt dus als je je info over jouw dvd-station eens wilt geven.

Comment

Dvd-/cd-rom-stations: PIONEER DVDRW DVR-K15
                    Schijfstations: TOSHIBA MK6025GAS

Heb je nog meer informatie nodig?

Comment

Ik moet weg, maar ik zal er morgen of overmogen weer naar kijken.
                      i.i.g. alvast bedankt voor de moeite ; )

Comment

heb jij een hp laptop? zoja kan je heel gemakkelijk al jouw drivers terugvinden.
                        open eerst help&ondersteuning bij start->dan ga je naar HP-->drivers en software downloaden->dan zoek je je productcode op van je pc bij help&ondersteuning-->kopieer en plak dit op de site en dan zie ja alle laaste drivers voor je pc.

Comment

Probeer dit even: verwijder bij apparaatbeheer je cd/dvd station.( Rechtsklik Deze Computer > Eigenschappen > tabblad Hardware > Apparaatbeheer) Start daarna opnieuw op, Er wordt nu aangegeven dat er nieuwe hardware gevonden is en je cd/dvd station wordt opnieuw geinstalleerd.
                          amiek

Comment

Probeer dit even: verwijder bij apparaatbeheer je cd/dvd station.( Rechtsklik Deze Computer > Eigenschappen > tabblad Hardware > Apparaatbeheer) Start daarna opnieuw op, Er wordt nu aangegeven dat er nieuwe hardware gevonden is en je cd/dvd station wordt opnieuw geinstalleerd.
                            Al gedaan.
                            Oorspronkelijk geplaatst door maser00 Bekijk Berichten
                            heb jij een hp laptop? zoja kan je heel gemakkelijk al jouw drivers terugvinden.
                            open eerst help&ondersteuning bij start->dan ga je naar HP-->drivers en software downloaden->dan zoek je je productcode op van je pc bij help&ondersteuning-->kopieer en plak dit op de site en dan zie ja alle laaste drivers voor je pc.
                            Uitgevoerd, maar dit heef niet geholpen. Nog steeds slecht geluid en beeldweergave bij cd's en dvd's. Rippen lukt wel.

We vermoeden nu dat het gewoon aan de hardware ligt (?)...dat hij de schijven niet goed kan laten draaien.

Wat is het verstandigste om nu te doen?
                            In ieder geval bedankt voor de moeite

Comment

Om uit te sluiten dat het aan de hardware ligt, kan je even een andere cd/dvd speler/schrijver inbouwen. Bijvoorbeeld even uit een andere pc halen, of voor een tientje een simpel dvd-spelertje kopen.

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
                              Working...
                              X