Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Laptop raakt oververhit, suggesties?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Laptop raakt oververhit, suggesties?

Hallo allemaal,

Ik heb een probleempje met mijn Sony vaio A417M, in eerste instantie werd hij telkens heel erg traag, tot het moment dat ik er niets meer mee kon. Alles opnieuw geinstaleerd, meerdere keren zonder resultaat.
    Nu heb ik uitgevonden dat hij dus veel te heet wordt. Hij bereikt bij normaal gebruik temperaturen van rond de 96 graden. Kan dit veroorzaakt worden door een defect onderdeel? Ik heb hem al wel opengemaakt en schoongemaakt van binnen, maar zowel de laptop als de ventilator waren niet echt vies.
    Nu zit ik eraan te denken om er een laptopkoeler voor aan te schaffen, aangezien ik er nu niet eens meer een spelletje op kan spelen en er met moete muziek op kan luisteren.
    Heeft iemand suggesties? Het is een 17 inch widescreen laptop. Ik heb al gekeken naar de Coolermaster notepal W1, maar die kreeg qua koeling geen al te beste review.

Heel graag suggesties gevraagd!

Een laptop die bij normaal gebruik temperaturen haalt van om en bij de 96°C? Ben je zeker dat er geen zware programma's ofzo draaien in de achtergrond? Ik weet dat mijn laptop, een Acer, meestal temperaturen noteert tussen de 70 en 80°C. En dit is als er nogal wat applicaties draaien op de achtergrond. Als ik op de batterij werk, dan zakt de temperatuur tot rond de 40°C, mede doordat er dan meerdere programma's niet op de achtergrond draaien.

Comment

Ja er draaien verder totaal geen zware programma's. Maar door de hitte klokt ie mijn processor constant terug, het is een 1,86 GHz, maar hij klokt hem telkens terug tot wel 800MHz. Als ik heb een beetje laat balanceren op een stapel boeken, zodat ie de tafel niet zoveel raakt en er meer lucht onder kan, dan zakt de temperatuur tot zo'n 85 graden maar veel lager ook niet.
      Oh overigens doet de batterij helemaal niks meer, als ik de stekker van de voeding eruit trek, gaat ie meteen uit. Ik heb daar op zich niet veel problemen mee, het is toch een desktopvervanger, maar misschien heeft het iets met het temperatuurprobleem te maken.

Overigens mijn suggestie: koop nooit een vaio, het heeft een mooi scherm, ziet er mooi uit, fatsoenlijk geluid, maar de dvd-speler was meteen al stuk en sony zit alleen maar moeilijk te doen over de reparatie, service is echt waardeloos, en ze raken oververhit.
      Last edited by Leonie; 10-02-08, 18:39.

Comment

De laptop noteert hoge temperaturen en als je op batterij wilt werken, dan valt die direct uit. Misschien heeft het een inderdaad met het ander te maken. Je zegt dat de service bij Sony niet dat is. Je hebt je probleem dan al aangekaart bij hen vermoed ik. Welke raad heb je daar gekregen? Is de laptop overigens nog in garantie?

Comment

Nou dit hitteprobleem heb ik daar niet aangekaart, omdat de service idd waardeloos is, dvd speler probleem gehad, tot 2x toe stuk. En dat probleem schijnen honderden mensen te hebben 'maar nee het is geen fabrieksprobleem', dus je mag lekker 350 euro gaan betalen om het te repareren. Dit is dus mooi m'n laatste vaio geweest maar goed.
          Ik hoef sony niet eens te bellen, want een reparatie daar kan ik momenteel toch niet betalen. En hij is idd dus buiten de garantie, hij is nu 2,5 jaar oud.

Comment

Dat lijkt mij inderdaad een waardeloze service na verkoop. Nu weet ik niet of een laptopkoeler iets zou uithalen. Ikzelf heb hier namelijk geen ervaring mee. Misschien dat er iemand anders hier wel ervaring mee heeft.

Comment

Heb je je laptop helemaal opengehad om hem schoon te maken? Meestal kun je namelijk niet overal bij. Ik heb onze Acer laptop vorig jaar even weggebracht naar Mycom, daar blazen ze hem voor je door, 5 minuten voor een paar euro en je wilt niet weten hoeveel stof en rotzooi eruit kwam. Temperatuur zakte gelijk 20 graden. Mijn eigen laptop wordt niet heter dan 65 graden en dat alleen als ik hem fors stress.
              amiek

Comment

Ja ik heb hem helemaal opengemaakt en doorgespoten op dezelfde manier waarop ze dat bij de mycom doen. Ik heb zelf namelijk ook in de ict gewerkt. Maar zonder resultaat helaas.

Comment

Tja, het lijkt mij toch echt een koelingsprobleem en ik denk niet dat de niet-werkende accu er iets mee te maken heeft. Wat ik wel eens gelezen heb is, dat mensen in de zomer, als het erg warm is, zelf een soort van koelingsding maken met een bak met ijsblokjes onder de laptop. Maar zelf zou ik het meer zoeken in de richting van een slecht-werkende fan of een blokkade van de airflow.
                  amiek

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
                  Working...
                  X