Mededeling

Collapse
No announcement yet.

pc start niet op

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• pc start niet op

Ik heb een pc gekregen die zwaar vervuild was (dikke laag stof met name op cpu fan en koeler) en het niet meer deed. Ik heb de hele pc uit elkaar gehaald en de kast, de cpu koeler met fan goed gereinigd. Na deze reiniging heb ik alles weer in elkaar gezet zoals het had gezeten en aangesloten (stekkertjes op mobo hebben kleuren dus kan haast niet fout) Nadat ik de pc aan had gesloten op de netspanning en de aan / uit schakelaar had ingeschakeld bleef het stil in de kast (cpu fan draaide niet) Eerste reactie voeding kapot. Dit klopte en waarschijnlijk is de zekering doorgebrand. Ik heb een nieuwe voeding geplaatst en nu wil het geval dat de pc wel start maar na ca 15 a 20 seconden valt alles stil. Tijdens opstart zie ik een scherm van packard bell en kort hierna een zwart scherm met veel tekst die ik zo snel niet allemaal kan lezen maar ik zie dat ik hier de keuze heb om o.a. in de veilige modus te starten of windows normaal te starten. Als ik dit laatste kies start windows XP op en zie ik het scroll balkje on der het XP logo. Dit scrollen is het laatste dat ik zien want dan valt de pc weer uit. Wel valt op dat de fans (cpu en van de voeding) tijdens deze korte actie van snelheid veranderen. Mijn vraag is nu wie kan mij vertellen wat er fout gaat. Het betreft een packard bell istart (CHO - RIO) het mobo is een Gigabyte (GA8TRC410MNF-RH)

Kun je de temperatuur uitlezen in de BIOS ?

Comment

kun je in de bios komen?
      zo nee, kies dan f11 en herstel het hele systeem naar de standaardwaarden.

(\_/)
      (o.o)
      (><)

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
      Working...
      X