Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Computer Crash

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Computer Crash

Beste leden,

Ik heb een probleem dat langer dan 6 maanden gaande is. Graag zou ik met deze topic, eindelijk een oplossing vinden. Ik zou het probleem zo goed mogelijk beschrijven, en hopelijk kunnen we er uitkomen.

Mijn pc doet dus langer dan 6 maanden vreemd. Telkens als ik mijn pc op start, zit ik er ongeveer 5 a 6 min op,dan:

1. start hij vanzelf weer op en loopt dan vast.
    2. Of krijg ik een blauwe scherm te zien met DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL en STOP 0x000000, win32k.sys nog veel meer verschillende errors.

Ook is het zo dat ik geen games op mijn pc kan spelen. Laatst ( 4 maanden gelden ) heb ik weer Brothers in arms proberen te installerren op mijn pc, maar dan krijg ik te zien dat Direct 3D het niet doet. Ga ik naar dxdiag staat er dan ik niet eens op kan klikken. Uiteraard heb ik geprobeerd om:

1. oude drivers verwijderd en nieuwste driver geinstalleerd.
    2. Ik heb DirectX opnieuw geinstalleerd.
    3. Pc open gemaakt schoongemaakt.

Maar met geen resultaat! Alles wat ik heb geprobeerd leid tot niets oplossends ! Volgens mijn mening zit er niets anders op dan iets te upgraden. Tenzij jullie er anders over nadenken ? Ik heb trouwens nog nooit een onderdeel in mijn pc geupgrade.

Dit is dus mijn systeem:

Moederbord:

CPU Type:Intel Pentium 4, 3000 MHz (15 x 200)
    Moederbordnaam: MSI MS-7012 (Medion OEM) (3 PCI, 1 AGP, 4 DIMM, Audio, LAN)
    Moederbord Chipset: Intel Springdale i865PE

Proccesor:
    Intel Pentium(R) 4

Geheugen:
    Systeemgeheugen: 512 MB (PC3200 DDR SDRAM)

Videokaart:

Video kaart: RADEON 9800 SERIES - Secondary (128 MB)
    Video kaart: RADEON 9800 SERIES (128 MB)
    3D-Versneller: ATI Radeon 9800 Pro (R350)
    Monitor: Medion MD6155AJ [17" LCD] (653)

Zelf denk ik dus dat het licht bij videokaart of geheugen, en misschien wel beide. Ik weet, het is een AGP, maar daar moet ik het mee doen. Wil later wel een nieuwe pc, maar nu nog niet.

Dit is dus het probleem. Ik erger me constant aan, ik kan gewoon niet meer normaal computeren. Ik heb in 6 maanden tijd geen games kunnen spellen of gewoon kunnen interneten. Hopelijk zien jullie met het probleem waar ik mee zit, ik wil gewoon doordeweeks op mijn pc werken en weekenden gamen. Ik hoop dat we eindelijk samen dit probleem kunnen oplossen, hopelijk heb ik jullie genoeg geinformeerd en kunnen dit eindelijk afhandelen.

Ik waardeer al jullie reacties
    You can't achieve perfection but you can always try to

Is er iemand die me kan helpen ?

Comment

Weet je zeker dat het stop 0x000000 is? Met DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL is het meestal stop 0x000000D1.

Win32k.sys kan duiden op een geheugen probleem. Laat het geheugen testen met Memtest86:
      MemTest86 is the original self booting memory testing software for x86 and ARM computers. Supporting both BIOS and UEFI, with options to boot from USB.

Kijk ook even het moederbord na of er geen condensatoren bol staan.
      KLIK HIER voor een vergroting!
      (Klik bovenstaande afbeelding aan voor een vergroting!)
      Grtz Lex.

Kijk ook even naar ==> de huisregels <==, dit kan zeer verhelderend werken.
      Moederbord / Processor; Gigabyte GA-X58 Extreme / Core i7 920 2,66GHz @3,67GHz.
      Koeler; Thermal right 120 Ultra Extreme met Sharkoon 120x120x25mm fan.
      Geheugen / Harddisks; Dominator GT 6GB 1600MHz in Triple-channel / OCZ Agility 2 60GB (SSD), OCZ Agility 2 120GB (SSD).
      Videokaarten / Monitoren; 2x Club3d GTX460 Overclocked Edition in SLI / 2x Samsung 2253BW (22 inch).
      Branders; Plextor 820SA.
      Speakers; Logitech z5500.
      Toetsenbord / Muis; Logitech G15 / G5.

Comment

Bedankt voor de reactie. Ik heb memtest gedownload en uitgevoerd, daar kwam uit: Pass complete, no errors

Comment

is het al opgelost?
          ik heb namelijk ook nog een inbreng.

driver_irql_not_less_or_equal
          er zijn 2 mogelijkheden.

1: er zijn 2 hardware-apparaten die dezelfde irq-channel willen gebruiken.

hoe los ik dit op?

* zorg ervoor dat er minimaal 1 slot tussen de grafische kaart en geluidskaart zit, doe dit zodat ze niet meer met elkaar in 'contact' staan.

2: je drivers voor de kaarten zijn niet meer up-to-date.

maar aangezien je deze al gedownload hebt, kan dit niet meer het geval zijn.

(\_/)
          (o.o)
          (><)

Comment

Wel is het, dat als ik naar het logboek van systeem kijk, dan zie ik 2 fouten die de hele tijd voor komen, namelijk:

1. Service Control Manager:
            Gebeurtenis-id: 700
            Bron: Service Control Manager

2.ati2mtag:
            Gebeurtenis-id: 45062
            Bron: atim2tag

Heeft het dus kennelijk iets te maken met de videokaart? Ik heb dus een ATI 9800, ik zou graag meer games spelen, die mijn pc aan kan. Ik ben namelijk doordeweeks druk en zou graag in het weekend willen relaxen Dus wil ik graag een nieuwe grafische kaart kopen.

Alleen welke, die goed bij mijn systeem past ?

Comment

Ik ga sowieso windows herinstalleren, maar ik wil dat dan ook met een upgrade erbij.

In de zin van, nieuwe videokaart. Dus een nieuwe start & nieuwe onderdelen. De vraag is alleen welke videokaart ( uiteraard AGP ), maar wat nog meer voor upgrades, zodat ik mijn pc kan optimaliseren voor nog een aatal jaren ?

Hoop snel wat te horen !

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
              Working...
              X