Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Computer crash

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Computer crash

Hoi,

Heb Alcohol 120% geinstalleerd en kreeg toen een melding dat ik een stuurprogramma moest installeren. Heb toen op ok geklikt en me computer startte opnieuw op. Maar deze blijft dat nu doen. Als ik in Windows zit dan zie ik rechts-onder een icoontje en als ik daar op dubbelklik dan staat er dat hij een stuurprogramma aan het zoeken is. Dit stuurprogramma heet "plug and play Bios Extension". En na 5 of 10 seconden krijg je in een flits een blauw scherm te zien met wat tekst in witte letters. Heb al in Veilige modus geprobeerd maar daar gebeurt hetzelfde. Ook in de andere opstartfuncties die je krijgt te zien als je op F8 drukt tijdens het opstarten. Ik gebruik Windows Vista. Weet iemand wat ik moet doen, voordat ik alles moet leeg halen?

Heb de tekst in het blauwe scherm kunnen onderscheppen. Er staat:

A problem has been detected and windows has been shut down to prevent
    damage to your computer.

If this is the first time you've seen this stop error screen, restart your
    compute. If this screen appears again, follow these steps:

Check to be sure you have adequate diskspace. If a driver is identified in
    the stop message, disable the driver or check with the manufacturerfor
    driver updates. Try changing video adapters.

Check with your hardware vendor for any BIOS updates. Disable BIOS memory
    options such as caching or shadowing. If you need to use safe mode to
    remove or disable components, restart your computer, press F8 to select advanced start up options, and then select safe mode.

Technical Information:

***STOP: 0x0000007E (0XC0000005,0X81C908A2,0X9C70BA68,0X9C70B764)

Collecting data for crash dump ...
    Initializing disk for crash dump ...
    Beginning dump of physical memory.
    Dumping physical memory to disk: 100
    Physical memory dump complete.

Contact your system admin or technical support group for further assistance.

Comment

Ga eens naar je BIOS. (Druk op een toets net na het aanzetten van de computer. Die toets verschilt per computer, maar veelvoorkomenden zijn F2, F10, F11, F12, INS en DEL.)
      Ga daar naar Load fail-safe defaults, en vervolgens naar Save & Exit Setup.

Probeer nu nogmaals opnieuw op te starten.

Comment

hoi,

Heb me hele Bios doorzocht maar kan deze optie niet vinden.

Comment

Kan je wel de optie Restore default settings (of iets dat erop lijkt) vinden?

Comment

Er staat wel iets van Load Optimized Settings of zo. Heb daar op geklikt en "yes" gedaan maar verder geen veranderingen. Heb een computer van Medion en heb daar een recovery cd bij. Heb in me Bios verandert dat hij eerst m'n cd-rom speler leest en dan pas me harde schijven. Met die recovery cd kan ik windows opnieuw installeren en nog een paar functie's maar die leken ook niet echt te werken. Kan me systeem nu wel recoveren maar weet niet of dan het probleem is opgelost, omdat het dus waarschijnlijk in me Bios zit.

Comment

Zie je alleen maar Optimized settings? Wat zie je daarboven en onder dan?

Comment

Daar moet ik morgen dan ff naar kijken. Ben op dit moment niet thuis en kan niet echt snel reageren omdat thuis me computer dus niet werkt. Moet dus iedere keer bij iemand anders ff op internet. Sorry daarvoor. Maar morgen ga ik naar me Bios en dan schrijf ik op wat er allemaal staat en dan meld ik het hier.

Comment

Ok, dan wacht ik je reactie af.

Comment

Heb alle functies in me BIOS bekeken. Heb zelf ook best wel wat verstand van computers dus heb een aantal dingen geprobeert. Niets werkte. De computer viel iedere keer uit. Heb hem nu dus maar gerecovered. Nu werkt ie weer perfect. Zit nu weer op me eigen computer. Moet alleen wel weer een hoop instellingen goed zetten en een aantal programma'tjes installeren. In ieder geval bedankt voor de hulp.

Comment

Wat bedoel je precies met gerecovered?
                      Windows opnieuw geïnstalleerd? Herstelinstallatie? Recovery-cd? BIOS-reset?

In ieder geval fijn dat het is opgelost.

Comment

Ja recovery-cd. Hij zet dan zeg maar alles terug naar fabrieksinstellingen.

Comment

Ah ok, een recovery-cd dus.

Nou prima. Succes verder.

Je kan linksbovenin nog even op 'opgelost' klikken.

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
                          Working...
                          X