Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Sommige USB's niet herkent [!]

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Sommige USB's niet herkent [!]

Hoi

Ik heb een super vervelend probleem met mijn USB aansluiting.
    Sinds ik mijn pc heb geformatteerd herkent mijn pc sommige USB apparaten niet meer (printer, mp3 speler en usb stick). Dit is het geval bij elke poort.
    Mijn USB poorten zijn nog intact want een oudere USBstick werkt nog wel erop.
    Mijn aansluitingen van de apparaten zijn het ook niet, want mijn mp3 laad wel op (kan er geen dingen op schrijven of lezen aangezien hij niet wordt weergegeven in deze computer).
    Bij apparaatbeheer staat dat alle USB apparaten zonder problemen werken.
    Waarschijnlijk is dit ook het probleem dat mijn nieuwe muis niet werkt en ik geen documenten voor school kan afprinten (vervelend want ik zit met een eindwerk)
    Weet iemand wat er scheelt?

EDIT: Ik zie zonet dat er een onbekend apparaat is gevonden in apparaatbeheer.
    Om de een of andere reden herkent mijn pc hem niet (drivers zijn niet nodig, althans vorige keer installeerde ik ze toch niet).
    Kan het zijn dat de standaard drivers niet mee-geinstalleerd zijn bij mijn format? Want ook bij mijn audio zijn er geen standaard drivers gevonden.
    Last edited by headhunterke; 10-03-08, 17:24. Reden: Nieuw element gevonden
    Train like hell, play like heaven
    =============== Okapi Aalstar ================

drivers zijn niet nodig, althans vorige keer installeerde ik ze toch niet
    1+1 ≠ 2 !

Zoek dus de chipset drivers van je moederbord op en installeer deze.
    Uitroep- en vraagtekens in apparaatbeheer kunnen zeker dit soort storingen veroorzaken.

De drivers die Windows installeert zijn altijd basis-drivers. Je doet er vaak goed aan om de fabrikant's drivers te installeren.

Het rapaille dat per Przewalskipaard arriveerde bij het feeëriek gesitueerde etablissement - komma -

"Verwar de waarheid niet met de mening van de meerderheid"

Comment

en waar vindt ik de chipsets van mijn moederbord?
      ik heb deze cd niet meegekregen bij aankoop van de pc.
      je zegt me fabrikant drivers te installeren, maar van mijn mp3 speler (Q-Be) is geen site met drivers te vinden. Alsook de driver van mijn printer wordt niet aanvaard door mijn pc (althans hij herkent de printer niet na installatie)

Edit: Ik heb wel van voor mijn format een backup (.RAR) staan met mijn oude drivers.
      Het onderdeel van de USB bevat echter 2 mapjes (pci en usb) met vervolgens elk nog wat submappen. Weet je toevallig niet waar ik deze kan/moet plaatsen?

Alvast bedankt!
      Last edited by headhunterke; 10-03-08, 19:02.

Comment

Hiu,

Is het een merk PC?

Overigens kun je ook Windows de drivers laten kiezen. In apparaatbeheer kun je "rechtermuisknop" -> "stuurprogramma's zoeken" doen waardoor Windows een venster opent.
        Je kunt vervolgens opgeven dat er op een bepaalde locatie gezocht moet worden.

Pak de .RAR uit en verwijs naar die locatie. Windows zal nu zelf de drivers installeren indien deze geschikt bevonden worden.

Het rapaille dat per Przewalskipaard arriveerde bij het feeëriek gesitueerde etablissement - komma -

Comment

je, het is een merk pc (Acer)
          Ik ga je tip dit weekend proberen, heb nu ff geen tijd door examens nzo :-(

Comment

Neem je tijd, ik loop niet weg.

Comment

Fijn... toch ff tijd tussen het studeren door...
              Ik kan inderdaad de .inf files laten installeren via jou manier.
              Maar ik weet nu niet welke inf file ik bij welk onderdeel van de USB apparaten moet installeren. (bv. bij samengesteld usb-apparaat weet ik niet welke file uit welke map ik moet kiezen.)
              Ik wil er wel het zipje uploaden waar alle drivers inzaten als je dat nodig acht.

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
              Working...
              X