Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Probleem videokaart

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Probleem videokaart

ik wil over een paar maandjes een nieuwe videokaart gaan kopen, namelijk de ATI radeon 2900 XT. alleen ik heb nu een onboard kaart van ATI. hoe kan ik dus zelf de kaart erin zetten? ( ik laat het door mijn oom doen )

Drivers van de onboard kaart verwijderen (kun je het beste met driver cleaner doen in veilige modus), dan de nieuwe videokaart erin doen en in de bios van je moederbord de onboard kaart uitschakelen. Daarvoor moet je gewoon even zoeken naar de goede optie in de bios.

Daarna de nieuwe drivers voor je videokaart downloaden op ati.amd.com en installeren. Succes
    Groeten Pablo

Comment

pfft waar ergens vind ik dan driver cleaner? en kan ik dit makkelijk zelf doen? ik heb er niet zo heel veel verstand van

Comment

Download link voor driver sweeper (hiervan kon ik ook een handleiding vinden, is vrijwel hetzelfde): http://downloads.guru3d.com/Guru3D--...load-1655.html

Handleiding ervoor: http://www.guru3d.com/index.php?page=driversweeper

Dan schakel je de PC uit, stop je je nieuwe videokaart in de PC, start je die opnieuw op en ga je naar de bios (meestal tijdens het opstarten op de 'del' of 'esc' button drukken, herhaaldelijk). In de bios zoek je naar de optie van de onboard video kaart en zet je die uit. Dan wordt automatisch je nieuwe kaart nigeschakeld.

Dan installeer je gewoon de nieuwe drivers en klaar is kees

EDIT: linkje naar drivers: http://ati.amd.com/support/driver.html
        Groeten Pablo

Comment

bedankt man alleen mijn videokaart zit dus op mijn moederbord. waar moet ik die nieuwe dan in doen? ik heb dacht ik een PCI slot.

Comment

Je oude videokaart (onboard) kan je gewoon laten zitten, dat moet zelfs. Voor de nieuwe moet je goed opletten welke je koopt. Je hebt namelijk een PCI slot zeg je, maar dat kan ook een PCI-E slot zijn. Als je een kaart koopt staat er altijd bij wat voor soort slot het is. De nieuwe kaart zet je dan gewoon in het slot en in feite heb je dan twee videokaarten.

Als je dan die onboard uitzet (via de bios) dan herkent de pc automatisch je nieuwe in het slot!
            Groeten Pablo

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pablorindt Bekijk Berichten
              dat kan ook een PCI-E slot zijn.
              Dat is het inderdaad: klik (PCI Express x16).
              Als ik niet een beetje gek was zou ik stapelgek worden.

Comment

dus het beste is nu om een goede videokaart te kopen + 2gb werkgeheugen voor een lekker snelle pc? zou ik dan de ATI radeon 2900 XT erin kunnen zetten? of kan dat niet in mijn pc.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door yeitsme Bekijk Berichten
                  zou ik dan de ATI radeon 2900 XT erin kunnen zetten? of kan dat niet in mijn pc.
                  Dat kan. Die is geschikt voor je PCI Express x16 slot.

Comment

dat word dan nog even doorsparen, hij is nu €140,-
                    en als ik dan gewoon die 2gb sticks van G.e.i.L erin doe die je in mijn andere topic kon zien, is mijn pc dan op zijn best ongeveer?

Comment

is mijn pc dan op zijn best ongeveer?
                      Dan is het een héél snel machientje geworden.

Comment

perfect en dat gaat me dan maar ongeveer €180,- kosten. in de tijd dat ik dat heb is de prijs van die videokaart denk ik wel wat lager :P maar ik hoop dat het lukt om die onboard kaart uit te schakelen. en is mijn shared memory dan ook weg?

EDIT: zit er trouwens veel verschil tussen de ATI radeon 2600 en 2900? want de 2600 is wel een stuk goedkoper
                        Last edited by yeitsme; 21-03-08, 13:12.

Comment

Zie hier een tabel met de verschillen tussen alle videokaarten: http://www23.tomshardware.com/graphi...=722&chart=318

Succes!
                          Groeten Pablo

Comment

maar ik hoop dat het lukt om die onboard kaart uit te schakelen. en is mijn shared memory dan ook weg?
                            Ja. Door de onboard audio uit te schakelen komt dat geheugen vrij. Vraag hier tegen de tijd dat je die nieuwe videokaart hebt maar hoe je je onboard video uitschakelt, als dat problemen geeft. Bekijk ondertussen eens wat van deze topics.

Comment

bedankt voor alle info ik zal er binnenkort iets mee gaan doen

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
                              Working...
                              X