Mededeling

Collapse
No announcement yet.

automatisch opstarten draadloze verbinding werkt niet

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• OjehOjeh
    replied
    Dit probleem lijkt - eindelijk - voorbij nu ik twee processen die bij de Speedtouch horen en automatisch mee opstarten heb uitgezet (PRISMVSR.EXE en Speedtouch Wireless USB Monitor). Weet nog niet of het uitzetten tot nieuwe/andere problemen leidt

OjehOjeh

Leave a comment:

• automatisch opstarten draadloze verbinding werkt niet

Ik zit sinds oktober bij een nieuwe provider (Speedlinq) en heb sinds die tijd een draadloze verbinding via een USB-monitor (Speedtouch 65D414).
    De installatie leverde al zoveel ellende op dat ik daarna een tijd lang mijn buik helemaal volhad van computerbeheer. Maar nu wil ik graag alle problemen die zich langzaam opgestapeld hebben oplossen. Dit probleem resteert nog uit de tijd van de installatie van de draadloze modem/USB-monitor.

Het is nl. nooit gelukt om de computer zo te laten opstarten dat er automatisch verbinding wordt gemaakt tussen modem en USB-monitor. Om de verbinding aan de praat te krijgen moest ik eerst via Uitvoeren > services.msc met de hand Windows Zero Configuration opstarten (ook al stond en staat hij op opstarttype 'automatisch'). Daarna moest ik, mbv het icoon op de balk rechts onderin het scherm, de automatische verbinding herstellen.
    De huidige situatie is dat een vriend (die het ook niet opgelost kreeg ondanks 20 jaar ICT-ervaring) een shortcut heeft gemaakt door het WZC-icoon op het bureaublad te zetten. Daarop dubbelklikken leidt overigens de ene keer tot succes en de andere keer niet '("er is geen of een matige verbinding...") . Vaak moeten we de computer twee of soms driemaal opstarten voor we internetverbinding hebben. Erg vervelend dus.

Volgens de helpdesk van Speedlinq (70 ct/min!!) ligt het niet aan hen maar aan mijn computer.
    OjehOjeh
Sorry, you are not authorized to view this page
Working...
X