Mededeling

Collapse
No announcement yet.

printer: print dubbele letters

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• printer: print dubbele letters

Sinds vandaag print mijn printer dubbele letters. Heel irritant, als je het leest lijkt het net alsof je dubbelziet.
    Weet iemand hier de oplossing voor?
    Ik dacht misschien weer zo'n blaadje scannen (met allerlei blauwe en zwarte lijntjes erop) (ik weet alleen niet hoe dit heet). Maar ik weet niet hoe ik dit kan doen

Bedankt alvast

Ik snap wat je bedoelt met het scannen van een streepjespagina.

Met het type/nr van je printer/scanner is wel op te zoeken hoe dat moet ...

Maar is er geen optie als je onder het configuratiescherm > printers > je printer > eigenschappen kijkt? Dat daar een tabblad 'onderhoud' is waarmee je de printkop kan uitlijnen.

Misschien kun je uitlijnen ook automatisch starten door even de klep waar de printkop achter zit los te maken. Zodat de printer denkt dat je een nieuwe printkop hebt geplaatst.
    Last edited by Egeltje; 24-03-08, 23:24.

Comment

Bedankt voor het meedenken. Ik heb hem ondertussen (na lang zoeken) uit kunnen lijnen. Helaas heeft dit nog niks geholpen

Comment

Uitlijnen is voor de printkleuren onderling (geel, cyaan, magenta en zwart), dan had je ook eigenlijk kleureffecten moeten krijgen.

Je zou dit kunnen printen:

om te kijken of alle kleuren dubbele letters opleveren.

Heeft de printer inktpatronen met ingebouwde printkop? (Dat hebben de meeste.) En zijn er aparte patronen voor kleur en zwart?

Comment

Bedankt. Ik heb het uitgeprint en nu was er geen enkele kleur dubbel.
          Ik heb toen ook het document (waar de printer dubbele letters printte) uitgeprint en wonder boven wonder doet hij het nu opeens weer normaal. Soms zijn printers toch rare dingen.
          Maar bedankt voor uw hulp!

Comment

Nucia printen lost 't op!

Ik denk dat er dan iets misging bij het stuurprogramma voor de printer, dat bewerkt tekst tot iets printbaars dat in de wachtrij gezet wordt.

P.s.
            Zet je dan de vraag nog even op opgelost? Dat kan linksboven bij 'Berichtstatus'.

Comment

Working...
            X