Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tweede Harde Schijf

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Tweede Harde Schijf

Hallo,

ik heb nu Windows XP op mijn harde schijf staan. Ik wil nu een tweede harde schijf in mijn computer plaatsen. Ik heb laatst van een vriend een harde schijf gekocht, waar ook al windows XP op staat. Hoe kan ik van deze tweede harde schijf alle data wissen, en dat ik 1 bestandslocatie krijg bij Deze Computer zoals C:/ ?

Alvast Bedankt!

Lazio.

is het een Sata schijf of een IDE aansluiting ??
    In het laatste geval kan je de schijf in uw PC plaatsen op dezelfde aansluiting als uw HD nu doch als "slave"
    Na de opstart kan je ze dan via "deze computer" formateren als je wil

[email protected]
    Houston we have a problem ...

Comment

De harde schijf die ik nu heb, is SATA.
      De 2e schijf heeft een IDE aansluiting.

Is het verstandig om een harde schijf als slave te zetten en de DVD-brander op de Master? Want anders heb ik nog een kabeltje nodig.

Comment

Is het verstandig om een harde schijf als slave te zetten en de DVD-brander op de Master? Want anders heb ik nog een kabeltje nodig.
        Hoezo heb je dan nog een kabel nodig?
        Je hebt drie devices dus drie aansluitingen nodig, en dat is dus altijd twee kabels.

Je kunt de schijf 'gewoon' plaatsen (ik raad aan als primary slave of secondary master) en formatteren vanuit 'deze computer' .

Het rapaille dat per Przewalskipaard arriveerde bij het feeëriek gesitueerde etablissement - komma -

"Verwar de waarheid niet met de mening van de meerderheid"

Comment

Ik heb 4 devices: Floppy, DVD, 2 HDs.
          Ik heb een soort IDE kabel voor de floppy waar maar 1 aansluiting is.
          Ik heb een IDE kabel waar de DVD-brander nu op zit, waar in principe ook de HD op kan als Slave. Maar dan kan ik die harde schijf niet echt inbouwen in mijn computerkast omdat de kabel te kort is.

Comment

Weet iemand wat ik moet doen?

Comment

Even je reactie gemist. Het probleem is een te korte kabel? Oplossing: langere kabel kopen :-).
              Anders even spelen met master/slave als dat mogelijk is i.c.m. de ruimte. Zolang je primaire HDD maar een primary master is.

Het rapaille dat per Przewalskipaard arriveerde bij het feeëriek gesitueerde etablissement - komma -

Comment

Bestaan er dan kabels die zo lang zijn dat ze vanaf het moederbord - naar de onderkant van de pc-kast voor de harde schijf (slave) - helemaal naar boven voor de DVD-brander (master)?

Comment

Ligt eraan.
                  Een 'normale' IDE kabel moet een aardig eindje komen. Tegenwoordig worden er vaak hoge kasten en custom made kabels gemaakt waardoor dit verhaal niet altijd op gaat.
                  Vooral dat laatste is een punt. Zo weet ik dat, bv, Dell hun kabels zo kort mogelijk maakt om de airflow niet te verstoren. Erg handig maar bij eventuele verplaatsing niet altijd wenselijk.

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
                  Working...
                  X