Mededeling

Collapse
No announcement yet.

elektriciteit uitgevallen en ook geluid pc

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• elektriciteit uitgevallen en ook geluid pc

Hallo
    Toen de electriciteit uitviel viel dus ook mijn pc uit en in de seconden daarna hoorde ik rare geluiden uit de speakers. Ik besefte nog niet dat er iets serieus mis was. Want toen ik later weer opstartte kwam er geen enkel geluid meer uit. En wat ook erg is dat 1 kanaal van mijn mengpaneel waar de pc op aangesloten was niet meer werkt. Ik heb al vanalles geprobeerd via de helpfuncties van Windows zonder resultaat en dan werd het te ingewikkeld.
    't Is een Dell Dimension 4600 met zowel vooraan als achteraan een audio-ingang. Kan ik op 1 of andere manier er nog geluid uit krijgen?
    Groeten
    Frank.

Kan zijn dat er iets van piekstroom o.i.d. doorheen is gegaan. Het klinkt mij als kapot.

Comment

Zou het niet op te lossen zijn door Windows te herinstalleren?

Comment

Al andere speakertjes geprobeerd, koptelefoon oid?

Het rapaille dat per Przewalskipaard arriveerde bij het feeëriek gesitueerde etablissement - komma -

"Verwar de waarheid niet met de mening van de meerderheid"

Comment

Ik heb er aan gedacht om een usb-headphone/headset te kopen
          maar voor een beetje meer geld kan ik mijn pc door een pro laten herstellen
          Ik ken iem. die goedkoop en snel werkt.

Ofwel probeer ik zelf nog een keer met nieuwe moed maar eigenlijk is het VEEL te ingewikkeld voor mij.

Comment

ondertussen is het al bijna 2 jaar zonder geluid uit de pc
            ik heb gisteren de drivers nog eens opnieuw geinstalleerd
            dat ging zonder problemen maar er komt nog altijd geen geluid uit

ik ben bijna zeker dat er hardwarematig is kapot gegaan is toen de piekstroom erdoor is gegaan en dat een professionele pc-hersteller dit ook niet kan oplossen en dat het nutteloos en verkwist geld is om hem binnen te brengen voor reparatie. wat denken jullie?

nieuwe speakers kopen is ook geen oplossing want het is de kleine cinch aansluiting aan de achterzijde die niet meer werkt
            wat mogelijk wel een oplossing zou kunnen zijn is een koptelefoon of speakers met usb ipv cinch aansluiting. iemand ervaring mee?

Comment

Twee jaar? Even wegbrengen, en wellicht een nieuw geluidskaartje erin lijkt me dan een snelle en goedkope oplossing.

Het rapaille dat per Przewalskipaard arriveerde bij het feeëriek gesitueerde etablissement - komma -

Comment

't is zelfs al meer dan 2 jaar
                dus door het geluidskaartje te laten vervangen is het mogelijk opgelost? da's goed nieuws, daar ga ik dan niet te lang meer mee wachten

Comment

Dat denk ik wel. Een externe geluidskaart schakelt de interne uit, even de drivers erop en klaar.

Laat maar weten of 't lukt.

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
                  Working...
                  X