Mededeling

Collapse
No announcement yet.

S/pdif

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• S/pdif

Ik heb bij de decoder van de digitale tv een s/pdif aansluiting. Kan ik hiervoor gewoon een optische toslinkkabel gebruiken?

Welke kabel zou het beste dan zijn om te kopen?

normaal:
    Optische toslinkkabel 10,0 meter
    High-end
    Optische toslinkkabel 10 meter (metalen connectoren, HQ)
    Optische toslinkkabel 10 meter (HQ S Silverline)

Van boven naar beneden steeds duurder tot 9,80.
    Dit is voor sony RX99 om op aan te sluiten.
    Last edited by Venstertje; 31-03-08, 19:56.

S/PDIF hoeft geen optische aansluiting zijn, maar kan ook Coaxiaal zijn. Wat ook digitaal is. Een Toslink Optical is de glasvezel aansluiting.

Zie hier voor voor wat uitleg en de verschillen:

Bron:
    Grtz Lex.

Kijk ook even naar ==> de huisregels <==, dit kan zeer verhelderend werken.
    Moederbord / Processor; Gigabyte GA-X58 Extreme / Core i7 920 2,66GHz @3,67GHz.
    Koeler; Thermal right 120 Ultra Extreme met Sharkoon 120x120x25mm fan.
    Geheugen / Harddisks; Dominator GT 6GB 1600MHz in Triple-channel / OCZ Agility 2 60GB (SSD), OCZ Agility 2 120GB (SSD).
    Videokaarten / Monitoren; 2x Club3d GTX460 Overclocked Edition in SLI / 2x Samsung 2253BW (22 inch).
    Branders; Plextor 820SA.
    Speakers; Logitech z5500.
    Toetsenbord / Muis; Logitech G15 / G5.

Comment

Ik ben er achter dat de mediabox een coax soort aansluiting heeft, maar is het verstandig en mogelijk om die met de sony rx 99 uit 2000 te verbinden.

Comment

Als die Sony de juiste aansluiting heeft, moet het gewoon kunnen.
        Grtz Lex.

Geheugen / Harddisks; Dominator GT 6GB 1600MHz in Triple-channel / OCZ Agility 2 60GB (SSD), OCZ Agility 2 120GB (SSD).
        Videokaarten / Monitoren; 2x Club3d GTX460 Overclocked Edition in SLI / 2x Samsung 2253BW (22 inch).
        Branders; Plextor 820SA.

Comment

Maar geeft dit ook een beter resultaat dan wanneer de mediabox eerst naar de tv en dan radio gaat. Omdat het audiosignaal dan direct naar radio toe gaat in het geval van s/pdif.
          Ik vraag dit na.v. het jaar waarin deze radio is uitgekomen, namelijk 2000.

Comment

Digitaal geluid is altijd beter dan analoog. Ik heb al jaren me geluids bronnen (TV, PC enz.) rechtstreeks op de reciever aangesloten.
            Grtz Lex.

Branders; Plextor 820SA.

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
            Working...
            X