Mededeling

Collapse
No announcement yet.

nv4_disp

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• nv4_disp

Hallo,

Aangezien ik bij een eerder bezoek FANTASTISCH ben geholpen, nu nog eens een poging

Een hele tijd geleden ging de videokaart van mijn pc ineens stuk. Gelijk na die constatering kreeg ik van **** (oops) helemaal voor niets een nieuwe. Vandaag besloot ik mijn pc weer eens op te starten omdat ik een digitale film wilde bewerken met het programma "Magix". Ik sloot mijn DV filmcamera aan maar de beelden overzetten? Ho maar! Ik kon het geluid wél opnemen maar géén beeld.

Ook kreeg ik meerdere malen de melding dat er met de kaart iets mis was??? Dus ik nam het cd-rommetje van "nVidia GeForce4 Ti-4600" erbij. Even opnieuw opstarten, installeren, opnieuw opstarten... om tot de conclusie te komen dat mijn hele Magix programma niet meer opstart!!! Ik krijg alleen maar de melding zoals in het onderwerp beschreven en that's it.

Help

Groetjes,
    Lilian.
    Last edited by LilianL; 03-04-08, 15:41.

Misschien snap ik je even niet maar... Je videokaart is stuk, dat weet je, en toch werk je er mee?

Het rapaille dat per Przewalskipaard arriveerde bij het feeëriek gesitueerde etablissement - komma -

"Verwar de waarheid niet met de mening van de meerderheid"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Eagle Creek Bekijk Berichten
      Misschien snap ik je even niet maar... Je videokaart is stuk, dat weet je, en toch werk je er mee?
      Om verwarring te voorkomen, heb ik mijn verhaal aangepast. Kan mij iemand asjeblieft vertellen hoe ik van die foutmelding af kom? En hoe ik mijn Magix weer wekend krijg?

Mijn dank is alvast groot

Comment

Ook kreeg ik meerdere malen de melding dat er met de kaart iets mis was
        Wie of wat gaf deze melding?

Wat ik zou doen is:
        0. Drivers voor de kaart downloaden vanaf de website van nVidia.
        1. Huidige drivers deïnstalleren.
        2. Kaart verwijderen uit apparaatbeheer.
        3. PC opnieuw opstarten.
        4. Als Windows vraagt om drivers te installeren, weigeren.
        5. De drivers die je gedownoad hebt, installeren.
        6. PC opnieuw opstarten.

Het rapaille dat per Przewalskipaard arriveerde bij het feeëriek gesitueerde etablissement - komma -

Comment

> Wie of wat gaf deze melding?

Het programma "Magix".

> Drivers voor de kaart downloaden vanaf de website van nVidia.

Dat heb ik ook geprobeerd maar ik kan nergens de "GeForce Ti-4600" vinden Is die al dusdanig verouderd dat die er niet meer is?

Groetjes,
          Lilian.

Comment

Drivers voor XP: http://download.nvidia.com/Windows/9...glish_whql.exe

Comment

Wie of wat gaf deze melding?

Wat ik zou doen is:
              0. Drivers voor de kaart downloaden vanaf de website van nVidia.
              1. Huidige drivers deïnstalleren.
              2. Kaart verwijderen uit apparaatbeheer.
              3. PC opnieuw opstarten.
              4. Als Windows vraagt om drivers te installeren, weigeren.
              5. De drivers die je gedownoad hebt, installeren.
              6. PC opnieuw opstarten.
              Oohh ik word gek Okay, dit is wat ik heb gedaan:

0. yes
              1. is dat niet hetzelfde als 2.? Zo niet, doe ik nu al iets verkeerd!
              Na het opnieuw opstarten geeft de pc de melding dat er nieuwe hardware is gevonden. En wat ik dan ook doe: hoog-laag springen, "annuleren", de nieuwe hardware wordt geïnstalleerd en... dan ben ik nog geen stap verder.

Op dit moment heb ik toch maar weer eens geprobeerd om "Magix" op te starten maar nee... Wat echter héél gek is: als ik bij het "Taakbeheer" kijk, blijkt dat het programma wél onder de "Processen" staat??? Het loopt dus wel maar ik krijg het niet te zien? Onder "Toepassingen" staat het echter niet vermeld.

Snapt u het nog? Ik begrijp er steeds minder van

Groetjes,
              Lilian.

Comment

Hi,

Stap 1: drivers verwijderen mbv het onderdeel 'software' uit het configuratiescherm.
                Stap 2: de hardware 'verwijderen' mbv het onderdeel 'apparaatbeheer' uit het configuratiescherm.

Als er nieuwe hardware is gevonden zou je de installatie hiervan altijd moeten kunnen weigeren.

Comment

Hi,

Stap 1: drivers verwijderen mbv het onderdeel 'software' uit het configuratiescherm.
                  Stap 2: de hardware 'verwijderen' mbv het onderdeel 'apparaatbeheer' uit het configuratiescherm.

Als er nieuwe hardware is gevonden zou je de installatie hiervan altijd moeten kunnen weigeren.
                  Aahhhh nu snap ik stap 1 en 2! Wat betreft uw laatste opmerking... ...het lukte misschien niet omdat de driver softwarematig niet had verwijderd?

Maarreh... *keeping my fingers crossed* ...ik heb zojuist het programma "Magix" opnieuw geïnstalleerd en... tatarataaaa... het werkt??? Het neemt ook weer op en speelt netjes af?

Is het volgens u toch raadzaam om die update alsnog uit te voeren? Hoezo kwam ik anders aan die "nv4_disp" melding! Ik ga dus nog heel even kijken of alles naar behoren werkt en ik misschien toch nog een foutmelding of vreemd beeld krijg... en... dan meld ik me weer.

Voor nu in ieder geval heel erg bedankt voor de moeite... super

Groetjes en fijne avond gewenst,
                  Lilian.

Comment

*Aaarrghhhh* jawel hoor... ik had mijn vorige bericht nog niet verzonden of het beeld van mijn pc sprong alweer op zwart. Voor de duidelijkheid: ik communiceer met u via de laptop.

Het beeld blijft zwart... hoe kan dat nou? Twee minuten zwart... drie minuten... Nou ja... ik verstuur dit bericht vast terwijl ik de pc opnieuw opstart!

Lilian.

Comment

Installeer voor de zekerheid even de drivers die je gedownload hebt.
                      (!)Maak wel vooraf een systeemherstelpunt aan zodat je altijd terug kunt.

Comment

Het deïnstalleren en het installeren is voorspoedig verlopen. Ik ga nu mijn "Magix" programma weer opstarten en dat laat ik dan (net als de vorige keer) een tijdje open staan... kijken wat er dan gebeurt

Ik zie dat er meer dingen beter werken: bijvoorbeeld het opnieuw instellen van het beeldformaat!!! Yeeaahhh... ik ben nu al blij

Okidoki, even een stukje opnemen en dan even laten rusten. Ik zal strakjes sowieso nog even mailen over het resultaat, okay? Voor nu alvast heeeeeeeeeeeel erg bedankt

Lilian.

Comment

Beste Knutselvogel

Ik ben deliriously happy... jeetje... het gaat allemaal super en zoals het hoort!!!

Maar wat heb ik (met uw hulp) nou eigenlijk gedaan... als ik dat mag vragen? Wilt u mij, als u heel even tijd over heeft, in het kort het verschil uitleggen tussen de fysieke videokaart die dus ingebouwd is en de kaart die ik heb moeten verwijderen... soft- en hardwarematig? Maar alleen als u tijd en zin heeft...

In ieder geval heeeeeeeeeeeeeeeeeel heel heel erg bedankt voor de moeite

Ontzettend veel dank
                          Lilian.

Comment

Hi,

Kort gezegt bestaat het gebruik van apparatuur uit drie onderdelen:

1. De fysieke kaart.
                            2. De drivers.
                            3. De driversoftware (optioneel).

1 is duidelijk: het is de kaart die je in je handen houdt.
                            2 is noodzakelijk: het is een klein stukje code (soms niet groter dan een paar A4-tjes) dat Windows vertelt hoe het met de kaart moet communiceren.
                            Omdat het zo'n klein stukje code is blijven geavanceerde opties vaak achterwege. Soms is de resolutie beperkt, soms de kleurdiepte en soms de beeldversnelling. Ook geavanceerde functies zoals game ondersteuning en formaten zijn vaak niet beschikbaar. Je hebt echter wel beeld.
                            3 is de software van de fabrikant: nu wordt Windows écht vertelt wat het kaartje allemaal kan en alle opties worden gebruikt en benut.

Stap 1 is het verwijderen van de driver software, stap 2 is het verwijderen (niet fysiek) van de kaart uit het systeem. Windows heeft nu én geen programma meer met aansturingsinformatie én is het kleine stukje informatie ook kwijt. Dit verplicht Windows de volgende keer nieuwe drivers te gaan installeren.

Comment

Goedemorgen

Bedankt voor de duidelijk uitleg... ik snap het helemaal Lief (of mag dat niet gezegd worden ) dat u even de tijd hebt genomen om dit op te schrijven.

Trouwens, ik heb nog een probleempje *ooooooh jee* met mijn laptop (dus niet met mijn pc van gisteren). Het stoort me niet echt maar ik zou het toch wel leuk vinden als het weer zoals vanouds zou werken.

Misschien dat ik vanavond of in ieder geval snel een nieuw onderwerpje aanmaak. En heeeeeeeeeeel misschien dat we elkaar dan weer spreken? Wat mij betreft kan dit onderwerp dus gesloten worden... omdat het zeer naar tevredenheid, snel en vakkundig is opgelost.

Lilian.

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
                              Working...
                              X