Mededeling

Collapse
No announcement yet.

internetprobleem - wel LAN, geen verbinding

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• internetprobleem - wel LAN, geen verbinding

Dag allemaal

Ik heb een soortgelijk probleem als op 8 januari door iemand werd gesignaleerd. Maar.. toch ietsje anders.

Ik heb een oude computer die nog ME als besturing had, ge-upgrade naar windows XP incl SP2. De computer was destijds met ISDN via de telefoon met internet verbonden. Nu heb ik een ADSL verbinding. Niet draadloos.Werkt perfect op een andere computer.
    De telefoonverbinding heb ik er helemaal afgegooid, en EICON ISDN kaart uitgeschakeld bij apparaatbeheer, na overleg met de helpdesk Tiscali/Telfort. (Jammer, nu kan ik helemaal geen verbinding meer op die computer maken)

Het gekke is dat ook ik een icoontje rechtsonder zie, waaruit blijkt dat er een internet verbinding van 100Mbps zou zijn.

Bij apparaatbeheer zie ik verder dat de netwerkadapter 3Com 3C920 integrated fast ethernet controller werkt, evenals de 1394 netwerkkaart.
    Op advies van helpdesk ook Zonealarm en AVG en Firefox erafgegooid. Toen dat niet hielp, XP nog maar eens opnieuw geinstalleerd. Volgens de helpdesk (a 30c/pm !!) was alles correct ingesteld en dacht men toch 'dat het wel iets met software' zou zijn.
    Met zo'n antwoord kan ik helaas niet veel.

Toen heb ik eerst een USB linksys draadloos netwerk dingetje gekocht, om via een open gratis nietbeveiligd wifi netwerk toch op internet te komen. Dat zou moeten werken, bij mij vlakbij is een horecazaak, waar je gratis kunt internetten. En ja hoor, dat netwerk werd gevonden, dat was ook qua signaal goed, maar mijn computer bleef steken op IP-adres zoeken of toekennen (weet ik niet meer precies) Afgezien daarvan, is na 18.00 uur er geen verbinding meer...

Toen dacht ik dat drivers van de netwerkkaarten misschien opgewaardeerd moesten worden. Immers, ingesteld op Windows ME destijds. Toen bleek dat de 2Com3C920 netwerk controller zo verouderd was, dat er geen nieuwere drivers meer waren..
    .. Toen ben ik naar MyCom gegaan, en heb daar gevraagd of dat wellicht oorzaak was van geen verbinding. Dat werd beaamd, en voor een luttel bedrag kreeg ik toen een NetGear PCI Adapter GA311 mee naar huis.

Nu mijn vragen
    Voordat ik computer open en kaarten verwissel,
    -is een netwerk adapter hetzelfde als een netwerk controller

En moet ik misschien eerder die EIcon ISDN kaart er uithalen? Volgens mij stop ik nl nu de netwerkkabel in de telefoonaansluiting (enige mogelijkheid)

Of toch de 3com 3c920 vervangen, of allebei, nl vervangen en ook Eiconkaart eruit?

En denken jullie ook dat dit het probleem oplost?
    (Anders breng ik die kaart weer terug, is toch eur 14,95)

Of is het iets heel anders?

En wat doe ik niet goed met dat USBdingetje?

Met dit soort zaken ben ik niet zo goed, als iemand het weet, graag een zo simpel mogelijke uitleg.
    Ik worstel bijvoorbeeld ook al weken met een poort toekennen voor utorrent. Die uitleg is me te moeilijk, helaas. Is me niet gelukt, ondanks vele pogingen en hulp van portforward-uitleg...

Bij voorbaat alvast mijn hartelijke dank voor al jullie goede adviezen

Scryptofan
    Last edited by Scryptofan; 06-04-08, 12:43.
    "Do not be afraid of going slowly,
    be afraid of standing still."
    ................................................sigpic

is een netwerk adapter hetzelfde als een netwerk controller
    De termen worden wisselend gebruikt. Meestal wordt met een adapter iets 'externs' bedoeld (een insteekkaart of zo'n laptop kaartje), en een controller is dan het netwerkchipje op het moederbord.
    Wanneer je de ISDN kaart niet meer gebruikt kun je hem er uit halen.
    Last edited by maniac2003; 04-04-08, 17:19.

Comment

internetverbinding werkt nog steeds niet

Wanneer je de ISDN kaart niet meet gebruikt kun je hem er uit halen.
      Dank je voor dit antwoord.
      Maar ook zou ik nog graag antwoord op de rest van al mijn vragen/probleempjes willen hebben, als dat kan.

Wat me nog steeds het meest frappeert is dat leuke icoontje rechtsonder dat suggereert dat ik een internetverbinding heb. En zoals ik al zei, haal ik nu die ISDN-kaart eruit, dan heb ik geen andere mogelijkheid om de jackplug van internetkabel in computer te stoppen!?!?

Wie kan me wat meer vertellen?

Comment

Dat icoontje geeft alleen maar aan dat je een netwerkverbinding hebt, niet of Internet wel of niet werkt. En je hebt toch die Netgear adapter waar je je netwerkkabel inplugt.
        Of moet je voor het internetten nog steeds inbellen ?

Comment

wel verbinding, toch geen internet

het icoontje knippert om aan te geven dat er verbinding is en als je er op klikt, 'zegt' het dat ik verbonden ben met 100 mbps. Ik kan ook de verbinding verbreken, of herstellen.
          Maar dat neemt niet weg dat ik er niet op kom, noch met Firefox, noch met Internet explorer.
          Daarom stuurde ik mijn eerste bericht. Daar staat ook in dat ik eerst een ISDN verbinding had,(en daar heb ik alle instellingen van verwijderd) en nu werk ik met ADSL.

Ik hoop dat iemand weet hoe het nu precies zit.
          Alvast bedankt
          Last edited by Scryptofan; 06-04-08, 12:37.

Comment

Sorry voor de hele late reactie, maar mails van Nucia komen regelmatig niet door op mijn gmail.

Wat voor IP-adres krijg je toegewezen ? (verbindingsicoontje -> rechtsklikken -> status -> tabblad ondersteuning)

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
            Working...
            X