Mededeling

Collapse
No announcement yet.

usb stick en cardreader werkt wel maar vraagt om drivers

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• usb stick en cardreader werkt wel maar vraagt om drivers

iedere keer als ik een card reader of usb stick aansluit komt er een pop up menu met de melding nieuwe hardware gevonden en de melding dat de hardware niet kan worden geinstalleerd. en een melding:

"een van de voor dit programma geinstalleerde filterstuurprogramma's is ongeldig"

als ik alles weg klik werkt het gewoon.

Wie kan me helpen.?

os= Windows xp

Denk dat er ergens iets beschadigd is, maar dat het wel werkt is dan weer mooi meegenomen.
    Je kunt proberen de USB poorten de deïnstalleren (via apparaatbeheer) en daarna zou Windows ze na de herstart weer moeten installeren.

Comment

Het verwijderen en opnieuw laten herkennen heb ik geprobeerd, helaas geen effect.

Comment

Jammer, verder zou ik ook niet echt iets weten om dit te verhelpen. Heb het nog niet eerder gezien.

Comment

Join the club, kheb hetzelfde probleem.
          Alleen werkt bij mij enkel m'n USB stick met een extern batterijtje. M'n printer, 2e USB stick enzo doen het dan weer niet :s
          zou dit kunnen liggen aan het feit dat het batterijtje in m'n moederbord mss leeg/stuk is?
          Train like hell, play like heaven
          =============== Okapi Aalstar ================

Comment

Zou ik niet met 100% zekerheid durven zeggen, maar ik zou het batterijtje zeker vervangen.

Comment

Waarschijnlijk heb je niet de correcte driver geinstalleerd of is er een update voor die cardreader .
              Welk merk heeft die cardreader ?

[email protected]
              Houston we have a problem ...

Comment

Kheb wa gezocht en er is kennelijk iets mis met de stroomvoorziening, maar het batterijtje bevoorraad enkel het moederbord. Er zou een plugin kaartje is die dit zou oplossen.
                Een kennis zei me dat het ook via de originele windows cd ergens op te lossen was.
                Aangezien ik bij aankoop van m'n pc, vreemd genoeg, geen cd ontving moet ik er zelf eentje maken.
                Weet je toevallig hoe je een windows cd maakt zonder originele cd in je bezit? (het kan schijnt via bios ofzo??)
                Train like hell, play like heaven
                =============== Okapi Aalstar ================

Comment

card reader is van Star-e ( geeft 4 x de melding , zitten 4 card sleuven in ) en de usb stick is van Icidu.

Ik denk dat we het moeten zoeken in een usb driver die ooit is geinstalleerd en de oorspronkelijke usb driver heeft vervangen maar hoe herstel je dit ?

Comment

1. het batterij'tje is inderdaad voor o.a. de BIOS klok, en dus automatisch je Windows.
                    2. Wat gaat dat insteekkaartje doen dan ?
                    3. Een Windows cd kun je ook gewoon downloaden, zolang je een originele licentie hebt is er niets aan de hand. Mocht je een herstelpartitie hebben op je HDD, dan kun je misschien daar een kopie van maken. Ben wel benieuwd hoe je met dit het probleem wilt oplossen, een reparatie van Windows misschien ?

EDIT op reactie van Hansbos: een reparatie van Windows zou dan een oplossing kunnen zijn.

Comment

Bedoel je een windows herstel van de installatie cd ?

is er geen simpelere oplossing ?

Comment

Als het alleen de usb driver zou zijn, dan zou je kunnen proberen om deze vanaf de windows cd te kopieren.

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
                        Working...
                        X