Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Laptop te heet

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Laptop te heet

Hallo iedereen,

Een bekend probleem vrees ik: een laptop die te heet wordt

Een paar weken geleden heb ik voor mijn moeder een HP Compaq 6715s laptop met Windows Vista gekocht.

Gisteren werd die laptop gloeiend heet, kon niet uitgeschakeld worden, en het beeldscherm bleef wit.
    Na twee uur ging de computer vanzelf uit. Ik denk doordat de accu leeg vanzelf was geraakt.

Mijn moeder woont niet erg dicht bij mij in de buurt, dus ik heb de computer nog niet gezien. Op mijn "gewone"computer heb ik HDD Health voor Windows XP geïnstalleerd om de temperatuur een beetje in de gaten te houden (die is nu 34C)

Is er een manier om met Windows Vista de temperatuur direct uit te lezen? Weet iemand of HDD Health (of een dergelijk programma) ook met Windows Vista werkt. Dan kan ik dit programma op de laptop van mijn moeder zetten.

Verbeeld ik het mij, of hebben laptops er vaak last van een veel te hoge temperatuur? Of vliegt de accu binnenkort in de fik?

Alvast bedankt,

Riccardo

Als die laptop zo heet wordt dat er niets meer mee te beginnen is, dan zou ik er gelijk mee terug gaan. Je zegt dat hij pas een paar weken oud is, dus dat lijkt me geen probleem. Laptops worden wel wat warmer dan desktops, maar zo erg nou ook weer niet.
    amiek

Comment

Hallo,

Weet iemand of Everest Home Edition in combinatie met Windows Vista werkt.
      Dit programma geeft ontzettend veel informatie over je hardware (inclusief de temperatuur van de harde schijf en de CPU). Echt een aanrader.

Zelf gebruik ik het in combinatie met Windows XP, maar mijn moeder heeft Windows Vista.

Riccardo

Comment

Ik denk 't niet, omdat Lavasoft de productie van de Free edition heeft stopgezet (majorgeek.org)

je kan ook alleen Speedfan gebruiken om de temperatuur op te meten

Comment

Hallo Erwin,

Wat Everest Home Edition heb je denk ik gelijk.

Ik heb inmiddeld Speedfan 4.33 op mijn computer met Windows XP geïnstalleerd en het ziet er goed uit. Alleen die optie van automatisch de ventilator snelheid laten regelen lijkt mij eng.

Bedankt voor je reactie.
          Je was er trouwens snel bij
          Ik moet nu snel naar mijn werk racen

Riccardo

Comment

Werkt prima op Vista.
            Alleen sommige nieuwere computers worden niet meer herkend.

Overigens heeft de pro-versie een trial die de meeste informatie geeft.

Het rapaille dat per Przewalskipaard arriveerde bij het feeëriek gesitueerde etablissement - komma -

"Verwar de waarheid niet met de mening van de meerderheid"

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
            Working...
            X