Mededeling

Collapse
No announcement yet.

CMOS probleem gehad

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• CMOS probleem gehad

hoi hoi ,wilde graag wat weten ,over CMOS.
    Na tijdje need for speed niet gespeld te hebben ,deze gisteren weer geinstalleerd,videokaart weer aangepast en alles op spel.(deed het goed ,heb getest)
    Nu(uurtje geleden) wilde ik vandaag stukje spelen, bij draaien van cd hoorde ik paar keer een tik ,besloten cd eruit te doen.,na eruit doen kwam ik er niet meer uit ,alleen via syteembeheer is het gelukt.
    na nog keer proberen ging het mis,en bleef ik zwart beeld houden,na opnieuw opstarten in bios gekomen ,kreeg 2 keuze .
    f1 run en f2 normaal starten ,gekozen voor f1 ,wat niet goed was (zwart beeld met links boven in knipperend dit tekentje -
    weer opnieuw opgestart ,kreeg melding probleem CMOS .
    weer opgestart en voor f2 gekozen ,kwam daarna in bios weer waar ik eindelijk de laaste cunfiguratie stelling kon kiezen.
    weer terug in windows gekomen ,werdt direct x9 geinstalleerd (waarschijnlijk verwijderd bij verwijderen spel destijds),zag er nieuwe drivers en zo geinstalleerd werden in me taakbalkje)
    ,het raarste was wat er daarna gebeurde ,me floppie drive werd ineens weer ingeschakeld ,dit is vreemd want die is destijds uitgeschakeld en eruit gehaald toen ik windows en alles erop nieuw liet zetten.
    Kan ik dit rare gedoe nog ergens terug kijken wat ie nu gedaan heeft en welke drivers er geinstalleerd zijn?
    En Wat houdt CMOS nu in?

CMOS heeft met het Bios te maken en is de afkorting van de Bios chip "Complementary Metal Oxide Semiconductor". Wat was de exacte melding die je over de CMOS kreeg?
    Grtz Lex.

Kijk ook even naar ==> de huisregels <==, dit kan zeer verhelderend werken.
    Moederbord / Processor; Gigabyte GA-X58 Extreme / Core i7 920 2,66GHz @3,67GHz.
    Koeler; Thermal right 120 Ultra Extreme met Sharkoon 120x120x25mm fan.
    Geheugen / Harddisks; Dominator GT 6GB 1600MHz in Triple-channel / OCZ Agility 2 60GB (SSD), OCZ Agility 2 120GB (SSD).
    Videokaarten / Monitoren; 2x Club3d GTX460 Overclocked Edition in SLI / 2x Samsung 2253BW (22 inch).
    Branders; Plextor 820SA.
    Speakers; Logitech z5500.
    Toetsenbord / Muis; Logitech G15 / G5.

Comment

hoi chrash
      sorry ik kan niet exact de foutmelding weergeven,dit ging te snel ,en is niet gelukt screen te maken.sorry
      ben nu wel me logboek aan het bekijken maar daar staan meerdere fouten tussen en weet niet zo goed welke nu het probleem ligt.
      Is wel gelukt nog printscreen te maken,van de drivers die spontaan vernieuwd werden ,wat ik niet snap,zal ik deze erbij doen?
      Merk wel dat opstarten veel langer duurt nu ,en beeld beetje hapert met opvullen van de kleuren zeg maar,maar dit is minimaal.
      Kwam er wel achter ,ook lage pc gebruik heb ,(taakbeheer bekeken)en potje pool spelen met muziek ernaast nu ineens niet meer wil(terwijl ik msn en skype er ook bij naast had eerder en nu niet eens het geval was),begint ie te haperen,verder surven en zo gaat wel snel.
      krijg alleen een rare melding voor de bios opstart.
      zal zo nog keer opstarten precies zeggen er staat,weet dat het met direct x9 te maken moet hebben had dat ervoor namelijk niet.
      tot zo ,dan zal ik plaatje en laaste info geven.

Comment

hoi hoi.
        is niet gelukt om goed op te schrijven wat ik voor de bios start te zien krijg.
        Het heet msi of msy en krijg in midden groene letters te zien,lijkt veel op reklame voor directx,(ps heb need for speed er weer eraf gedaan)daarna start ie gauw door naar bios dan windows.
        zou er ook nog screen bij doen ,wat er vernieuwd is bij de drivers .

indien nodig kan ik de 5 fouten uit het logboek ook neerzetten.

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
        Working...
        X