Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Aanschaf harde schijf Intern - extern

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Aanschaf harde schijf Intern - extern

Ik wil een harde schijf bij plaatsen maar wel extern. Maar wil ze intern aankopen en ombouwen naar extern ( behulzing ) Eerst wat gegevens van mijn 2 pc's:

Intel® Core™2 Duo E8400 Processor (3.0 GHz, 1.333 MHz, 6 MB cache).
    Windows Vista™ Home Premium - nl.
    4.096 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM 4x1024 MB.
    320 GB Serial ATA harde schijf (7.200 rpm) met 16 MB cache.
    16x DVD+/-RW- & 16x DVD-stations.
    256 MB HD 2600 XT grafische kaart ATI Radeon.
    Geintegreerde Dolby 7.1 audio.
    1394 PCI-adapterkaart.
    19 in 1 geheugenkaartlezer.

Gegevens van interne schijven, voor 2 computers met de zelfde capiciteit.

Voor de ene pc een grote schijf en voor de andere een kleinere schijf.
    Last edited by kloek; 27-09-08, 17:11.
    Praten zonder denken is als schieten zonder richten.

Ik mis een vraag, of wil je alleen je wensen even kwijt?
    Waarom trouwens losse schijven/behuizingen kopen? Compleet zijn ze vast goedkoper.
    .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tiborv Bekijk Berichten
      Ik mis een vraag, of wil je alleen je wensen even kwijt?
      Waarom trouwens losse schijven/behuizingen kopen? Compleet zijn ze vast goedkoper.
      Snel even uitleggen, voor de ene pc kan ik beter een extern kopen, daar heb je volop gelijk in en is minder duur.

Maar voor de andere pc wil ik een schijf van 10.000 rpm, maar deze is zo te zien extern nog niet te koop. Of weet jij soms waar ik extern een van 10.000 rpm kan kopen Ik weet niet waar Als je het moest weten waar ze te koop zijn dan mag je dit mij laten weten. Voor interne opslag heb ik geen sleuf meer vrij voor.

Normaal moet mijn pc dit aankunnen, enkelle gegevens.

Intel® Core™2 Duo E8400 Processor (3.0 GHz, 1.333 MHz, 6 MB cache).
      Windows Vista™ Home Premium - nl.
      4.096 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM 4x1024 MB.
      320 GB Serial ATA harde schijf (7.200 rpm) met 16 MB cache.
      256 MB HD 2600 XT grafische kaart ATI Radeon.

Comment

Ik zou nooit dat extra geld voor een externe 10.000 toerenschijf betalen. De snelheidswinst verlies direct weer door de langzame USB poort.
        .

Comment

Ow ja, gratis tip om een extra schijf in de PC te kunnen prakken.....

Bij de bouwmarkt koop je een lange strip metaal vol gaatjes, lijkt wat op het oude Meccano. Je knipt vier strookjes af (10 cm) en bevestigt deze strips onder de harde schijf die al in de PC zit met de schroefjes van de harde schijf. Je hebt dan vier stroken hangen. Hierin kun je dan je extra schijven hangen.
          .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tiborv Bekijk Berichten
            Ow ja, gratis tip om een extra schijf in de PC te kunnen prakken.....

Bij de bouwmarkt koop je een lange strip metaal vol gaatjes, lijkt wat op het oude Meccano. Je knipt vier strookjes af (10 cm) en bevestigt deze strips onder de harde schijf die al in de PC zit met de schroefjes van de harde schijf. Je hebt dan vier stroken hangen. Hierin kun je dan je extra schijven hangen.
            Allee moet ik eerst nog een jukebox van mijn pc maken, die nog 2 jaar garantie heeft, dit zie ik echt niet zitten om mijn garantie te laten vervallen.

Comment

Maar wat betreft die 10000rpm schijf, er is er wel eentje, maar ik denk dat tiborv gelijk heeft, dat verlies je door je usb.
              amiek

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door amiek Bekijk Berichten
                Maar wat betreft die 10000rpm schijf, er is er wel eentje, maar ik denk dat tiborv gelijk heeft, dat verlies je door je usb.
                http://www.shopping.com/xPF-Rocstor-...STOR-G228F1-S2

We willen een dergelijk merk, simpel een Western digital 74 GB is ruim voldoende voor mij en deze zouden we zo kunnen ombouwen lmet een dergelijke behulzing. En zouden we deze schijf ook op een Firewir kunnen aansluiten??
                Last edited by kloek; 27-09-08, 17:11.

Comment

Er zijn ook brackets waarmee je een 3.5" schijf in de ruimte van een CD-rom (5,25") kunt plaatsen. Als je in de buurt van Almere woont kom je maar een setje halen...
                  .

Comment

Ben je wel weer de ruimte van je cdrom kwijt.
                    amiek

Comment

Ja, maar de meeste kasten hebben ruimte voor twee CD/DVD spelers. Je hebt er normaliter maar één nodig. Ik vind het nogal een dure en onzinnige keuze om een snelle schijf via USB/Firewire in te zetten. Plaats die schijf dan in de computer via SATA. De gekozen oplossing lijkt op een Ferrari met een Suzuki Alto motor.
                      .

Comment

, ja, heb je gelijk in.
                        amiek

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door amiek Bekijk Berichten
                          , ja, heb je gelijk in.
                          Inderdaad ik ga ze plaatsen via SATA de beste oplossing, ik geef het toe dat het via de USB een nutteloos geval is. Ik heb ze besteld. Voor mijn is de zaak opgelost en bedankt voor de hulp. Als alles in orde is laat ik het weten normaal heb ik de schijf Dinsdag in bezit en laat nog iets weten.

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
                          Working...
                          X