Mededeling

Collapse
No announcement yet.

attention out of range

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• attention out of range

Hallo,

Ik krijg bij het spelen van sommige spellen de foutmelding: Attention out of range H: 17.9 KHz V: 70.8 Hz. Dit gebeurt nadat ik het spel heb opgestart. Er komt dan een blauw schermpje in het zwart met de foutmelding in rode letters.

Ik vermoed dat het iets met mijn monitor te maken heeft. Ik heb een ietwat verouderde monitor die staat aangesloten op een nieuwe pc. De melding krijg ik alleen bij het opstarten van sommige spellen.

Ik heb al geprobeerd om de resolutie van mijn pc te verhogen of te verlagen (staat momenteel op 1024 * 768), de vernieuwingsfrequentie te veranderen (staat op 60 nu, het laagste) of de hoeveelheid kleuren te veranderen, maar het wil allemaal niet helpen. Ik blijf de melding krijgen en moet het spel iedere keer afsluiten met taakbeheer.

Heeft iemand een idee wat ik hieraan kan doen??

Mijn kaart is een: NVIDIA GeForce 8600 GS.

Alvast bedankt,

Rudy

Ik zie nu trouwens ook in taakbeheer dat mijn cpu activiteit rond de 100% zit als ik een spel heb geopend waarbij ik die melding krijg.
    Last edited by rudy laurijsen; 04-05-08, 15:41.

Ligt idd aan je monitor. De videosettings van je pc worden door het spel veranderd naar instellingen die je monitor niet aankan. Het enige wat je kunt proberen is zo gauw je het spel hebt opgestart alles zo laag mogelijk zetten, maar ik denk niet dat dat gaat helpen. De spellen zijn niet geschikt voor de monitor.
    amiek

Comment

Bedankt voor je reactie.. Ik had niet verwacht nog een reactie te krijgen omdat ik al op meerdere forums geen reactie had gekregen, vandaar dat ik zo laat reageer.

Ik zal de spellen dan maar verwijderen als er niks aan te doen is.
      Ik vind het wel vreemd dat dit bij spellen gebeurt die al vrij oud zijn (rond 2000) .. terwijl de nieuwere spellen die ik erop staan het wel gewoon doen. Ik zou zeggen dat nieuwere spellen over het algemeen veeleisender zijn dan oudere spellen en dus eerder videosettings hebben die mijn monitor niet aankan dan oudere spellen.

Maar als er niks aan te doen is dan markeer ik dit topic wel als opgelost, en verwijder ik de spellen wel. Bedankt voor de hulp

Comment

Misschien is het wel andersom, is je game te oud voor je monitor. Geen idee of dat kan. In elk geval denk ik niet dat je er veel aan kan doen.
        amiek

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
        Working...
        X