Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe videokaart geeft error.

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Nieuwe videokaart geeft error.

Ik heb sinds vandaag een nieuwe video kaart ( GeForce 7900GS ) en nu wou ik call of duty 2 spelen. Wat ik met mijn vorige kaart ook kon spelen. Krijg ik nu opeens dit scherm. Ik heb al de laatste drivers van de Nvidia site gedownload maar geen succes .

Dat krijg ik te zien als ik Call of duty 2 online wil spelen.

gr. Samsonio

Even op internet gezocht

Dit vond ik op Tweakers:
    (Ik weet niet of dit werkt, er wordt door een aantal mensen aangegeven dat het werkt en bij sommige werkt het niet.

Ze zeggen toch dat het echt om een driver probleem gaat.
    Ik hoop dat je er wat aan hebt

I found in this forum: microsoft.public.windowsxp.video someone posted a temporary fix for this ridiculous problem. I tried it and it works! Do the following:

The problem is related to NVIDIAs program interface to the low level AGP chipset driver. The TEMPORARY fix (until NVIDIA and MS finally wakes up and fixes this the right way) is as follows:

Right Click on My Computer.
    Select Properties.
    Click the Hardware Tab.
    Click the Device Manager Button.
    Click the + next to System devices.
    Right Click on CPU to AGP Controller.
    Click Update Driver.
    Select Install from a list or specific location (Advanced), then click the next button.
    Select Dont search. I will choose the driver to install, then click the next button.
    Select PCI standard PCI-to-PCI bridge, then click the next button.
    Click finish when prompted, then reboot when prompted.

Please understand that this will disable AGP texturing support and in slow down your video system somewhat, but it sure beats having to deal with lockups and blue screens.

There ya go. Just sharing what i found to work. I hope they fix this dam problem soon.
    .(\(\
    .(-.-)
    (')) ('))
    Let niet op mij, ik ben zo klaar

Comment

Ik snap niet welke ik moet klikken bij : Right Click on CPU to AGP Controller.

hier een ss.

ik denk dat het die is maar even voor de zekerheid vragen of jij het weet.

alvast bedankt voor u reactie. gr

Comment

Dat is de goede, CPU is de afkorting van Processor .

Realiseer wel ::
        Please understand that this will disable AGP texturing support and in slow down your video system somewhat, but it sure beats having to deal with lockups and blue screens.
        ::
        .(\(\
        .(-.-)
        (')) ('))
        Let niet op mij, ik ben zo klaar

Comment

He ja sorry dat ik niet meer gereageerd heb. Ik was het helemaal vergeten Maar hij werkt nu Hardstikke bedankt voor jullie hulp en sorry dat ik pas zo laat reageer.

Vriendelijke Groeten,
          samsonio

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
          Working...
          X