Mededeling

Collapse
No announcement yet.

temperatuur

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• temperatuur

ik heb een vraag over de temperatuur.(niet echt een probleem dus)
    ik heb al meerdere keren naar informatie gezocht over temperaturen, kritiek en goed.
    maar ik kom er niet echt uit.
    mijn temperatuur is standaard 55, maar die temperatuur is meerdere keren naar de 60 gegaan en vandaag zelfs 61.
    is dat erg voor je computer ??

Ha Black Eagle. Mooie temperatuur hoor.
    Kijk hier eens naar (is wel wat verouderde info)
    Het Techzine Forum was ooit de plek voor menig IT-liefhebber en professional. Alles wat met computers te maken had, maar ook alledaagse zaken werden hier besproken. Helaas zijn forums op hun retour, mede door de opkomst van social media, maar ook doordat IT toegankelijker is geworden.
    Tot 20 tellen, dat is past een kunst!

Comment

Ehhhm, de temp van wat?? Processor, HD of wat.
      amiek

Comment

ik gebruik speedfan
        temp 1 is is tussen 44 en 50
        temp 2 is het moederbord, heb ik ergens gelezen, en die is tussen 54 en 60
        temp 3 veranderd steeds maar dat komt doordat de fans blazen
        en de HD is tussen 34 en 38

Comment

Verplaatst van PC problemen algemeen > Windows naar PC problemen algemeen > Hardware

Het rapaille dat per Przewalskipaard arriveerde bij het feeëriek gesitueerde etablissement - komma -

"Verwar de waarheid niet met de mening van de meerderheid"

Comment

Met dit weer zijn dat normale temperaturen al denk ik dat temp2=CPU en temp1=moederbord . (maar ook andersom zou het nog normaal zijn hoewel 60 dan aan de warme kant is)

Het rapaille dat per Przewalskipaard arriveerde bij het feeëriek gesitueerde etablissement - komma -

Comment

Ik denk dat temp2 wel het moederbord is, gezien chipsets ook aardig warm kunnen worden, vaak nog warmer dan processors. Deze temperaturen zouden aan de hoge kant zijn, maar niet te hoog. Andersom, als de processor 60 graden aantikt idle, is dat eigenlijk wel te warm.
              Check de temperaturen eens met PC Wizard, en kijk wat dat programma ervan zegt.
              Ben je blij met de hulp die we gegeven hebben? Jouw bijdrage wordt zeer op prijs gesteld om ons werk te kunnen voortzetten. Uiteraard is dit volledig vrijblijvend en vrijwillig.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Eagle Creek Bekijk Berichten
                Met dit weer zijn dat normale temperaturen al denk ik dat temp2=CPU en temp1=moederbord . (maar ook andersom zou het nog normaal zijn hoewel 60 dan aan de warme kant is)
                maar is het niet schadelijk voor de computer ??

@Michael4446:: pc wizard kan geen informatie geven over de temperatuur

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black Eagle Bekijk Berichten
                  maar is het niet schadelijk voor de computer ??

@Michael4446:: pc wizard kan geen informatie geven over de temperatuur
                  Die temperaturen zijn niet schadelijk voor je computer of computeronderdelen, maar ze zijn wel aan de hoge kant. Als je wilt dat de temperaturen lager worden, zul je je airflow (luchtstroom) in de kast moeten verbeteren, en voor je processor een betere processorkoeler kopen.

Heb je gekeken bij PC Wizard 2008 bij het onderdeel ''Voltage, Temperature & Fans'', wat als pictogram het thermometertje heeft?
                  Ben je blij met de hulp die we gegeven hebben? Jouw bijdrage wordt zeer op prijs gesteld om ons werk te kunnen voortzetten. Uiteraard is dit volledig vrijblijvend en vrijwillig.

Comment

ja, dat heb ik gedaan

Comment

Processor Temperature : 52 °C
                      Mainboard Temperature : 41 °C
                      Power/Aux Temperature : 26 °C

dat is het momenteel

het tekentje is een boogje met daarin een pijltje, en dat pijltje staat een klein beetje in het oranje-rood vlak

Comment

Hoe lang staat de PC al aan toen je deze metingen maakte?
                        Als dit jouw constante temperaturen zijn is dat best netjes.

Comment

5 uur inmiddels

Comment

ik zet hem op opgelost, want mijn vraag is beantwoord

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
                            Working...
                            X