Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Redelijke deal?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Redelijke deal?

Mijn brief van afgelopen zaterdag (zie http://www.nucia.eu/forum/showthread...337#post342337) heeft enig effect gehad. Ze hebben vandaag gebeld, er zouden meer problemen met het type PC dat ik heb zijn en de leverancier wil mijn huidige PC, Packard Bell IStart F9240, ruilen voor een Acer L3600-New. Toen ze belden was ik niet thuis, zodat ik niet verder heb kunnen informeren. De Acer zou qua prestatie beter zijn dan de Istart F9240, maar wel iets goedkoper. Ik heb daarom eens zitten kijken, en ik kan dit type PC alleen vinden op de site van BCC, en specificaties ontbreken. Als ik zoek naar een Acer L3600 dan vind ik wat meer resultaten, maar voor mij als leek lijkt deze slechter te zijn dan de IStart F9240. Dit baseer ik onder meer op de kleinere harde schijf (250 om 320 GB) en de snelheid (als ik e.e.a. goed begrijp, gebruikmakend van de site van intel, is de snelheid van de Acer 1.6 Ghz en die van de IStart 3 Ghz. Zo zijn er nog wel enkele dingen van de IStart die me beter lijken. Mijn vraag, is de Acer inderdaad gelijkwaardig, of proberen ze me nu goedkoop af te schepen?

Alvast bedankt

Acer 1.6 Ghz en die van de IStart 3 Ghz.
    De IStart is een single core (Pentium D) waar de Acer een Dual Core is.

The global data-driven marketing platform connecting consumers to products, providing qualified leads to merchants and monetisation solutions for publishers

The global data-driven marketing platform connecting consumers to products, providing qualified leads to merchants and monetisation solutions for publishers

De hard disk is inderdaad kleiner maar van dezelfde snelheid.
    (Verder heeft de Acer 7.1 geluid en de HP 5.1 maar of je er op zit te wachten is een tweede).

De Acer is zo te zien ook kleiner.

Het rapaille dat per Przewalskipaard arriveerde bij het feeëriek gesitueerde etablissement - komma -

"Verwar de waarheid niet met de mening van de meerderheid"

Comment

Bedankt, alleen dat single/dual core zegt me niks? Wat houdt dat in en wat is beter?

Comment

Excuus.
        Toevallig schrijf ik hier net een artikel over maar dat mag ik niet plaatsen.

Waar het op neer komt is dat de processor meerdere kernen = rekencentra bevat.
        Hierdoor kunnen de taken verdeeld worden.

In de praktijk zal een dual core processor sneller zijn dan een single core processor.
        De 1.6 zegt in deze niet zoveel. Het is een langzamere dual core maar tijdens dagelijkse werkzaamheden zal hij echt z'n mannetje staan.

Het rapaille dat per Przewalskipaard arriveerde bij het feeëriek gesitueerde etablissement - komma -

Comment

Omdat de muis en het toetsenbord niet bleken aan te sluiten bij dde ACER L3600 heeft de leverancier mij voorgesteld het hele systeem van Packard Bell, incl. monitor etc. te ruilen voor:

Is dit ook redelijk? (Het kost € 549, terwijl ik € 689 heb betaald.)

Comment

Hi,

De ACER L3600 heeft zo te zien geen PS/2 aansluitingen voor het toetsenbord en muis. Echter: hier zijn voor een appel en een ei omloopstekkertjes voor te koop.
            Verder weet ik niet of je hier een nieuw toetsenbord/muis bij krijgt want deze zijn vaak USB.

Het systeem wat je laat zien ziet er aardig uit maar de harde schijf capaciteit ontbreekt, beetje raar.

Verder vind ik het sowieso wat raar.. Als jij een niet werkende PC hebt moet je toch gewoon een gelijkwaardig systeem krijgen lijkt me? Dit lijkt wel een beetje op nattevinger werk.

Comment

Bedankt voor je reacties.
              Afgaand op andere sites (http://www.actie.nl/?Computer_ASM364...ie_idfk=660641)
              lijkt er een 250 GB Harddisk bij te zitten.

Comment

Het geheugen van de PC staat er niet zo duidelijk. Ik ben gaan zoeken op internet en heb het niet duidelijk kunnen vinden. Wellicht dat het cachegeheugen van de processor minder is. Is dat een achteruitgang, of wordt dat opgevangen door de dual core processor?

Comment

In principe is een Dual Core sneller dan een Single Core. Het cache geheugen is volgens mij zelfs per core maar prik me daar even niet op vast.

Comment

Dank voor je reactie. Toch nog even een vraag, op die site van Ciao-shopping staat dat de Istart ook een dual-core processor zou zijn, of betreft dat weer iets anders?

(P.s. ik begrijp dat ik aan de gang blijf, alleen ik heb er geen verstand van en na alle problemen die er zijn geweest wil ik nu absoluut zeker weten dat het gedoe niet opnieuw gaat beginnen.)

Comment

Hi,

Hoe gaan we dit goed uitleggen :-).

De Pentium D beschikt inderdaad over een Dual Core. Echter: deze is veel minder geavanceerd dan de Core2Duo.
                      Intel heeft beweerd dat Core 2 Duo 40% meer prestaties biedt en 40% minder energie nodig heeft dan de Pentium D.
                      Vroeger bestonden alle processors uit single core (dus "gewoon" één kern per processor). Toen op een gegeven moment het aantal Gigahertz ging stijgen nam het stroomvebruik (en daarmee de warmte) drastisch toe. Pentium besloot toen twee kernen op één chip te plakken en zodoende de Pentium D/Pentium Dual Core te introduceren.
                      Echt lekker aangeslagen zijn deze processors niet, mede omdat niet heel veel daarna de Pentium Core2Duo werd geïntroduceerd.

Pentium D slechte processor: slecht is relatief dus nee.
                      Pentium Core2Duo betere processor: ja.

Pentium D is uit mei 2005 en en de Core2Duo uit juli 2006.

De ACER L3600 heeft een Intel Pentium Dual-Core Desktop E2180 2.00GHz en zet de Pentium D uit de huidige PC absoluut op de tweede plaats.

Comment

Bedankt voor alle hulp, afgaand op mijn eerste ervaringen is het een goede ruil geweest.

Comment

Succes ermee .

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
                          Working...
                          X