Hallo iedereen,
Ik heb deze pc al een tijdje, maar sinds kort wat enkele aanpassingen gemaakt.
Ik heb mijn oude kast ingeruild voor een nieuwe met meer ventilatoren en wat meer ruimte.
Ik heb mijn oude moederboard en Q6600 processor vervangen door een Gigabyte H77- DS3H en een Intel Core i7 3770.
Verder heb ik i.p.v. mijn oude 4 x 1GB RAM nu 2x 4GB RAM.
Als GPU heb ik een Nvidia GTX 560ti, die ik al een tijdje erin heb.
Op mijn oude setup kon ik games als Battlefield 3 en TES V: Skyrim gewoon spelen, al was het maar op een lage setting, maar bij mijn huidige setup gaat het tijdens het spelen erg snel bergafwaards kwa performance.
Als voorbeeld: Skyrim (zelfs op de laagste settings) speelt voor zo'n 5 tot 30 minuten goed, maar dan ineens een plotselinge drop in FPS, speel ik door dan valt heel mijn pc uit en restart de PC.
Zelf heb ik al verschillende technieken getest, deze bevatten nieuwe drivers voor mijn videokaart, Windows updaten, MSI Afterburner gedownload en mijn temperaturen getest en gecontroleerd op stof (vrijwel alles wat hier http://www.nucia.eu/forum/threads/38...wordt-te-warm! aanbevolen wordt)
Het meten van temperaturen heeft me wel een aanwijzing gegeven, namelijk mijn videokaart loop altijd met een erg hoge temperatuur, 55 graden idle en tot rond de 100 graden wanneer in-game.
Het gebeurt ook alleen bij zware games zoals de voorgenoemde Skyrim en Bf3.
Na het restarten van de PC is er een melding van een bluescreen, maar deze krijg ik zelf niet te zien. de data die daaruit komt is als volgt:
Probleemhandtekening:
Gebeurtenisnaam van probleem: BlueScreen
Versie van besturingssysteem: 6.1.7601.2.1.0.256.1
Landinstelling-id: 1033
Aanvullende informatie over dit probleem:
BCCode: 116
BCP1: 9E0462E8
BCP2: AF558776
BCP3: C000009A
BCP4: 00000004
OS Version: 6_1_7601
Service Pack: 1_0
Product: 256_1
Bestanden die helpen bij het beschrijven van het probleem:
C:\Windows\Minidump\070313-35193-01.dmp
C:\Users\(username)\AppData\Local\temp\WER-91198-0.sysdata.xml
Lees de onlineprivacyverklaring:
Als de onlineprivacyverklaring niet beschikbaar is, lees dan onze offlineprivacyverklaring:
C:\Windows\system32\nl-NL\erofflps.txt
Hopelijk kunnen jullie er wat inzicht over geven.
Met vriendelijke groet,
Lenkie
Ik heb deze pc al een tijdje, maar sinds kort wat enkele aanpassingen gemaakt.
Ik heb mijn oude kast ingeruild voor een nieuwe met meer ventilatoren en wat meer ruimte.
Ik heb mijn oude moederboard en Q6600 processor vervangen door een Gigabyte H77- DS3H en een Intel Core i7 3770.
Verder heb ik i.p.v. mijn oude 4 x 1GB RAM nu 2x 4GB RAM.
Als GPU heb ik een Nvidia GTX 560ti, die ik al een tijdje erin heb.
Op mijn oude setup kon ik games als Battlefield 3 en TES V: Skyrim gewoon spelen, al was het maar op een lage setting, maar bij mijn huidige setup gaat het tijdens het spelen erg snel bergafwaards kwa performance.
Als voorbeeld: Skyrim (zelfs op de laagste settings) speelt voor zo'n 5 tot 30 minuten goed, maar dan ineens een plotselinge drop in FPS, speel ik door dan valt heel mijn pc uit en restart de PC.
Zelf heb ik al verschillende technieken getest, deze bevatten nieuwe drivers voor mijn videokaart, Windows updaten, MSI Afterburner gedownload en mijn temperaturen getest en gecontroleerd op stof (vrijwel alles wat hier http://www.nucia.eu/forum/threads/38...wordt-te-warm! aanbevolen wordt)
Het meten van temperaturen heeft me wel een aanwijzing gegeven, namelijk mijn videokaart loop altijd met een erg hoge temperatuur, 55 graden idle en tot rond de 100 graden wanneer in-game.
Het gebeurt ook alleen bij zware games zoals de voorgenoemde Skyrim en Bf3.
Na het restarten van de PC is er een melding van een bluescreen, maar deze krijg ik zelf niet te zien. de data die daaruit komt is als volgt:
Probleemhandtekening:
Gebeurtenisnaam van probleem: BlueScreen
Versie van besturingssysteem: 6.1.7601.2.1.0.256.1
Landinstelling-id: 1033
Aanvullende informatie over dit probleem:
BCCode: 116
BCP1: 9E0462E8
BCP2: AF558776
BCP3: C000009A
BCP4: 00000004
OS Version: 6_1_7601
Service Pack: 1_0
Product: 256_1
Bestanden die helpen bij het beschrijven van het probleem:
C:\Windows\Minidump\070313-35193-01.dmp
C:\Users\(username)\AppData\Local\temp\WER-91198-0.sysdata.xml
Lees de onlineprivacyverklaring:
Als de onlineprivacyverklaring niet beschikbaar is, lees dan onze offlineprivacyverklaring:
C:\Windows\system32\nl-NL\erofflps.txt
Hopelijk kunnen jullie er wat inzicht over geven.
Met vriendelijke groet,
Lenkie
Comment