Mededeling

Collapse
No announcement yet.

PC valt uit bij games

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• PC valt uit bij games

Hallo iedereen,

Ik heb deze pc al een tijdje, maar sinds kort wat enkele aanpassingen gemaakt.
    Ik heb mijn oude kast ingeruild voor een nieuwe met meer ventilatoren en wat meer ruimte.
    Ik heb mijn oude moederboard en Q6600 processor vervangen door een Gigabyte H77- DS3H en een Intel Core i7 3770.
    Verder heb ik i.p.v. mijn oude 4 x 1GB RAM nu 2x 4GB RAM.

Als GPU heb ik een Nvidia GTX 560ti, die ik al een tijdje erin heb.

Op mijn oude setup kon ik games als Battlefield 3 en TES V: Skyrim gewoon spelen, al was het maar op een lage setting, maar bij mijn huidige setup gaat het tijdens het spelen erg snel bergafwaards kwa performance.

Als voorbeeld: Skyrim (zelfs op de laagste settings) speelt voor zo'n 5 tot 30 minuten goed, maar dan ineens een plotselinge drop in FPS, speel ik door dan valt heel mijn pc uit en restart de PC.

Zelf heb ik al verschillende technieken getest, deze bevatten nieuwe drivers voor mijn videokaart, Windows updaten, MSI Afterburner gedownload en mijn temperaturen getest en gecontroleerd op stof (vrijwel alles wat hier http://www.nucia.eu/forum/threads/38...wordt-te-warm! aanbevolen wordt)

Het meten van temperaturen heeft me wel een aanwijzing gegeven, namelijk mijn videokaart loop altijd met een erg hoge temperatuur, 55 graden idle en tot rond de 100 graden wanneer in-game.

Het gebeurt ook alleen bij zware games zoals de voorgenoemde Skyrim en Bf3.

Na het restarten van de PC is er een melding van een bluescreen, maar deze krijg ik zelf niet te zien. de data die daaruit komt is als volgt:

Probleemhandtekening:
    Gebeurtenisnaam van probleem: BlueScreen
    Versie van besturingssysteem: 6.1.7601.2.1.0.256.1
    Landinstelling-id: 1033

Aanvullende informatie over dit probleem:
    BCCode: 116
    BCP1: 9E0462E8
    BCP2: AF558776
    BCP3: C000009A
    BCP4: 00000004
    OS Version: 6_1_7601
    Service Pack: 1_0
    Product: 256_1

Bestanden die helpen bij het beschrijven van het probleem:
    C:\Windows\Minidump\070313-35193-01.dmp
    C:\Users\(username)\AppData\Local\temp\WER-91198-0.sysdata.xml

Lees de onlineprivacyverklaring:

Als de onlineprivacyverklaring niet beschikbaar is, lees dan onze offlineprivacyverklaring:
    C:\Windows\system32\nl-NL\erofflps.txt

Hopelijk kunnen jullie er wat inzicht over geven.
    Met vriendelijke groet,
    Lenkie

Paar dingen die in mij opkomen:

1) Temperatuur te hoog.
    - Zitten in de nieuwe pc's voldoende fans?
    - Heb je nieuwe koelpasta op de processor gedaan?
    - Zit de CPU-koeler goed vast?
    - Werd je GPU in de oude pc ook al zo warm? Ik vind 100* namelijk wel te warm.

2) Kortsluiting
    - Heb je de afstandsbusjes tussen het moederbord en de kast geplaatst?

3) Drivers

4) Details
    Wil jij C:\Windows\Minidump\070313-35193-01.dmp als bijlage toevoegen aan je volgende bericht a.u.b. en bovenstaande vragen beantwoorden?
    Bedankt!

Het rapaille dat per Przewalskipaard arriveerde bij het feeëriek gesitueerde etablissement - komma -

"Verwar de waarheid niet met de mening van de meerderheid"

Comment

1:
      Er zitten meer fans in dan mijn vorige kast (nu 3 redelijke fans), ook heb ik het getest met beide kanten van de kast los te maken, geef effect.
      De processor heeft inderdaad nieuwe koelpasta gekregen.
      Koeler zit zo vast als hij kan (processor word ook niet te warm max 50-60 graden)
      In mijn vorige setup het niet gemeten, maar ik herinner me wel dat het af en toe redelijk warm werd vandaar ook de nieuwe kast met extra fans.

2.
      Moederbord zit vast met de afstandsbusjes en geen contact dat kortsluiting kan maken voor zover ik kan zien.

3.
      Afgelopen week de nieuwste Nvidia drivers gedownload, maar het heeft niet mogen baten.

4.

Click image for larger version

Name:	Dmp file.png
Views:	1
Size:	35,3 KB
ID:	1067136

Comment

Een kleine vondst, de fan op de GPU zelf (1 grote fan) loopt maar op 1440 rpm als de fan op 100% draait, dit lijkt me erg traag, misschien ligt hier het probleem?

Comment

Gisteren enkele uren kunnen spelen zonder crashes, het bleek dat de fan op mijn videokaart op 42% al op 1200 rpm liep toen, geen idee hoe dit kwam maar zodra ik mijn pc later die avond weer opstartte duurde het nog geen 5 minuten voordat hij geforceerd gereboot werd met weer een Bluescreen melding naderhand.

Zou het hier aan kunnen liggen (Onstabiele fanspeed op mijn videokaart) en zou ik dit kunnen fixen?
          Als je er iets aan hebt: Het ging enkele uren goed nadat ik de drivers van mijn moederboard opnieuw geïnstalleerd had.

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
          Working...
          X