Mijn vrouw haar laptop is uitgevallen, terwijl ze op het internet was! Als we hem nu starten draait hij enkele seconden en valt uit. Het ventilatortje draait ook, maar dan niets meer! Waar kan ik beginnen zoeken?
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Laptop uitgevallen door warmte?
Collapse
X
-
Het is de laatste tijd erg warm. Als een laptop sowieso door ouderdom al wat stof heeft gehapt kan dat een prima verklaring zijn voor het uitvallen. Probeer allereerst de ventilatorgaten vrij te maken van stof. Probeer de laptop daarna eens op vier blokjes te zetten. Elk blokje zet je dan aan elke zijde van het vierhoekige oppervlak. Op deze manier "zweeft" de laptop op tafel zodat er veel lucht kan doorstromen. Als je geen blokjes hebt kun je natuurlijk ook iets anders proberen dat voor hetzelfde effect kan zorgen.
Mocht dit nou ook niet werken, probeer dan eens of je in die enkele seconden in het BIOS kunt geraken. Dat is een blauw scherm waar je cruciale systeeminstellingen kunt veranderen. Ook vind je daar meestal de temperaturen van de laptop. Om in het BIOS te geraken druk je heel vaak (niet als een gek, maar in redelijk tempo) op een van de volgende toetsen als je de laptop hebt aangezet:Fabrikant Toets Acer F1 of F2 of CTRL+ALT+ESC Dell F2 of DEL HP F1 of F2 Packard Bell F1 of F2 of DEL Sony F2 Toshiba ESC of F1
Last edited by 5850; 22-07-13, 23:31.
- Citaat
-
Ik denk dat ik niet voldoende uitleg gaf: er draait maar (letterlijk) enkele (2?) seconden een motor, voor de rest gebeurd er niets, dus ook geen scherm dat, al is het maar even, oplicht! Mijn vraag was meer bedoeld: kan er ergens een zekering zitten na de koeling?
- Citaat
Comment
-
Dank je, dat vrees ik ook! Ik had wel iets raars, ik had alle energie afgezet, ook de batterij verwijderd, en toen ik enkele uren later de batterij terug plaatste en startte, ging hij tot en met de opening van Windows, maar dan viel hij terug uit! Nieuwe pogingen gaven geen resultaat!
- Citaat
Comment
-
Als je dat nou nog eens probeert, in een koele omgeving (het regent nu in Nederland, temperatuur is al wat gedaald), kun je dan wel de stappen uitvoeren in mijn vorige bericht? Het is belangrijk om te weten wat de temperaturen van je laptop zijn om een hitteprobleem uit te sluiten.
- Citaat
Comment
Comment