Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe desktop

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Nieuwe desktop

Omdat Windows XP vanaf volgend jaar april niet meer ondersteunt wil ik graag een nieuwe pc aanschaffen. De machine waar ik nu mee werk is al 12 jaar oud en kan een nieuw besturingssysteem niet aan. Omdat mijn huidige pc al 12 jaar oud is de goedkoopste budget pc al voldoende voor mij, ik zal hem toch hetzelfde blijven gebruiken. Nu heb ik op Nucia volgens mij wel eens lijstjes gezien voor het samenstellen van een budget pc. Mijn vraag is nu waar kijk ik het beste en zet men de pc dan ook voor je in elkaar of moet je dit zelf doen?

Dat ligt helemaal aan jouw wensen.

Wat je moet bepalen voor jezelf is minimaal:

- Wat zijn de absolute maximum kosten?
    - Heb je nog een Windows licentie nodig? Zo ja, welke Windows wil je dan?
    - Heb je nog een beeldscherm / andere randapparatuur nodig?

Als je begint met die vragen te beantwoorden kun je vervolgens naar het samenstellen van een PC gaan kijken. Daarbij mag je natuurlijk zelf bepalen of je wil dat een (web)shop de PC voor jou in elkaar zet of dat je het zelf doet.

Ben jij een Knights and Merchants fan? Bezoek dan de Engelstalige fansite met een actieve community en unieke informatie over de Remake van Knights and Merchants!

Comment

Zelf heb ik er te weinig verstand om iets zelf samen te stellen, voor mij is zoiets al goed denk ik.

http://tweakers.net/reviews/3116/2/d...issysteem.html

Met dan uiteraard ook de geadviseerde monitor,muis, toetsenbord en speakers maar kan je dit dan ook bij of via Tweakers bestellen? En is een SSD hetzelfde als een harde schijf?

En ik wil graag een systeem met Windows 7 omdat ik gehoord heb dat Windows 8 vooral bestemd is voor tablets.
      Last edited by nomekoP; 30-10-13, 19:41.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nomekoP Bekijk Berichten
        En ik wil graag een systeem met Windows 7 omdat ik gehoord heb dat Windows 8 vooral bestemd is voor tablets.
        Geen idee wie je dat wijs gemaakt heeft, want 't is niet waar. Maar ik wil er hier geen Win7/8 discussie van maken en Windows 7 is hartstikke prima.

Je kunt niet bij Tweakers zelf bestellen, maar je kunt er wel een soort van winkelmandje maken waarbij je uiteindelijk kunt zien bij welke shop je het goedkoopst uit bent. Let dan wel een beetje op de shopbeoordelingen (+/- 4 sterren) zodat je niet tegen problemen aanloopt.

Een SSD doet voor een gebruiker ongeveer hetzelfde als een harde schijf alleen is het véél sneller (echt heel veel sneller). Het probleem is alleen dat in de link die je postte de SSD 128GB is en er geen harde schijf bij zit. Je moet SSDs op dit moment eigenlijk alleen nog zien als extra en niet als vervanger van de harde schijf. Daar biedt het op dit moment nog te weinig opslagruimte voor. Als je dus besluit die SSD mee te nemen, kies dan ook een harde schijf van +/- 1 TB.

Dan moet je nog steeds kiezen of je hem zelf in elkaar wil zetten of dat je dat door de shop laat doen (om en nabij €50 vaak).

Ben jij een Knights and Merchants fan? Bezoek dan de Engelstalige fansite met een actieve community en unieke informatie over de Remake van Knights and Merchants!

Comment

Windows 8 is prima bruikbaar op een desktopsysteem. Of je het prettig vindt werken is een tweede want er zit een kleine leercurve in. Als je nu kiest voor Windows 7, loop je iets meer 'achter'. Windows 7 is immers uit 2009 en "Windows 10" komt er voorlopig niet.

De keuze laat ik overigens (uiteraard) volledig aan jou maar ik zou het wel zonde vinden als je op basis van misinformatie de verkeerde beslissing maakt.

Als je nu een nieuwe pc koopt, kies dan zeker voor een SSD. In combinatie met een reguliere schijf voor veel opslag kan de pc een stuk langer mee.

Heb je specifieke eisen? Wat belangrijk voor anderen is om jou te kunnen adviseren zijn de vragen die Tom al stelde:
          - Wat is het budget?
          -- Zitten monitor en andere randapparatuur hier bij opgenomen?
          - Wat wil je met de pc gaan doen? (gamen of internetten of videobewerking of..)

Als je dat even voor jezelf uitdenkt en opschrijft, kan er dikwijls een op maat gemaakt advies worden gemaakt voor je .
          Last edited by Eagle Creek; 31-10-13, 17:04.

Het rapaille dat per Przewalskipaard arriveerde bij het feeëriek gesitueerde etablissement - komma -

"Verwar de waarheid niet met de mening van de meerderheid"

Comment

Het budget wil ik zo rond de €400,00 houden en de desktop zal voornamelijk gebruikt worden voor "gewoon" internetten. En ik zal nu zeker kiezen voor Windows 8 en de combinatie SSD/ harde schijf. Heel erg bedankt Tommiiee en Eagle Creek.

Comment

Toevallig is er vandaag bij Tweakers.net een Best Buy Guide verschenen. Dit is een artikel waarin de beste hardware voor een bepaald doel binnen een bepaalde prijsklasse worden beoordeeld.

http://tweakers.net/reviews/3295/des...mber-2013.html

Op dit moment staan daar de volgende systemen tussen:
              Budgetsysteem 225 euro
              Budgetgamesysteem 425 euro
              Basisgamesysteem 700 euro
              Mainstreamgamesysteem 1000 euro
              Htpc 350 euro
              Helaas is geen van die systemen overeenkomstig met wat je precies wilt. In een budgetgamesysteem stopt men namelijk een videokaart om te gamen en dat heb jij niet nodig - daar kun je dus op besparen.

Daarnaast ga ik ervan uit dat de €400 die jij wilt uitgeven inclusief monitor, muis, toetsenbord is. Dat snijdt natuurlijk ook in het budget.
              Daarom kunnen we verder kijken naar oudere BBG's.

In die van September 2013 kwam ik het volgende tegen.
              Basissysteem 325 euro

Het basissysteem is bedoeld voor algemene en niet al te zware taken, zoals browsen op het internet, mailen en het draaien van kantoorsoftware.
              Deze configuratie is exclusief monitor, toetsenbord en muis maar in hetzelfde artikel worden goede opties genoemd voor een schappelijke prijs.
              http://tweakers.net/reviews/3170/2/d...issysteem.html

Klinkt als iets waar jij mee uit de voeten kunt.

Wat je kunt doen is, als je bovenstaande link volgt, alle producten in je mandje leggen. Daarna komt er een overzicht uit van in welke winkel je al deze artikelen het meest voordelig kunt aanschaffen. Na bestelling kun je kiezen voor assemblage en installatie. Tegen meerprijs wordt het systeem dan in elkaar gezet en geïnstalleerd.

Indien je bij Azerty wilt bestellen, krijg je korting via Nucia. Als je dat wilt, zie dan http://www.nucia.eu/kopen-met-korting-bij-azerty.

Laat ons maar weten hoe je verder wilt gaan vanaf hier.

Het rapaille dat per Przewalskipaard arriveerde bij het feeëriek gesitueerde etablissement - komma -

"Verwar de waarheid niet met de mening van de meerderheid"

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
              Working...
              X