Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Geen opslagcapaciteit nieuwe externe HDD

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Geen opslagcapaciteit nieuwe externe HDD

Beste

Ik heb vandaag mijn nieuwe externe HDD ontvangen. De LaCie Porshe design met 4 TB opslagcapaciteit heb ik aan m'n pc gehangen (alsook aan m'n laptop) maar als de schijf bij mijn computer tevoorschijn springt, is er 0mb van de 341mb vrij. Nergens staat dat de schijf 4TB heeft. Ik heb ze proberen formatteren, maar ook hier slechts 341MB beschikbaar.
    De schijf draait dus wel, en ze heeft ook voldoende stroom, maar om de een of andere onbekende reden geeft ze nauwelijks opslagcapaciteit. Het enige dat er op staat is voorgeïnstalleerde back-up software van LaCie zelf.
    Ik weet niet of het enig belang heeft, maar de schijf heeft FAT32 ipv NFTS (zoals al de rest van mn schijven). In schijfbeheer staat er bij de schijf 3 verschillende balkjes. 1 is blauw en de beschikbare 341mb. Daarnaast staan 2 zwarte balkjes met 'Niet-toegewezen' ruimte. In totaal 2047.66Gb & 1678.02Gb, in totaal dus ongevaar de beloofde 4TB
    Heeft er iemand enig idee wat het probleem hier kan zijn?

EDIT: ik heb net de schijf omgezet naar NTFS en het eerste gedeelte kunnen uitbreiden naar 2048GB, maar een tweede blok van 1678.02GB blijft zwart, en daar kan ik niks mee doen (als ik recht klik, zijn er geen acties beschikbaar). Voor meer detail, zie screenshot.

Click image for larger version

Name:	Naamloos.png
Views:	1
Size:	149,2 KB
ID:	1073894
    Last edited by headhunterke; 18-03-14, 23:55. Reden: Extra info
    Train like hell, play like heaven
    =============== Okapi Aalstar ================

Bekijk eens dit artikel : http://www.nucia.eu/forum/entries/13...-7-8-32-64-bit
    Malware Research [email protected] (MBAM) ..... ASAP & Unite Member
    E Dev * McAfee verwijderen. * Ccleaner * E-Peek

Comment

Dankjewel voor het heel snelle antwoord. Ik had letterlijk net op de Apply knop van het programma gedrukt, toen ik het bericht van je kreeg ;-)
      Maar is dit niet erg raar dat je zo'n omweg moet maken om een simpele harde schijf bruikbaar te maken?

Comment

Typisch Windows.
        Je kan via Configuratie > Systeembeheer > Computerbeheer > Opslag > Schijfbeheer wel je partitie verminderen, maar niet verplaatsen of vermeerderen.(In elk geval niet onder Vista)

EASEUS Partition Master geeft je meer speelruimte

Click image for larger version

Name:	Naamloos.png
Views:	1
Size:	60,7 KB
ID:	1067618
        Last edited by Emphyrio; 19-03-14, 00:38.

Comment

Fantastisch programma :-)
          Het is wel de eerste keer dat ik zoiets meemaak, en ik heb al verschillende LaCie's gehad. Ik denk dat ik ongeveer 6 harde schijven (amateur-regisseur) heb staan en nog nooit zoveel 'miserie' gehad. Soit, 't is allemaal in orde, maar m'n hart bleef even stil staan toen ik die schijf zag verschijnen zeg

Comment

Eind goed, al goed

Je mag je topic, linksbovenaan, op "Opgelost" zetten

Comment

Cool, nog maals hartelijk bedankt voor je hulp :-)

Comment

Graag gedaan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door headhunterke Bekijk Berichten
                  Dankjewel voor het heel snelle antwoord. Ik had letterlijk net op de Apply knop van het programma gedrukt, toen ik het bericht van je kreeg ;-)
                  Maar is dit niet erg raar dat je zo'n omweg moet maken om een simpele harde schijf bruikbaar te maken?
                  Ik weet niet welke versie van Windows je hebt maar 4 TB is wel een erg grote schijf. Oudere Windows-versies en Windows-versies zonder de juiste updates hebben daar dan moeite mee .

Het rapaille dat per Przewalskipaard arriveerde bij het feeëriek gesitueerde etablissement - komma -

"Verwar de waarheid niet met de mening van de meerderheid"

Comment

@EC : ge staat een beetje achter

http://nl.wikipedia.org/wiki/New_Technology_File_System

Comment

@EC, ik werk met Windows 8 x64, dus ik verwachte helemaal geen problemen op dat vlak.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Emphyrio Bekijk Berichten
                        Ik ken NTFS wel grappenmaker maar Windows XP werkt ook met NTFS en daar moet je echt geen 4 TB-schijf introduceren.

This article outlines Microsoft support across all Windows versions since Windows XP. It also describes the requirements to address the full storage capability of these devices.
                        Overall requirements for a non-bootable data volume

For a system to be able to address the maximum capacity of a device that has a storage capacity of more than 2 TB, the following prerequisites apply:
                        The disk must be initialized by using GPT.
                        The Windows version must be one of the following (32-bit or 64-bit, unless otherwise noted, but including all SKU editions):
                        Windows Server 2008 R2 (only 64 bit version available)
                        Windows Server 2008
                        Windows 7
                        Windows Vista
                        http://support.microsoft.com/kb/2581408

@EC, ik werk met Windows 8 x64, dus ik verwachte helemaal geen problemen op dat vlak.
                        Die mening deel ik. Je zou verwachten dat je als leek niet in Schijfbeheer de ruimte moet toewijzen maar deze als zodanig van de fabrikant geleverd krijgt.

Het rapaille dat per Przewalskipaard arriveerde bij het feeëriek gesitueerde etablissement - komma -

"Verwar de waarheid niet met de mening van de meerderheid"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Eagle Creek Bekijk Berichten
                          Die mening deel ik. Je zou verwachten dat je als leek niet in Schijfbeheer de ruimte moet toewijzen maar deze als zodanig van de fabrikant geleverd krijgt.
                          Normaal gesproken staan er op een dergelijke harde schijf, zoals LaCie vaak doet, een programma waarin je kan zeggen wat voor besturingssysteem je gebruikt, zodat deze ruimte wel wordt toegewezen, om het probleem te voorkomen wat windows XP heeft
                          een goede tip voor het milieu: bespaar water...

drink bier

Comment

Working...
                          X