Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe computer kopen, ik twijfel

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Nieuwe computer kopen, ik twijfel

Hallo allemaal

Na een vorig bericht heeft de winkel die mijn pc onder garantie moest fixen, mijn geld terug gestort op mijn bankrekening. Het beestje was amper een jaar oud. (gelukkig had ik de dag ervoor een backup gemaakt)
    Daarmee ben ik nu dus op zoek naar een andere computer. Ik heb zelf enkele systemen samen gesteld naar mijn eigen budget en wil even jullie mening over welke build jullie voorkeur zou krijgen.

Build 1:
    Moederbord
    Asus MB Z87-PLUS INTEL Z87 2 X PCIE 3.0 C2

Processor
    Intel CPU/CORE I7-4770 3.40GHZ 8M LGA1150 BOX

RAM module 1
    Kingston HYPERX/8G 1600MH DDR3 CL10 DIM FURY BLAK

RAM module 2
    KINGSTON DDRAM 4GB - 1600MHZ DDR3

Grafische kaart
    Asus E/VGA GF GTX770 DC2OC 2GD5 PCIE 3.0

Harde schijf 1
    Samsung SSD 840 EVO 250GB SATA BASIC

Harde schijf 2
    Western Digital HDD RE 1TB 7200RPM 32MB SAS2

Behuizing
    Gigabyte GZ-G2 PLUS BLACK MID TOWER CHASSIS

Voeding
    Corsair PSU/BUILDER SERIES VS550 550 WATT EU

Besturingssysteem
    Ms Windows 8.1 64 bit DVD OEM NL

Kaartlezer
    Conceptronic 3.5 MULTI FRONT PANEL USB 3.0

Build 2:
    Moederbord
    CORSAIR CORSAIR® VENGEANCE PRO SERIES

Processor
    Intel CPU/CORE I7-4770

RAM module
    2 x 8GB

Grafische kaart
    Asus E/VGA GF GTX760 DC2OC 2GD5 PCIE 3.0

Harde schijf 1
    Samsung SSD 120GB Evo Series

Harde schijf 2
    Western Digital HDD RE 1TB 7200RPM 32MB SAS2

Behuizing
    Has8 SileX Custom

Voeding
    Corsair PSU/BUILDER 500W

Besturingssysteem
    Ms Windows 8.1 64 bit DVD OEM NL

Geluidskaart:
    ASUS Xondar DS

Build 1 komt op 1460 euro (incl. assemblage) en build 2 1377 euro (incl. assemblage). Is die 100 euro extra het waard?
    Train like hell, play like heaven
    =============== Okapi Aalstar ================

Waarvoor ga je de PC gebruiken? Dat is het belangrijkst van alles.

Comment

Vooral om te gamen en fotobewerking.
      Train like hell, play like heaven
      =============== Okapi Aalstar ================

Comment

Welke games? Als je mijnenveger gaat doen kun je makkelijk met iets goedkopers uit de voeten. Wil je Crysis 3 op alle settings maxed kunnen spelen moet je nog even verder kijken. Met titels komen we een heel eind verder.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door headhunterke Bekijk Berichten
          Build 1:
          RAM module 1
          Kingston HYPERX/8G 1600MH DDR3 CL10 DIM FURY BLAK

RAM module 2
          KINGSTON DDRAM 4GB - 1600MHZ DDR3
          een vraagje, waarom wil je twee verschillende RAM modules gaan gebruiken? dit geeft vaak een trager resultaat dan één type ram wat je twee keer aanschaft.

Het asus moederbord is denk een zeer goede beslissing voor een gaming computer, daar zou ik dus voor gaan.

Het verschil tussen een GTX760 en GTX770 is wel degelijk te merken, als je een goede game wil kunnen draaien op hoogste settings, zou ik voor de GTX770 gaan.

De harde schijf die je wil gebruiken, in dit geval de SSD, is de samsung 840 EVO van 250 gb een dure, maar zeer goede beslissing, Echter heeft het systeem geen 250 gb per se nodig. Indien je games wil installeren op je SSD is dat een zeer goede keuze.

De CPU is niets mis mee, maar daar kwam je zelf ook achter en de behuizing is grotendeels een kwestie van smaak. Echter vind ik een voeding van 500/550 watt best laag. Het is wel slim om een voeding te kiezen die gelijk staat aan je systeemverbruik, maar als je een tweede kaart in je computer wil plaatsen, moet je ook direct een nieuwe voeding kopen. Ook is het slim om een voeding te nemen met een 80+ keurmerk. Indien je er geld voor over hebt, geef het dan ook voornamelijk uit aan de voeding. Daar zal je geen spijt van krijgen.
          een goede tip voor het milieu: bespaar water...

drink bier

Comment

Ik denk dat ik voor dat geld een hoop betere samenstelling kan maken. Je kunt het best wat geld verplaatsen naar je videokaart. Zeker als je wilt gaan gamen moet er flink budget je videokaart in gaan. Nu is de build een beetje uit balans, want je kunt veel meer uit je processor halen dan dat je met beide builds gaat doen. Ik zou minimaal kijken richting een 780GTX, een 80+ voeding van IETS meer vermogen (600/650W moet genoeg zijn, met minder is het kantje boord) en 8GB (2x4GB) of 16GB (2x8GB/4x4GB) geheugen. Dan is de computer iets meer in balans en daar ga je echt profijt van hebben. Je kiest namelijk nu voor de allerbeste processor, en een bovengemiddelde, maar niet bijzondere videokaart, terwijl juist bij gamen de druk ligt op de videokaart. De videokaart gaat de frames maken, de processor niet, dus daar moet je echt wat meer in investeren.

Hoeveel kosten de twee computers trouwens? Ik dacht eerder te hebben gelezen dat je er 1400 euro voor over had, maar ik vind dat nogal veel geld voor wat je krijgt. Voor dat geld kun je het beter zelf doen of laten doen. Als je het niet zelf durft te doen, ik ken een adresje, stuur maar een persoonlijk bericht.

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
            Working...
            X